Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Favorit Musikal ?

Startat av gstone, 28 mars 2023 kl. 14:34:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vad är er favorit Muiskal ?

Min är definitivt Wicked ! :D :D

Men den bästa jag sett i sverige är Skönheten och odjuret.

Jag gilar också Cabaret och Bullets Over Broadway.

Tootise var också bra.

Inte så stort fan av Saturday Night Fever :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Jag gillar 

Chess
Wicked 
The Lion King (såg den i London) 

Gillar även musiken från andra tex Kristina från Duvemåla

Simon Axelsson

Om vi snackar musikal generellt och inte bara som scenföreställning, så In The Heights. Live har bara upplevt Mamma Mia! - The Party som var riktigt kul!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

#3
Kristina från Duvemåla (favoritmusikal nu och för alltid, kärlek kärlek kärlek kärlek!!)


Cats



Frozen (Föredrar absolut musikalen framför någon av filmerna)



The Lion King (Antagligen den vackraste musikalen någonsin)



Robin Hood (Flamländsk musikal - är framför allt kär i versionen från 2012 :-* )



Finns fler, men de är de jag kommer på just nu. Har dock inte kollat på någon live - p.g.a bor för långt borta från Broadway-scener och har inte råd till varken biljetter eller transport till scenerna. Men mitt mål är att någon gång få se Cats live (och hela 90-tals versionen av Kristina - håller tummar och tår att de släpper den på DVD eller att den läcks någon gång)!

Lilla My

#4
Okej jag kom på några fler på direkten:

Benedikt Búálfur (Isländsk musikal för barn - den är så jävla övergullig och jag är så kär i musiken och skådespelarna/sångarna! Både i den gamla uppsättningen och den nya)


Glanni Glæpur í Latabæ (På tal om Isländska musikaler för barn. Jag är svag för just sådana, okej? Kan också vara att jag kollade på denna i omgångar under 2015 och 2016. Comfort musical!)



Hamilton (Hur kunde jag glömma??)


Kuifje en de Zonnetempel (Åter igen en Flamländsk musikal, om Tintin. Varit en fan av denna sedan runt 2007 när de gjorde en ny uppsättning, och är antagligen den här musikalens fel att jag blev intresserad av det Flamländska språket från första början :-* Tintin-fan var jag redan när jag upptäckte musikalen. Musikalen är fett cheesy men också så söt, älskar den - kanske mest av nostalgiska skäl)


Matilda (Gillar boken, gillar filmen, men det är något så outgrundligt bra med musikalen! "When I grow up" har en sådan melankolisk underton att jag alltid blir gråtfylld, och "Revolting Children" är SÅ kickass och ren energi - allt på urgullig Brittisk engelska!)


Lilla My

Sedan jag skrev senast har jag upptäckt en ny favorit-musikal: Ride the Cyclone. Den är relativt ny, men så jäävulskt bra (och rolig!)


gstone

Citat från: Lilla My skrivet 20 juli 2023 kl. 05:16:49Glanni Glæpur í Latabæ (På tal om Isländska musikaler för barn. Jag är svag för just sådana, okej? Kan också vara att jag kollade på denna i omgångar under 2015 och 2016. Comfort musical!)



Hamilton (Hur kunde jag glömma??)


Kuifje en de Zonnetempel (Åter igen en Flamländsk musikal, om Tintin. Varit en fan av denna sedan runt 2007 när de gjorde en ny uppsättning, och är antagligen den här musikalens fel att jag blev intresserad av det Flamländska språket från första början :-* Tintin-fan var jag redan när jag upptäckte musikalen. Musikalen är fett cheesy men också så söt, älskar den - kanske mest av nostalgiska skäl)



Matilda (Gillar boken, gillar filmen, men det är något så outgrundligt bra med musikalen! "When I grow up" har en sådan melankolisk underton att jag alltid blir gråtfylld, och "Revolting Children" är SÅ kickass och ren energi - allt på urgullig Brittisk engelska!)

Jag ska se Matilda I December ☺️🥳❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.