Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney Uppföljare

Startat av moviefan, 17 januari 2017 kl. 19:01:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Ja, den är helt okej. Även om det är lite konstigt att se prinsessorna lära sig saker som de egentligen redan vet t. ex att man ska vara snäll och aldrig ge upp.
Min favorit berättelse av dem två var den med Törnrosa.  :)

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  4 februari 2017 kl. 11:34:51



När det gäller denna film, så gillar jag avsnittet med Törnrosa mest. Denna prinsess film, är helt okej.
Vad tycker ni om denna ?

Jag tycker om den, jag har hittills bara sett filmen på engelska, men jag har även sett några klipp på YouTube på svenska (som tyvärr nu har tagits bort) och jag tycker att Sandra Camenisch passade jättebra som Törnrosa. Jag tror att jag har köpt filmen i en Second Hand affär och framäver ska jag se hela filmen på svenska.  :D

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 februari 2017 kl. 16:05:08
Jag tycker om den, jag har hittills bara sett filmen på engelska, men jag har även sett några klipp på YouTube på svenska (som tyvärr nu har tagits bort) och jag tycker att Sandra Camenisch passade jättebra som Törnrosa. Jag tror att jag har köpt filmen i en Second Hand affär och framäver ska jag se hela filmen på svenska.  :D


Den har fina sånger. Jag gillar den Jasmin sjunger till hästen.  :D

Disneyfantasten

Denna vecka annonserades äntligen ett datum med Frost 2, den kommer i November 2019  :) .

Men jag irriterar mig på att datumet till Röjar-Ralf 2 försenats från Mars 2018 till November 2018 (och när jag tänker på det så irriterar jag mig även på att Gigantic flyttades från Mars 2018 till November 2018 och senare flyttades till November 2020).

Jag hoppas verkligen att Zootropolis 2 produceras.

Alexander

#34
Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 april 2017 kl. 21:04:17
Denna vecka annonserades äntligen ett datum med Frost 2, den kommer i November 2019  :) .

Men jag irriterar mig på att datumet till Röjar-Ralf 2 försenats från Mars 2018 till November 2018 (och när jag tänker på det så irriterar jag mig även på att Gigantic flyttades från Mars 2018 till November 2018 och senare flyttades till November 2020).

Jag hoppas verkligen att Zootropolis 2 produceras.

Dem behöver nog bara lite mer tid på sig att finputsa manuset till dem. Om det innebär en bättre film så kan jag gläderligen vänta längre.  :)
Kan förstå om regissören Rich Moore som ska göra Röjar-Ralf 2 behöver mer tid på sig att landa i produktionen, eftersom det inte var så länge sedan han blev klar med Zootropolis.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 27 april 2017 kl. 21:13:13
Dem behöver nog bara lite mer tid på sig att finputsa manuset till dem. Om det innebär en bättre film så kan jag gläderligen vänta längre.  :)
Kan förstå om regissören Rich Moore som ska göra Röjar-Ralf 2 behöver mer tid på sig att landa i produktionen, eftersom det inte var så länge sedan han blev klar med Zootropolis.

Ditt resonemang låter rimligt, visst jag är tålmodig, men det kan vara lite ovant med förändringar. Exempelvis var Toy Story 4 först planerad 2017, men sedan ersatt av Bilar 3 och flyttats till 2018, för att sedan ersättas av Superhjältarna 2 och flyttas till 2019.

moviefan

Man kan ju undra vad Frost 2 ska handla om ?  ::) (Det återstår ju att se)  En annan sak som jag tänkt på är att på vissa omslag på dvd/bluray så står det te.x Askungen 3 med en siffra efter. På den gamla utgåvan så står det bara Askungen Det magiska trollspöet. Jag tycker det ser bättre ut utan någon siffra.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 28 april 2017 kl. 18:52:51
Man kan ju undra vad Frost 2 ska handla om ?  ::) (Det återstår ju att se)  En annan sak som jag tänkt på är att på vissa omslag på dvd/bluray så står det te.x Askungen 3 med en siffra efter. På den gamla utgåvan så står det bara Askungen Det magiska trollspöet. Jag tycker det ser bättre ut utan någon siffra.

