Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Utländska DVD filmer med svenskt tal - (ej släppta i Sverige)

Startat av Jabberjaw, 12 januari 2020 kl. 17:24:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 januari 2020 kl. 22:52:26
Väldigt skumt om den spanska DVD-utgåvan av Tom & Jerry Kids verkligen har svenskt, norskt, danskt och finskt ljudspår; med tanke på att den skandinaviska DVD-utgåvan faktiskt har spanskt ljudspår men bara skandinaviska undertexter...

Varför två olika utgåvor som båda innehåller spanskt tal, och varför har Spanien en annan utgåva än den som säljs i Sverige som ändå innehåller spanskt tal...? Det verkar minst sagt obegripligt och sanslöst... :o

Jag har den italienska DVD-utgåvan här hemma, men den är identisk med den skandinaviska utgåvan och har alltså bara engelskt, spanskt och italienskt tal samt svensk/norsk/dansk/finsk/italiensk/engelsk text. Enligt vad du skriver har alltså den spanska utgåvan även italienskt tal, så varför är det då inte samma utgåva som säljs i Italien...?

Har den spanska utgåvan samma dubbning som på TV3, d.v.s. dubben som Eurotroll gjorde på uppdrag av Mediadubb International, eller är det någon annan dubb/nydubb? Finns det utsatta dubbcredits? Ser menyerna ut likadana som på den skandinaviska DVD-utgåvan, förutom valet av ljudspår?

Vad har den spanska utgåvan för textningsspår?

'Var kja mamma köpa den dvd !! ????

Skulle älska att äga den !!!! :) :) :) :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

#16
Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 17:50:46
'Var kja mamma köpa den dvd !! ????

Skulle älska att äga den !!!! :) :) :) :D :D :D

https://www.amazon.es/Colecci%C3%B3n-Los-Peque%C3%B1os-Tom-Jerry/dp/B00C590O4G

Currently unavailable.
We don't know when or if this item will be back in stock.



Jag tror tyvärr att den blev såld i en extremt begränsad upplaga, innan den drogs tillbaka. Har inte sett den sedan dess på internet. Har ett inplastat exemplar som jag köpte ifrån Amazon.es  :D
Så jag misstänker att detta är en riktig raritet...

Steffan Rudvall


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juni 2021 kl. 22:58:09
Jag har sett bilder på omslaget och det nämns ingenting om svenskt tal.

Förresten eftersom den inte givits ut i Sverige så måste det betyda att den antagligen inte heller givits ut i varesig Finland, Danmark eller Norge...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2021 kl. 22:59:13
Förresten eftersom den inte givits ut i Sverige så måste det betyda att den antagligen inte heller givits ut i varesig Finland, Danmark eller Norge...
Jo det har den i alla fall i Finland där är det SF som är distributör.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juni 2021 kl. 23:00:42
Jo det har den i alla fall i Finland där är det SF som är distributör.

Är du verkligen säker på det?

Hur ligger det då till med Rock-A-Doodle, Tummelisa, Trollet i Parken, Pingvinen och Lyckostenen, Ferngully och Den Lilla Pandan? (som också saknar svenska DVD-utgåvor utom Tummelisa som visserligen givits ut men utan svenskt tal även om den tidiga DVD-utgåvan har svenskt tal)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2021 kl. 23:05:41
Är du verkligen säker på det?

Hur ligger det då till med Rock-A-Doodle, Tummelisa, Trollet i Parken, Pingvinen och Lyckostenen, Ferngully och Den Lilla Pandan? (som också saknar svenska DVD-utgåvor utom Tummelisa som visserligen givits ut men utan svenskt tal även om den tidiga DVD-utgåvan har svenskt tal)
Jag tror tyvärr inte att någon av dessa finns. Man har tur om man lyckas hitta den svenska dvd-utgåvan från Warner Brothers när det gäller Tummelisa.

Jabberjaw

#24
Enligt Amazon så skall den franska DVD utgåvan utav Scooby-Doo and Scrappy-Doo ha ljudspåren
CitatSvenska (Dolby Digital 1.0), Engelska (Dolby Digital 1.0), Spanska (Dolby Digital 1.0), Norska (Dolby Digital 1.0), Finska (Dolby Digital 1.0), Franska (Dolby Digital 1.0), Tyska (Dolby Digital 1.0)


Men i själva verket har denna utgåvan endast ljudspåren nedan.. Så skall göra en reklamation på detta köpet alternativt ta emot någon form utav kompensation då jag trots allt gillar serien även på engelska. Det finns dessutom väldigt dåligt med bilder på baksidor på just Scrappy-Doo filmerna har jag märkt. Men alla nedan utom den Grekiska har jag hittat baksidor till.
Titel: Scooby-Doo Et Scrappy-Doo! Léntégrale de la SAISON 1
CitatLjudspår: Franska, Engelska, Spanska (Latinska), Tyska
Undertexter: Arabiska



Jag har försökt att se om någon annan utgåva har svenskt ljudspår, eller varifrån Warner Bros och Amazon har fått uppgifterna. Om dom växlat ihop dom med någon annan särskild titel.  :-\


