Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röd (Turning Red, 2022)

Startat av Disneyfantasten, 16 december 2020 kl. 08:08:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 mars 2022 kl. 15:57:20
Dock visade det sig (lite till min besvikelse) att de amerikanska och brittiska ljudspåren är helt identiska på Disney+ här i Sverige. Jag har gjort en binär jämförelse! Om man vill höra det brittiska ljudspåret får man nog köra VPN till England.

Jag har nu hämtat hem de "brittiska" och "amerikanska" ljudspåren även från Disney+ i England och i USA.

Samtliga är helt identiska! Det går dock inte att avgöra om det är det brittiska eller amerikanska ljudspåret som ligger överallt. För att kunna avgöra det måste man ha något att jämföra med.

Här måste Disney ha gjort något fel. Om de är upplagda som olika val i språkmenyerna kan det inte vara meningen de ska vara identiskt lika.

Steffan Rudvall

En intressant sak är att det är svensken Ludwig Göransson som står för musiken i filmen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 mars 2022 kl. 17:59:24
En intressant sak är att det är svensken Ludwig Göransson som står för musiken i filmen.

Jag har också lagt märke till att hans namn står med där, jag har inte sett filmen ännu...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 mars 2022 kl. 18:00:21
Jag har också lagt märke till att hans namn står med där, jag har inte sett filmen ännu...
Jag har inte heller sett den ännu, Men ska nog göra det senare idag då familjen har filmkväll varje lördag...

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 mars 2022 kl. 18:03:44
Jag har inte heller sett den ännu, Men ska nog göra det senare idag då familjen har filmkväll varje lördag...
Vad tycker du om den?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 12 mars 2022 kl. 23:18:44
Vad tycker du om den?
En fin liten film, men inte direkt något mästerverk...

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 mars 2022 kl. 23:32:31
En fin liten film, men inte direkt något mästerverk...
När jag såg på filmen tyckte jag att Pappa Jin som spelas av Rafael Pettersson lät lite som Svante Thuresson i vissa repliker...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 mars 2022 kl. 12:54:52
När jag såg på filmen tyckte jag att Pappa Jin som spelas av Rafael Pettersson lät lite som Svante Thuresson i vissa repliker...

Då kanske han kan passa som ersättare till Rafiki.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2022 kl. 18:07:13
Den kommer släppas på Blu Ray.

https://mobile.twitter.com/TheDiscFather/status/1503866970101460996
Såklart den gör, Varför skulle den inte det? Visst den marknadsförs ju som en Disney + film men den är ju inte det.

Anders M Olsson

Jag noterar att Blu-ray- och DVD-utgåvorna (som släpptes i måndags) inte har något Pixar-nummer på ryggen.

Själen var nummer 23 och Luca var nummer 24, så Röd borde följaktligen vara nummer 25, men den här gången saknas numrering. Jag vet inte vad man ska dra för slutsatser av det. Disney har ju redan trasslat till numreringen av sina egna klassiker, och nu är det tydligen Pixars tur att få samma behandling.

För min egen del bryr jag mig inte så mycket. Filmerna blir varken bättre eller sämre av ett par siffror på omslaget. Men det finns folk som är väldigt besatta av att samla filmerna i nummerordning.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  4 maj 2022 kl. 12:30:02
Jag noterar att Blu-ray- och DVD-utgåvorna (som släpptes i måndags) inte har något Pixar-nummer på ryggen.

Själen var nummer 23 och Luca var nummer 24, så Röd borde följaktligen vara nummer 25, men den här gången saknas numrering. Jag vet inte vad man ska dra för slutsatser av det. Disney har ju redan trasslat till numreringen av sina egna klassiker, och nu är det tydligen Pixars tur att få samma behandling.

För min egen del bryr jag mig inte så mycket. Filmerna blir varken bättre eller sämre av ett par siffror på omslaget. Men det finns folk som är väldigt besatta av att samla filmerna i nummerordning.

Ja, det kan väl knappast vara ett ekonomiskt smart drag, för nummer innebär mer marknadsföring...

Nåja, men som du säger, filmerna lär varken bli bättre eller sämre med eller utan nummer...

När kommer förresten denna film att släppas på DVD & Bluray?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 maj 2022 kl. 12:51:10
När kommer förresten denna film att släppas på DVD & Bluray?
Röd släpptes på DVD och Blu-Ray i förrgår (den 2 maj). :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2022 kl. 12:59:11
Röd släpptes på DVD och Blu-Ray i förrgår (den 2 maj). :)

Det måste jag ha missat...