Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA


Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2020 kl. 18:43:02
Philomène Grandin (programledare för Philofix) borde dubba någon gång framöver!  :)

Hon spelade ju med Mira i Tillbaka Till Vintergatan.  ::) :P

Adam Larsson

Citat från: Elios skrivet 26 december 2020 kl. 00:01:59
Hon spelade ju med Mira i Tillbaka Till Vintergatan.  ::) :P
Tillbaka till Vintergatan är en ihop klippning av sommarlovsprogramen från 2000 och 2001 så egentligen spelar hon väl henne i Vintergatan 5a och Vintergatan 5 B.

Elios

Citat från: Adam Larsson skrivet 26 december 2020 kl. 00:14:27
Tillbaka till Vintergatan är en ihop klippning av sommarlovsprogramen från 2000 och 2001 så egentligen spelar hon väl henne i Vintergatan 5a och Vintergatan 5 B.

Det var väl bara Mira hon hette väl?^^


Elios


Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 26 december 2020 kl. 00:01:59
Hon spelade ju med Mira i Tillbaka Till Vintergatan.  ::) :P

Fast den är svenskproducerad och dessutom har den bara riktiga människor!  ;)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2020 kl. 08:40:33
Fast den är svenskproducerad och dessutom har den bara riktiga människor!  ;)
Ja fast de e nog hennes mest kända roll

Disneyfantasten

Johan Glans, Annika Andersson, Sarah Rhodin och Bibi Lenhoff borde dubba framöver!  :) (de medverkade alla i årets julkalender ifall någon här undrar)

MOA


Grimner

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2020 kl. 14:11:48
Johan Glans, Annika Andersson, Sarah Rhodin och Bibi Lenhoff borde dubba framöver!  :) (de medverkade alla i årets julkalender ifall någon här undrar)
Johan Glans har faktiskt dubbat förut, mest bekant som studierektor Gilbert i Creepschool från 2004. En mycket bra insats i en av min barndoms bästa serier. ;D
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

gstone

Citat från: Grimner skrivet 28 december 2020 kl. 20:07:12
Johan Glans har faktiskt dubbat förut, mest bekant som studierektor Gilbert i Creepschool från 2004. En mycket bra insats i en av min barndoms bästa serier. ;D

Är Creepschool väl en svensk serier ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Grimner

Citat från: gstone skrivet 28 december 2020 kl. 20:22:27
Är Creepschool väl en svensk serier ?
Svensk-fransk-kanadensisk samproduktion. Svenska, engelska och franska ljudspår spelades in samtidigt och inget kan sägas vara seriens originalspråk (man skulle dock kunna luta mot svenska, av den simpla anledningen att idé, storyline och manus alla är svenska och att de andra länderna endast bidrog till animering och marknadsföring). Hursomhelst så visar det i alla fall att Johan Glans varit både villig och kapabel att röstskådespela, och nog skulle kunna ta sig an ett dubbningsuppdrag om det erbjöds honom.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Disneyfantasten

Citat från: Grimner skrivet 28 december 2020 kl. 20:07:12
Johan Glans har faktiskt dubbat förut, mest bekant som studierektor Gilbert i Creepschool från 2004. En mycket bra insats i en av min barndoms bästa serier. ;D

Det var mer än jag visste...

Såg faktiskt den serien som mindre när jag tänker efter, ingen av mina favoriter dock, men den är helt okej...

E

Charlie Gustafsson (känd som Calle i Vår tid är nu) borde dubba en framtida Disney-prins/manlig huvudperson