Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Irriterande Karaktärer

Startat av MOA, 13 september 2021 kl. 20:41:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2022 kl. 22:51:02
Lejonkungen 2019 är jättebra >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Det har du all rätt att tycka, det säger ingen emot.

Sen att andra har egna åsikter om den är ju också en sak.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  9 juli 2022 kl. 22:54:29
Det har du all rätt att tycka, det säger ingen emot.

Sen att andra har egna åsikter om den är ju också en sak.

Precis, faktum är att jag som tidigare nämnt anser att samtliga Disney-spelfilms-nyinspelningar är antingen medelmåttiga eller svinkassa. (de enda riktigt bra är 101 Dalmatiner 1996 och 102 Dalmatiner 2000)

Av de som hade premiär under 2010 & 2020-talen så är iallafall Berättelsen om Askungen (2015) den minst dåliga.

Värst av allt är Djungelboken (2016), Alice Through The Looking Glass (2016), Lejonkungen (2019), Lady och Lufsen (2019) och Mulan (2020).

I synnerhet Djungelboken (2016) & Lejonkungen (2019) är rentutsagt sjusärdeles svinkassa, förstår fortfarande inte hur man genuint kan uppskatta dessa filmer...

Men åter till ämnet; Flynn Rider, fast bara i TV-serien! (i filmen är han riktigt väl skriven, men i TV-serien har skaparna inte alltid vetat hur de skulle framställa honom)

Lilla My


Adam

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2022 kl. 22:51:02
Lejonkungen 2019 är jättebra >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Nu har inte jag något annat val än att också rycka in.
Gstone, du måste seriöst lägga av med missbrukandet av onödigt jättelika typsnitt, för att inte nämna de ilskna emojisarna, och framförallt alla naiva överreaktioner som du får (utan att dessutom komma med något vettigt argument än t.ex "dubbningen/filmen är bra för att kändisar medverkar" när det b.la gäller att bemöta andras syner på den filmen eller TV-serien). Jag brukar vanligtvis inte ryta ifrån i dessa fall, men detta är också en stor motsägelse till det du "lovade" för ett tag sedan, att du skulle "ändra på dig" för en gångs skull, att "bli en bättre person" och så, ifall du minns detta inlägg?
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 juli 2022 kl. 23:38:05
..
Men åter till ämnet; Flynn Rider, fast bara i TV-serien! (i filmen är han riktigt väl skriven, men i TV-serien har skaparna inte alltid vetat hur de skulle framställa honom)
Blir han framställd på olika sätt?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 10 juli 2022 kl. 19:24:09
Blir han framställd på olika sätt?

Svårt att förklara, men jag ska försöka, i filmen känns han som en väl forumerad karaktär, medan i TV-serien framstår han oftast som mer självupptagen i jämförelse med i filmen.

Naturligtvis tycker jag inte att det är något fel med att gestalta karaktärer på ett nytt sätt, men så ska det ju vara åt det bättre och inte åt det sämre.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2022 kl. 19:47:20
Helga från Hey Aronld.
Antar att du inte är så förtjust i hur serien porträtterar henne?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2022 kl. 20:47:10Sen är även karaktärerna i Lejonkungen 2019 riktigt irriterande i jämförelse med 1994-års film! (dock har denna film dubbats och av det jag hört är svenska dubbningen av 2019-års film mycket bättre än den engelska, tyvärr hjälper det dock fortfarande inte filmen)

Sen har jag ännu inte sett Pinocchio (2022) men har sett diverse recensioner av den och tycker att den verkar vara en ren ***** smörja, t.o.m. värre än Disneys alla andra spelfilms-adapteringar! Karaktärerna i nyinspelningen är helt unlikable, möjligtvis med undantag för Fabiana & Sabina.

Dels är karaktärerna avsevärt sämre i denna jämfört med den tecknade, både när det gäller personlighet, design och skådespel (Tom Hanks är den enda i filmen som gör ett bra skådespel, men det hjälper inte mycket när karaktären både är fulare och överlag sämre än den tecknade), och dels är även fiskmåsen Sofia riktigt irriterande.

(jo förresten, hon som spelar Fabiana gör riktigt bra ifrån sig också, men alla andra är så fruktans hemska)

Dock är det ännu flera stora problem med filmen än bara dessa, orkar inte räkna upp alla, men till exempel Pinocchio portas från skolan, plus andra poänglösa adderingar, nästan hela filmen ser horribel ut och är överlag tråkig och distraherande, scenen där Pinocchio paddlar med fötterna i raketfart är en rip-off från samma scen i Superhjältarna, scenen där Pinocchio fäller en magisk tår i Geppettos ansikte är en rip-off från samma scen i Trassel, även om Stromboli arresteras i filmens slut så händer inte detsamma med Kusken som var ännu värre än han, han kunde också ha arresterats men icke-sa-nicke, dessutom känns också slutet helt poänglöst...

Disneyfantasten

Christoffer Robin (bara i Christoffer Robin & Nalle Puh 2018) och Michael Banks (bara i Mary Poppins Kommer Tillbaka 2018), då karaktärerna har förvandlats från godhjärtade och omtyckbara till rena tråkiga elakingar, iallafall Michael, sen har jag ännu inte sett Avförtrollad 2022 men av vad jag läst så har även Morgan Phillip försämrats markant mot hur hon var i första filmen när det gäller personlighet.

Naturligtvis tycker jag inte det är något fel med att gestalta karaktärer på ett nytt sätt, men då ska det vara åt det bättre och inte åt det sämre.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2022 kl. 20:14:09Sen har jag ännu inte sett Pinocchio (2022) men har sett diverse recensioner av den och tycker att den verkar vara en ren ***** smörja, t.o.m. värre än Disneys alla andra spelfilms-adapteringar! Karaktärerna i nyinspelningen är helt unlikable, möjligtvis med undantag för Fabiana & Sabina.


dubbningen var dock väldigt bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2022 kl. 20:19:27Christoffer Robin (bara i Christoffer Robin & Nalle Puh 2018) och Michael Banks (bara i Mary Poppins Kommer Tillbaka 2018), då karaktärerna har förvandlats från godhjärtade och omtyckbara till rena tråkiga elakingar, iallafall Michael, sen har jag ännu inte sett Avförtrollad 2022 men av vad jag läst så har även Morgan Phillip försämrats markant mot hur hon var i första filmen när det gäller personlighet.


Dom blir dock travilgare mot slutet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2022 kl. 20:19:27Christoffer Robin (bara i Christoffer Robin & Nalle Puh 2018) och Michael Banks (bara i Mary Poppins Kommer Tillbaka 2018), då karaktärerna har förvandlats från godhjärtade och omtyckbara till rena tråkiga elakingar, iallafall Michael, sen har jag ännu inte sett Avförtrollad 2022 men av vad jag läst så har även Morgan Phillip försämrats markant mot hur hon var i första filmen när det gäller personlighet.

Naturligtvis tycker jag inte det är något fel med att gestalta karaktärer på ett nytt sätt, men då ska det vara åt det bättre och inte åt det sämre.
Du skulle nog gilla Peter Pan i hook heller.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag gillar i alla fall live-action Lejonkungen >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 december 2022 kl. 20:39:56Du skulle nog gilla Peter Pan i hook heller.

Jag har aldrig sett den, men den verkar inget vidare.