Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Experten skrivet 16 februari 2013 kl. 21:31:51
Jag tror jag just hörde världens Sämsta finalister...

... Du skämtar, eller hur?

Citat från: Experten skrivet 16 februari 2013 kl. 21:31:51
1: Det sjunde bidraget fick mig och bli deprimerad precis som för Babben i inför Eurovision 2008 programmen, fast för San Marinos bidrag...

State of Drama var fan de bästa som ställt upp hittills i år. Aldrig hört talas om killarna innan, men vilken röst! Karisma, scennärvaro och sång var överlägset allt som vart med i år (hittills, vi har en deltävling kvar). Röstade som en idiot och till min stora glädje kom den vidare! Låten gjorde mig glad, den hade takt och den satte sig fast på ett mysigt sätt. Jag mös igenom hela låten båda gångerna, och tycker själv killen som sjöng hade tusenfalt mer karisma än vad Yohio har.

Citat från: Experten skrivet 16 februari 2013 kl. 21:31:51
2: @!?;@/)/! Ravaillacz!!!

Älskade gubbar! Jag röstade inte själv på dem, för jag tycker låten är rolig och bra, men inget jag skulle vilja rösta vidare, så blev glatt överraskad över att den tog sig vidare. Med Dorsin som låtskrivare, hur fel kan det gå? ;)

Men åh, Falling. Det är min vinnarlåt. Åh hoppas, hoppas, hoppas på att dem har en chans emot Yohio, även fast det verkar svagt.

Lilla My

#31
Citat från: Experten skrivet 16 februari 2013 kl. 21:35:10
Vad tyckte ni om kvällens bidrag?
Själv var det bara det sista bidraget som jag ens gillade som INTE ens kom till final :'( :'( :'(

Hon verkade extremt divig, låten var inte ens måttligt bra och bara extremt tråkig. Den var som de flesta Mello-låtar som inte tar sig vidare brukar vara; "meh".

Den enda som var värre var nog Amanda, som krälade sig på scen som en orm och kraxade fram urkass engelska i ett försök till en låt. Jag och syrran satt och skrattade åt henne.

Ugglas var riktigt bra. Hennes låt är väl sådär, men det som gör att den blir så bra är hennes känsla. Till skillnad från "Snälla Snälla" var denna riktigt härlig att lyssna på.

Det är nog allt jag har att säga. Resten var som sagt "meh".

Experten

#32
Ravaillacz ville inte ens vinna tävlingen...

Experten

#33
E det bara jag nu eller går tiden ganska långsamt...

Experten

#34
Citat från: Fantasygold skrivet 16 februari 2013 kl. 21:37:03
... Du skämtar, eller hur?
(noow bimbo lover)

TonyTonka

#35
Jag har inga kommentarer om State of Drama, men den andra var riktigt skön  ;D

Caroline af Ugglas var ganska bra, likaså Martin Rolinski, men förutom Eddies låt kommer jag inte ihåg hur de andras låtar lät faktist.

Citat från: Fantasygold skrivet 16 februari 2013 kl. 21:39:13


Det är nog allt jag har att säga. Resten var som sagt "meh".

Hur är något när det är "meh"? Rullande ögon och en djup suck?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag tycker det var ett ganska svagt startfält ikväll. Överlägset bäst var Amanda Fondell, som hade en mycket bra låt och sjöng som vanligt utmärkt (även om hennes engelska uttal tyvärr inte verkar ha förbättrats speciellt mycket sedan Idol). Att hon inte ens gick vidare är både skrämmande, ofattbart och orättvist.

Elin Petersson hade en fin låt, men tyvärr var hennes sångröst inte så jätteimponerande och hon kändes nervös. Caroline af Ugglas låt var ganska bra, även om jag har lite svårt för hennes sångröst.

