Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Live-action Tom och Jerry (2021)

Startat av Adam Larsson, 26 oktober 2020 kl. 01:58:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 mars 2021 kl. 12:01:15
Om det är SF som beställer dubbningen finns det en stor chans att de blir Eurotroll eftersom att de dubbade Scoob!.

Tack för info.

Hoppas det är dom ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Vet ngn om den här filmen kommer dubbas?

https://www.youtube.com/watch?v=8bn7YaxlJFI&t=605s&ab_channel=WarnerBros.UK%26Ireland

den släpps 28april har jag för mig jag läste ngnstans.

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet  1 april 2021 kl. 13:56:09
Vet ngn om den här filmen kommer dubbas?

https://www.youtube.com/watch?v=8bn7YaxlJFI&t=605s&ab_channel=WarnerBros.UK%26Ireland

den släpps 28april har jag för mig jag läste ngnstans.
Den har redan dubbats och Daniel har fått creditslistan.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 mars 2021 kl. 12:01:15
Om det är SF som beställer dubbningen finns det en stor chans att de blir Eurotroll eftersom att de dubbade Scoob!.
Förvånansvärt nog är det faktiskt inte Eurotroll som dubbat Tom & Jerry, trots att den distribueras av SF Studios, utan filmen är dubbad av SDI Media - detta trots att dubbningen gått via det amerikansk-brittisk-australiensiska dubbnings-, textnings-, mastrings- och distributionsföretaget Deluxe, som annars vanligtvis brukar anlita Eurotroll i Sverige... ???

Jag hoppas att det här bara är en engångsföreteelse, så att SF Studios inte har övergett Eurotroll som dubbningspartner...

Samlaren


Daniel Hofverberg

Så här sisådär en månad innan biopremiären (under förutsättning att biograferna kan öppna den 3 maj, som regeringens nuvarande beslut gäller tills) har jag nu publicerat creditlistan till Tom & Jerry. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/tom-och-jerry/

Helt klart en del ovanliga namn på listan. Är det här måhända första gången som Pär Lernström (programledaren för bl.a. Idol och Talang på TV4) medverkat i någon dubbning...?

Jag vet heller inte om Erik & Mackan (programledarna och komikerna) varit med i någon dubbning förut?

Samlaren

Första gången som Kristina Keyyo Petrushina också är med i en dubbning. Varför är det så få erfarna dubbare i den här dubbningen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet  5 april 2021 kl. 09:45:18
Första gången som Kristina Keyyo Petrushina också är med i en dubbning.
Nej, Keyyo har faktiskt varit med i åtminstone en dubbning tidigare - hon spelade Ella i The Angry Birds Movie 2 för ett par år sedan. Möjligen ytterligare någon som inte jag känner till, men det är den enda jag kan hitta åt.

gstone

har Pontus Bjernekull Mörner ,Njol Ismaila Badjie, Daniel Antonio Nzinga ,Pa Modou Badjie och Nebeyu Baheru jobbat tillsammans förut ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 april 2021 kl. 12:35:20
har Pontus Bjernekull Mörner ,Njol Ismaila Badjie, Daniel Antonio Nzinga ,Pa Modou Badjie och Nebeyu Baheru jobbat tillsammans förut ?
Ingen aning - jag vet inte ens vem någon av dem är... ???

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Tycker de borde gjort att Tom och Jerry kunde prata likt i filmen Tom och Jerry gör stan osäker.

Känns lite nja med en klassisk tolkning av Tom och Jerry i verkligheten.  Sedan är jag inget mot att Chloee Moratez spelar huvudrollen men nja känns som en film är Toms jakt på Jerry och den andra är karaktäen som Chloe spelar handlingen kring henne.

MOA


Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  6 april 2021 kl. 23:06:29
Jag har redan undersökt den och den var skit.
Förstår inte varför alla är hypad för den här filmen.