Scooby-Doo! And Scrappy-Doo - Ολόκληρος; ο Κύκλος 1 Grekisk utgåva
CitatLjudspår: Engelska, Grekiska, + okända ljudspår
Undertexter: okänt
(har mailat till lite olika grekiska sidor och frågat när den kommer in i lager igen, och vilka ljudspår som finns på utgåvan)

Scooby-doo! y Scrappy-doo! La Primera Temporada COMPLETA Mexikansk utgåva #1
CitatLjudspår: Engelska, Spanska, Portugisiska   
Undertexter: Engelska SDH

iScooby Doo Y iScrappy Doo!: La Primera Temporada Completa Mexikansk utgåva #2
CitatLjudspår: Engelska, Franska, Spanska
Undertexter: Engelska, Franska, Spanska

Scooby-Doo Y Scrappy-Doo! Temporada 1 COMPLETA Spansk utgåva (Madrid)
CitatLjudspår: Spanska, Tyska, Franska, Engelska, Grekiska , Tjeckiska   
Undertexter: Arabiska

Scooby-Doo & Scrappy-Doo - Die komplette Staffel 1 Tysk utgåva
CitatLjudspår: Engelska, Spanska, Portugisiska   
Undertexter: Engelska SDH

Scooby-Doo & Scrappy-Doo: The Complete Season 1 USA & Canada
CitatLjudspår: Engelska, Spanska

luckystar007

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 januari 2020 kl. 17:24:15Sammanställer en lista med DVD filmer som jag själv har i min samlarhylla, men som kanske intresserar andra som också letar efter svenska dubbningar. Med andra ord kommer jag försöka lägga till så mycket filmer som möjligt. Har ni filmer så posta gärna dom i tråden så andra kan se och ta hjälp :) :D
Alla filmerna är utgångna men finns att få tag på om man har tålamod (!) Jag kommer fylla i med koreanska DVD släpp , Grekiska och några till när jag har tid. Inklusive fler spanska dvd filmer och några fler länder som jag säkert glömt. Fyll gärna på med saker ni hittat när ni sökt på world wide web.

Det var en gång en skog. tysk 1st edition utgåva

Engelska, Tyska, Franska, Italienska, Spanska, Svenska, Holländska

Tom och Jerry Kids - Säsong 1. spansk utgåva

Castellano, Engelska, Italienska, Danska, Svenska, Tyska, Norska, Finska

Jule Guf - (bl.a Happy Den Lilla Kaninen). dansk utgåva

Danska, Svenska

Wonder Woman animerade filmen. tysk limited edition utgåva

Tyska, Svenska, Norska, Engelska

Scooby-Doo och de 13 Gastarna (släpptes även i Polen)

Ungerska, Engelska, Norska, Svenska

Familjen Flinta - Säsong 3.  ungersk utgåva

Ungerska, Engelska, Svenska

B-Daman volym 1-4. finsk utgåva

Finska, Svenska




Scooby-Doo Movies (Polen & Danmark)
Największe zagadki Scooby-Doo

Engelska, Danska, Svenska

X-Men animerade serien Säsong 3 volym 2. UK-brittisk utgåva

Engelska, Tyska, Svenska, Danska, Norska
Hej! Är du villig att öppna Tom och Jerry DVD en dag och dela innehållet, super sällsynt!  ;D

ph

Citat från: Jabberjaw skrivet 28 mars 2020 kl. 15:45:45Jag skall kolla mitt exemplar Daniel, det låter ju dock som en tråkig nyhet om så är fallet. För jag samlar nästan uteslutande på utländska DVD släpp med svenska dubbningar som inte släppts på andra håll här i Skandinavien.
Det är väl bara att öppna samtliga och kolla om det verkligen finns Svenskt ljudspår ;) 

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 januari 2020 kl. 17:24:15Sammanställer en lista med DVD filmer som jag själv har i min samlarhylla, men som kanske intresserar andra som också letar efter svenska dubbningar. Med andra ord kommer jag försöka lägga till så mycket filmer som möjligt. Har ni filmer så posta gärna dom i tråden så andra kan se och ta hjälp :) :D
Alla filmerna är utgångna men finns att få tag på om man har tålamod (!) Jag kommer fylla i med koreanska DVD släpp , Grekiska och några till när jag har tid. Inklusive fler spanska dvd filmer och några fler länder som jag säkert glömt. Fyll gärna på med saker ni hittat när ni sökt på world wide web.

Jule Guf - (bl.a Happy Den Lilla Kaninen). dansk utgåva

Danska, Svenska

Wonder Woman animerade filmen. tysk limited edition utgåva

Tyska, Svenska, Norska, Engelska

S
Varför gjordes svenska dubbningar bara för en tysk eller Dansk dvd ?
Hur tänker bolagen egentligen  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 januari 2020 kl. 17:24:15Sammanstä

Jule Guf - (bl.a Happy Den Lilla Kaninen). dansk utgåva

Danska, Svenska
vilka filmer är i boxen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

luckystar007

Citat från: luckystar007 skrivet 22 november 2022 kl. 22:28:39Hej! Är du villig att öppna Tom och Jerry DVD en dag och dela innehållet, super sällsynt!  ;D
Jag fick precis reda på att Finland har undertexter på TV, så dubbningen på den här skivan måste vara ny