Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Det blir ju extra svårt om flera personer har samma namn till exempel när Steffan letade efter Hans Gustafsson till sitt kollage.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 19 november 2020 kl. 16:46:50
Det blir ju extra svårt om flera personer har samma namn till exempel när Steffan letade efter Hans Gustafsson till sitt kollage.
Det är tack vare jimstrom som jag kunde göra det kollaget.

MOA

En som e svår e Hasse Jonsson

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 19 november 2020 kl. 18:53:20
En som e svår e Hasse Jonsson
Egentligen inte han har både Facebook och Instagram så det är bara att ta bilder därifrån.

Erika

#34
Citat från: MOA skrivet 19 november 2020 kl. 18:53:20
En som e svår e Hasse Jonsson

Det beror på, han var med i en del produktioner under 60-, 70-, 80- samt en bit in på 90-talet så helt omöjligt är det inte hitta (äldre) bilder på honom. Däremot kan det vara svårt (men inte helt omöjligt) att hitta nyare bilder på honom.

Hursomhelst så är det lättare hitta bilder på honom än dessa två:

Citat från: jimstrom skrivet 18 november 2020 kl. 22:04:09
Ja några skådespelare saknar fortfarande bilder.

Den första jag kommer att tänka på är:

Olaf F. Andersson/Andersen dubbade för bla. Pangljud, videobolaget och Wendros i ganska stora roller.

Bosse  Bergstrand är en annan jag kommer att tänka på, dubbade för bla. Mediadubb i deras guldålder

Det är nog dom som jag kan komma på.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2020 kl. 18:57:58
Egentligen inte han har både Facebook och Instagram så det är bara att ta bilder därifrån.

Oj, har han både Facebook och Instagram? Det var överraskande... Vill minnas Andreas Nilsson (tror jag det var) har sagt att Hasse Jonsson försöker undvika sociala medier och liknande, men man kan ju ändra sig... 

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2020 kl. 18:57:58
Egentligen inte han har både Facebook och Instagram så det är bara att ta bilder därifrån.
Men bilderna jag använde va stillbilder från Öppet Arkiv

jimstrom

#36
Några tips om man letar bilder.

1. sök med namnet du söker + ordet skådespelare och året dom avled om dom inte är i livet.

2. Kolla wikipedia och se efter vad dom varit med i, kolla sen runt på youtube eller öppet arkiv

3. Ibland kan du även hitta källor om du söker på någon som jobbat på samma produktion.

4. Om du kan få tag på filmerna dom medverkat i, är chansen stor att du känner igen dom då du vet hur dom låter.

5. kolla sociala medier hittade kanske inte dom bästa bilderna på Jimmy Björndahl, eller Samuel Elers-Svensson idag, men dom duger i alla fall.

Så förhoppningsvis kan dom här tipsen hjälpa till i erat sökande.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 19 november 2020 kl. 21:31:37
Några tips om man letar bilder.

1. sök med namnet du söker + ordet skådespelare och året dom avled om dom inte är i livet.

2. Kolla wikipedia och se efter vad dom varit med i, kolla sen runt på youtube eller öppet arkiv

3. Ibland kan du även hitta källor om du söker på någon som jobbat på samma produktion.

4. Om du kan få tag på filmerna dom medverkat i, är chansen stor att du känner igen dom då du vet hur dom låter.

5. kolla sociala medier hittade kanske inte dom bästa bilderna på Jimmy Björnstrand, eller Samuel Elers Svensson idag, men dom duger i alla fall.

Så förhoppningsvis kan dom här tipsen hjälpa till i erat sökande.
Ja problemet e att bilderna kan va flera år gamla

Steffan Rudvall

Citat från: jimstrom skrivet 19 november 2020 kl. 21:31:37
Några tips om man letar bilder.

1. sök med namnet du söker + ordet skådespelare och året dom avled om dom inte är i livet.

2. Kolla wikipedia och se efter vad dom varit med i, kolla sen runt på youtube eller öppet arkiv

3. Ibland kan du även hitta källor om du söker på någon som jobbat på samma produktion.

4. Om du kan få tag på filmerna dom medverkat i, är chansen stor att du känner igen dom då du vet hur dom låter.

5. kolla sociala medier hittade kanske inte dom bästa bilderna på Jimmy Björnstrand, eller Samuel Elers Svensson idag, men dom duger i alla fall.

Så förhoppningsvis kan dom här tipsen hjälpa till i erat sökande.
Skulle man kunna få bilden på Samuel?

jimstrom

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2020 kl. 21:57:53
Skulle man kunna få bilden på Samuel?

Javisst, inte den bästa bilden dock
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: jimstrom skrivet 19 november 2020 kl. 22:04:23
Javisst, inte den bästa bilden dock
Tack, man får ändå vara nöjd med det som går att få tag på :)

jimstrom

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2020 kl. 22:05:38
Tack, man får ändå vara nöjd med det som går att få tag på :)

Det var så lite, bara säga till om det är någon annan du söker, kanske kan ha dom i mitt arkiv, eventuellt kan jag försöka leta upp dom.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Adam Larsson

Samuel Elers Svensson?



Mathilda Gustafsson

Någon som har en bild på Jan Nygren med instrument?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 21 november 2020 kl. 12:31:15
Någon som har en bild på Jan Nygren med instrument?
Hoppas den här funkar...