Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dataspel

Startat av TonyTonka, 24 maj 2009 kl. 20:35:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2022 kl. 18:38:47Jag vill köpa Disney Princess; My Fairytale Adventure,Disney Prinsessor - Askungens drömhus och Monsters, Inc. Skrämmarön :( :(

Men pappa lät mig inte :'(
För att du e en vuxen man?
LoL

gstone

Vilka är rösterna i Aladdin Nasiras Hämnd  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2022 kl. 15:59:32Vilka är rösterna i Aladdin Nasiras Hämnd  ?
Det var länge sedan jag spelade det, men om jag minns rätt:

Linus Wahlgren - Aladdin
Thomas Oredsson - Anden
Myrra Malmberg - Jasmine
Bo Maniette - Jafar
Nils Eklund - Sultanen
Anders Öjebo - Jago

Tyvärr lyckades jag aldrig identifiera vem som spelar Nasira. :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 19 oktober 2022 kl. 17:03:36Det var länge sedan jag spelade det, men om jag minns rätt:

Linus Wahlgren - Aladdin
Thomas Oredsson - Anden
Myrra Malmberg - Jasmine
Bo Maniette - Jafar
Nils Eklund - Sultanen
Anders Öjebo - Jago

Tyvärr lyckades jag aldrig identifiera vem som spelar Nasira. :(

Samt Johan Hedenberg som Razoul.

Jag tror att det kanske skulle kunna vara samma person som också gör rösten till Helga i Konrad och Nobelmysteriet (åtminstone så liknar rösten henne, helt säker är jag dock inte);


https://m.youtube.com/watch?v=0OCrlnOdBsg


https://m.youtube.com/watch?v=1mo_gPYVpGg


https://m.youtube.com/watch?v=balmbYYGFpI

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är rösterna i Monsters, Inc Skrämmarön ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

#426
Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:38:54Vilka är rösterna i Monsters, Inc Skrämmarön ?
Gissningsvis samma som i filmen, de stod utsatta i manualen. Det var fallet med Ett Småkryps Liv - Actionspel.

Tyvärr har jag inte tillgång till min kopia just nu och kan därmed inte bekräfta uppgifterna åt dig.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Vilka är rösterna i Billar spelet ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Pappa låter mig inte köpa disney spel.

så jagfår fråga er vilka rösterna är !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 12 oktober 2016 kl. 14:59:19Nu kan jag inte svära på något, men jag är ganska säker på att Disney Villains Revenge inte släppts i Sverige. Men som sagt kan jag mycket väl ha fel.

Förlåt att jag drar upp denna diskussion igen, men jag undrar om det är någon som har kommit fram till huruvida spelet släppts i Sverige eller inte...?

Lillefot

#430
Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 november 2022 kl. 22:44:52Förlåt att jag drar upp denna diskussion igen, men jag undrar om det är någon som har kommit fram till huruvida spelet släppts i Sverige eller inte...?
Om det har släppts i Sverige så tvivlar jag starkt på att det har dubbats, för jag har aldrig stött på en kopia med svenskt tal.

Och tyvärr ligger Svensk Mediedatabas (vid skrivtillfället) just nu, så det går inte att leta där efter uppgifter.

EDIT: Jag har nu letat i SMDB efter spelet, och får inte fram några resultat. Därmed tyder det på att spelet aldrig har släppts i Sverige.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Goliat

Citat från: Lillefot skrivet 25 november 2022 kl. 03:18:16Om det har släppts i Sverige så tvivlar jag starkt på att det har dubbats, för jag har aldrig stött på en kopia med svenskt tal.

Och tyvärr ligger Svensk Mediedatabas (vid skrivtillfället) just nu, så det går inte att leta där efter uppgifter.

EDIT: Jag har nu letat i SMDB efter spelet, och får inte fram några resultat. Därmed tyder det på att spelet aldrig har släppts i Sverige.
Fast de har inte med alla spel. Jag hade ett spel på cdrom som var svenskdubbat (fann på nordiska språk samt engelska), med bland annat kvarn man kunde spela med vikingar på nån svårighetsgrad och en annan där en fågel pratade och kunde vara kaxig.

(Strategy Games of the World, på engelska)

Tyvärr hittar jag inte på spelet då det är någonstans 60 mil bort. Så kommer inte kunna leta efter den tyvärr. På nätet existerar den inte alls.

Lillefot

Citat från: Goliat skrivet 25 november 2022 kl. 21:24:50Fast de har inte med alla spel. Jag hade ett spel på cdrom som var svenskdubbat (fann på nordiska språk samt engelska), med bland annat kvarn man kunde spela med vikingar på nån svårighetsgrad och en annan där en fågel pratade och kunde vara kaxig.

(Strategy Games of the World, på engelska)

Tyvärr hittar jag inte på spelet då det är någonstans 60 mil bort. Så kommer inte kunna leta efter den tyvärr. På nätet existerar den inte alls.
Precis, även om spelet inte finns med i databasen kan det för all del fortfarande ha släppts i Sverige. Men det ser osannolikt ut när många andra av Disneyspelen jag har sökt efter (Lejonkungen 2: Simbas skatt, Ett Småkryps Liv - Actionspel som exempel) finns med, men inte Villains' Revenge.

Gällande spelet du nämnde, jag hittade en uppladdning på archive som låter likt din beskrivning (dock ej med svenskt tal). Pga juridiskt tvivel så väljer jag att inte länka till den, men sök på spelets titel så kommer du hitta det.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Goliat

Citat från: Lillefot skrivet 26 november 2022 kl. 00:11:03Precis, även om spelet inte finns med i databasen kan det för all del fortfarande ha släppts i Sverige. Men det ser osannolikt ut när många andra av Disneyspelen jag har sökt efter (Lejonkungen 2: Simbas skatt, Ett Småkryps Liv - Actionspel som exempel) finns med, men inte Villains' Revenge.

Gällande spelet du nämnde, jag hittade en uppladdning på archive som låter likt din beskrivning (dock ej med svenskt tal). Pga juridiskt tvivel så väljer jag att inte länka till den, men sök på spelets titel så kommer du hitta det.
Tror dock inte den finns dubbad för disney är bra dokumenterat.

gstone

Kan man köpa Disney Classics: Prinsessans Förtrollade Modeateljé någonstans ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.