Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Michael Börstell

Startat av Elios, 15 oktober 2021 kl. 15:40:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vem är han egentligen? Mer än att han har spelat Hjalle i Pongo och de 101 Dalmatinerna under omdubbningen. Har kollat att han är musiker till vardags. Men någon som vet något mer och hur han ändå kunde få en så pass stor roll som han ändå fick där men verkar vad jag kan hitta är den ända att han har spelat Hjalle?!  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 15 oktober 2021 kl. 15:40:38
Vem är han egentligen? Mer än att han har spelat Hjalle i Pongo och de 101 Dalmatinerna under omdubbningen. Har kollat att han är musiker till vardags. Men någon som vet något mer och hur han ändå kunde få en så pass stor roll som han ändå fick där men verkar vad jag kan hitta är den ända att han har spelat Hjalle?!  ::)

Karaktären heter Jeppe (den smale alltså), den tjocke heter Hjalle (som i omdubbningen spelas av Hasse Andersson likaväl som i 2an och TV-serien, men av Dan Ekborg i spelfilmen), anledningen till att de har motsatta namn i omdubbningen är för att det blev en förväxling, något som sedan rättades till...

I senare sammanhang (spelfilmen, TV-serien och 2an) spelas Jeppe av Johan Wahlström...

Erika

Om det är samme Michael Börstell, så verkar han vara producent och projektledare (inom nöjesbranschen) till vardags. Verkar även ha varit skådespelaragent (inom tv, film och teater) och musiker.

Det var bl. a. det jag kunde hitta ett par klick bort på Google... 

Elios

Citat från: Erika skrivet 15 oktober 2021 kl. 18:42:19
Om det är samme Michael Börstell, så verkar han vara producent och projektledare (inom nöjesbranschen) till vardags. Verkar även ha varit skådespelaragent (inom tv, film och teater) och musiker.

Det var bl. a. det jag kunde hitta ett par klick bort på Google...

Jag menar om du visste nånting annat som inte stod där!? Det är samma Michael förmodar jag.^^