Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den lilla sjöjungfruns äventyr på VHS

Startat av gstone, 6 november 2023 kl. 03:04:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är rösterna i den dubbningen av Saban's Den lilla sjöjungfruns äventyr som används på VHS ?

Och om ni vet vem som spelar vilken roll vore det också hjälpsam  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

#1
Citat från: gstone skrivet  6 november 2023 kl. 03:04:05Vilka är rösterna i den dubbningen av Saban's Den lilla sjöjungfruns äventyr som används på VHS ?

Och om ni vet vem som spelar vilken roll vore det också hjälpsam  ;)
Röster är Sture ström, Staffan Hallerstam, Fredrik dolk, maria weisby, mårten toverud m.m
Vissa vhs har filmnet dubbning med Håkan mohede, Kenneth mildolff, Nina gunke, Helene Sjöholm. Endast skilnad från tv3 och fox kids och dvd dubbning från mediadubb international mot vhs och filmnet dubbning är intro är dubbar med  Annelie Berg.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  6 november 2023 kl. 03:16:13Röster är Sture ström, Staffan Hallerstam, Fredrik dolk, maria weisby, mårten toverud m.m
Vissa vhs har filmnet dubbning med Håkan mohede, Kenneth mildolff, Nina gunke, Helene Sjöholm. g.
Kan jag visa en bild påmina VHS ?

Ska kan du säga vilken dubbning du tror dom har ;)

Jag har fotat alla :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 november 2023 kl. 12:19:44Kan jag visa en bild påmina VHS ?

Ska kan du säga vilken dubbning du tror dom har ;)

Jag har fotat alla :)
Den korta sammanfattningen är att VHS-utgåvorna som heter Äventyrsserien om Den lilla sjöjungfrun har den unika VHS-dubben, som vi misstänker (men inte är säkra på) dubbades av Videobolaget/Kit & Co. De utgåvor som heter Lilla sjöjungfrun och prinsen eller liknande (ingenting med "Äventyrsserien" på omslaget) har FilmNet-dubben av Adaptor D&D. :)

Båda varianterna gavs ut av Wendros, och det här innebär att avsnitt 1 - 8 har tre olika svenska dubbningar, medan avsnitt 9 och framåt "bara" har två.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 november 2023 kl. 13:26:07Den korta sammanfattningen är att VHS-utgåvorna som heter Äventyrsserien om Den lilla sjöjungfrun har den unika VHS-dubben, som vi misstänker (men inte är säkra på) dubbades av Videobolaget/Kit & Co. De utgåvor som heter Lilla sjöjungfrun och prinsen eller liknande (ingenting med "Äventyrsserien" på omslaget) har FilmNet-dubben av Adaptor D&D. :)

Båda varianterna gavs ut av Wendros, och det här innebär att avsnitt 1 - 8 har tre olika svenska dubbningar, medan avsnitt 9 och framåt "bara" har två.
Kan jag ändå visa en bild på alla VHS jaf har med Saban Lilla Sjöjungfrurn ?😁☺️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 november 2023 kl. 13:26:07Den korta sammanfattningen är att VHS-utgåvorna som heter Äventyrsserien om Den lilla sjöjungfrun har den unika VHS-dubben, som vi misstänker (men inte är säkra på) dubbades av Videobolaget/Kit & Co. De utgåvor som heter Lilla sjöjungfrun och prinsen eller liknande (ingenting med "Äventyrsserien" på omslaget) har FilmNet-dubben av Adaptor D&D. :)

Båda varianterna gavs ut av Wendros, och det här innebär att avsnitt 1 - 8 har tre olika svenska dubbningar, medan avsnitt 9 och framåt "bara" har två.
Då får vi vilka som jag har ;D

Ingen dubbning verkar i alla runt ut sagt dålig  ;)

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 november 2023 kl. 14:07:09Kan jag ändå visa en bild på alla VHS jaf har med Saban Lilla Sjöjungfrurn ?😁☺️
Självklart kan du det, om du tror att det kommer vara till någon hjälp. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 november 2023 kl. 15:20:44Självklart kan du det, om du tror att det kommer vara till någon hjälp. :)
Här är bilden 

min samling av Saban Lilla Sjöjungfrun VHS☺️📼
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 november 2023 kl. 16:48:48Här är bilden

min samling av Saban Lilla Sjöjungfrun VHS☺️📼
Jag har inte alla dessa i min samling, men jag tror att Lilla sjöjungfrun och prinsen och Lilla sjöjungfrun - Sjöjungfruns sång har FilmNet-dubben med Helen Sjöholm & co, medan de andra fyra har den unika VHS-dubben (som tyvärr aldrig haft utsatta dubbcredits). :)

Den tredje dubbningen, TV3-dubben av Mediadubb International, har släppts på DVD (inte VHS) där de 8 första avsnitten har släppts. Det är den enda av de tre dubbningarna där ledmotivet är dubbat.


gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 november 2023 kl. 21:05:03Jag har inte alla dessa i min samling, men jag tror att Lilla sjöjungfrun och prinsen och Lilla sjöjungfrun - Sjöjungfruns sång har FilmNet-dubben med Helen Sjöholm & co, medan de andra fyra har den unika VHS-dubben (som tyvärr aldrig haft utsatta dubbcredits). :) 
Hae vi någon idé om vilka rösterna är i  den unika VHS-dubben ?

Jag tog att Videobolaget kan ha gjort den dubbningen  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet  6 november 2023 kl. 21:35:26Hae vi någon idé om vilka rösterna är i  den unika VHS-dubben ?

Jag tog att Videobolaget kan ha gjort den dubbningen  ;)
Information om några av rösterna i vhs-dubben återfinns i detta inlägg (och ett par till efter det) här.

gstone

Citat från: Erika skrivet  7 november 2023 kl. 13:54:02Information om några av rösterna i vhs-dubben återfinns i detta inlägg (och ett par till efter det) här.
Tack så mycket Erika ☺️🙏
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.