State of Drama hade en helt okej låt - inte riktigt min stil och skulle sannolikt inte hålla i Eurovision Song Contest, men ganska bra trots allt. Men hur Ravaillacz kunnat gå direkt till final är utan tvekan ett av världshistoriens största mysterier någonsin. Den "låten" var riktigt löjeväckande, och fick ärligt talat t.o.m. Sean Banan att framstå som bra i jämförelse - en imponerande bedrift...  :o

Lilla My

#37
Citat från: TonyTonka skrivet 16 februari 2013 kl. 23:09:50
Hur är något när det är "meh"? Rullande ögon och en djup suck?

Meh = Sådär / Nja / Typ

... Ungefär. Så "meh" är inte ett annat ord för "dåligt", utan mer ett annat ord för "sådär".

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 februari 2013 kl. 02:29:56
Överlägset bäst var Amanda Fondell, som hade en mycket bra låt och sjöng som vanligt utmärkt (även om hennes engelska uttal tyvärr inte verkar ha förbättrats speciellt mycket sedan Idol). Att hon inte ens gick vidare är både skrämmande, ofattbart och orättvist.

Jag förstår allvarligt inte hur man kan gilla henne. Kråma sig på speglar, sjunga kraxigt och stundtals falskt på en medelmåttig låt. Nej, jag är glad att hon inte gick vidare, då är fan Sean Banan bättre än henne.

Daniel Hofverberg

Tja, smaken är väl olika. Men jag tycker att Amanda Fondell är nära nog oslagbar, och klart bäst av alla deltävlingar som hittills varit. Bra låt, originell artist, suverän utstrålning, bra sångröst och charmig. Mycket mer än så kan man knappast begära, och jag har svårt att tro att det kommer att komma någon bättre i den sista deltävlingen.

TonyTonka

Jag håller med Fantasygold om Amanda Fondell. Dock har jag aldrig följt Idol, så tyvärr vet jag inte hur Amanda lät där.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Det är nog en nackdel om man inte har sett Idol, och kunnat följa Amanda Fondell där. Enbart utifrån gårdagens framträdande är det nog inte lika lätt att inse Amandas storhet. Det är åtminstone den enda förklaringen jag kan tänka mig till att hon inte gick vidare; något jag ärligt talat trodde var en ren självklarhet...

Vid omröstningen som gjordes med publiken i Skellefteå i samband med genrepet i fredags, enligt lokaltidningen Norra Västerbottens sammanställning, fick Amanda Fondell för övrigt överlägset flest röster av alla (med Janet Leon på andra plats och Eddie Razaz som trea). Därför är det väldigt förvånande att slutresultatet skilde sig så rejält från det...

Elios

Jag vet inte om jag har sagt det men det är sant. Amanda Fondell går på min skola.  ;)
Nu är hon ju upptagen med annat men hon tillhör skolan.  :D

Daniel Hofverberg

Det tror jag inte att du har nämnt. Mycket intressant att höra, då jag alltid varit väldigt förtjust i Amanda ända sedan Idol.

TonyTonka

#43
Har Amanda förresten sjungt/dubbat i någon film?

Förresten, min gympalärare fick V.I.P biljetter till deltävling 2 i Göteborg, och jag såg honom till och med i ett klipp på SVTs hemsida tillsammans med Louise Hoffsten, han kunde to.m gå på efterfesten, gissa om jag vart avis!  ;)

Han sa för övrigt att han skulle försöka få en autograf från Sean Banan till mig, men jag är sjuk just nu så eftersom att jag inte går i skolan imorgon får jag inte veta om han var seriös eller inte  ;D

(Om någon undrar hur han fick biljetterna så var det hans frus kompis make som varit stamkund hos Statoil som tydligen är huvudsponsor för Melodifestivalen)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 18 februari 2013 kl. 00:05:52
Har Amanda förresten sjungt/dubbat i någon film?
Nej, inte såvitt jag vet - inte än i alla fall. Men Amanda Fondell är väl rätt upptagen just nu då hennes andra fullängdsalbum (det första utan koppling till Idol) tydligen ska komma ut någorlunda snart.

Ett antal andra Idol-deltagare har ju varit med i diverse dubbningar, så det kanske kommer längre fram. Hoppas jag i alla fall, då jag tror att Amanda skulle passa utmärkt som dubbningsskådis.