Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Astrid Lindgren filmer

Startat av Mathilda Gustafsson, 25 juni 2021 kl. 13:55:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Hur kommer det sig att Astrid Lindgren filmerna blir tv-serier och att Astrid Lindgren tv-serierna blir filmer?

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 juni 2021 kl. 13:55:20
Hur kommer det sig att Astrid Lindgren filmerna blir tv-serier och att Astrid Lindgren tv-serierna blir filmer?
Ja de e alltid krångel,man vet nästan int om filmerna först var program eller tvärtom

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 juni 2021 kl. 13:55:20
Hur kommer det sig att Astrid Lindgren filmerna blir tv-serier och att Astrid Lindgren tv-serierna blir filmer?
Man klipper antagligen ihop filmerna till tv-serier för att SVT ska kunna visa dem och man klipper antagligen ihop tv-serierna till filmer så att man ska kunna tjäna bio pengar.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 juni 2021 kl. 13:55:20
Hur kommer det sig att Astrid Lindgren filmerna blir tv-serier och att Astrid Lindgren tv-serierna blir filmer?
Fast ihopklippningarna av tv-serierna har ju inte varit så lättillgängliga om jag inte har missat något så är väl Här kommer Pippi Långstrump den enda som går att köpa.

Zebastian

#4
Finns långfilmsversionen av Ronja Rövardotter på DVD?

Det enda jag hittar är något som kallar sig "Den långa versionen" vilket jag tror är 50 minuters avsnitten och inte filmen som jag söker. Till och med på VHS är det den långa versionen.

Disneyfantasten

Enligt vad de sa på Lilla Aktuellt i veckan ska det nyligen komma en nyinspelning av Ronja Rövardotter nästa år.

Zebastian

Citat från: Zebastian skrivet  4 november 2022 kl. 10:08:33Finns långfilmsversionen av Ronja Rövardotter på DVD? 

Det enda jag hittar är något som kallar sig "Den långa versionen" vilket jag tror är 50 minuters avsnitten och inte filmen som jag söker. Till och med på VHS är det den långa versionen.
Den finns faktiskt både på VHS och DVD i långfilmsversionen men det utgåvorna är nog mer sällsynta än utgåvorna med "Den långa versionen". 

Nu känns mitt förra inlägg väldigt onödigt.



Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2022 kl. 10:17:26Enligt vad de sa på Lilla Aktuellt i veckan ska det nyligen komma en nyinspelning av Ronja Rövardotter nästa år.
Mycket riktigt, det är en TV-serie som ska ha premiär på Viaplay 2023. Sa dom något nytt i inslaget?
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga skrivet  4 november 2022 kl. 12:03:27Mycket riktigt, det är en TV-serie som ska ha premiär på Viaplay 2023. Sa dom något nytt i inslaget?
Men den finns ju redan. Den japanska. 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  4 november 2022 kl. 12:14:05Men den finns ju redan. Den japanska.
Ja men den är inte live action och är inte heller svensk, det som de försöker göra är väl Ronja Rövardotter för en ny generation.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 november 2022 kl. 12:20:34Ja men den är inte live action och är inte heller svensk, det som de försöker göra är väl Ronja Rövardotter för en ny generation.
Som dom skulle göra med Vi på Saltkråkan också väl? ^^

Sabelöga

Houba !