Personligen tycker jag att siffror är viktiga till uppföljare, så att man lätt kan skilja mellan alla filmerna. i samma franschise.

Jag är undrar hur handlingarna kommer att se ut i Frost 2 och Zootropolis 2, det pratas mycket om det, men ingen vet säkert förrän filmerna kommit upp på biograferna.

moviefan

Vilka uppföljare har gått på bio ?

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet 10 juni 2017 kl. 18:40:40
Vilka uppföljare har gått på bio ?

De jag vet som gått på bio är Peter Pan II: Tillbaka till Landet Ingenstans, Djungelboken 2 och Bambi 2. Kan ha missat någon dock. ^^

Sedan har ju även uppföljare från Pixar släppts på bio också, nämligen Toy Story 2, Toy Story 3, Bilar 2 och Monsters University. Senare i år så kommer ju också Bilar 3 på bio. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet 10 juni 2017 kl. 18:51:05
De jag vet som gått på bio är Peter Pan II: Tillbaka till Landet Ingenstans, Djungelboken 2 och Bambi 2. Kan ha missat någon dock. ^^

Sedan har ju även uppföljare från Pixar släppts på bio också, nämligen Toy Story 2, Toy Story 3, Bilar 2 och Monsters University. Senare i år så kommer ju också Bilar 3 på bio. ^^

Stämmer.  :)
Om man ser på gamla VHS reklam så var Lejonkungen 2 : Simbas skatt också först tänkt att ha premiär här i Sverige på bio, men av någon anledning hände det inte, och hade istället sin premiär direkt på video.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 10 juni 2017 kl. 19:02:16
Stämmer.  :)
Om man ser på gamla VHS reklam så var Lejonkungen 2 : Simbas skatt också först tänkt att ha premiär här i Sverige på bio, men av någon anledning hände det inte, och hade istället sin premiär direkt på video.

På vilken kassett stod det?

Vad jag minns så var trailern till Lejonkungen 2 Simbas Skatt (som gavs ut på VHS 17 mars 1999) med på följande VHS-kassetter:
- Bambi (1999-01-19)
- Mary Poppins (1999-02-17)
- Mimmis Bästa (1999-02-17)
- Plutos Bästa (1999-02-17)

Jag minns inte om den var med på Skönheten och Odjuret Den Förtrollade Julen, som gavs ut på VHS 25 november 1998, möjligen kan den ha varit med på den också, men jag är långt ifrån säker...

moviefan

#42
Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2017 kl. 20:39:50
På vilken kassett stod det?

Vad jag minns så var trailern till Lejonkungen 2 Simbas Skatt (som gavs ut på VHS 17 mars 1999) med på följande VHS-kassetter:
- Bambi (1999-01-19)
- Mary Poppins (1999-02-17)
- Mimmis Bästa (1999-02-17)
- Plutos Bästa (1999-02-17)

Jag minns inte om den var med på Skönheten och Odjuret Den Förtrollade Julen, som gavs ut på VHS 25 november 1998, möjligen kan den ha varit med på den också, men jag är långt ifrån säker...


https://www.youtube.com/watch?v=ZUDZE30s2xY 

Alexander


Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 10 juni 2017 kl. 18:51:05
De jag vet som gått på bio är Peter Pan II: Tillbaka till Landet Ingenstans, Djungelboken 2 och Bambi 2. Kan ha missat någon dock. ^^

Sedan har ju även uppföljare från Pixar släppts på bio också, nämligen Toy Story 2, Toy Story 3, Bilar 2 och Monsters University. Senare i år så kommer ju också Bilar 3 på bio. ^^

Du glömde bara Hitta Doris, sen så är listan komplett  :) .