Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.


DingoPictures2005

Citat från: Lillefot skrivet Igår kl. 20:22:03Så du lyckades att rengöra eller spela upp bandet tillräckligt långt?

Hur som helst var det lite tråkigt att höra att det inte var den dubbningen som eftersöks.  :(
Flyttade bandremsan till ett vhs band och spolade igenom filmen ett antal gånger för att få av möglet

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 20:23:44Av vilken film?
Frågade min kompis i Norge och han sa att detta var omdubben 
Så troligen någon som har kopierat över en vhs kassett till betamax.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 20:26:59Frågade min kompis i Norge och han sa att detta var omdubben
Så troligen någon som har kopierat över en vhs kassett till betamax.
Är din vän säker då? För som du själv har sagt låter det väldigt konstigt att någon skulle använda Betamax så pas sent även om det är överfört från VHS till Betamax så kom ju dubbningen 94 när beta hade varit dött i runt 10 år.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet Igår kl. 20:48:34Är din vän säker då? För som du själv har sagt låter det väldigt konstigt att någon skulle använda Betamax så pas sent även om det är överfört från VHS till Betamax så kom ju dubbningen 94 när beta hade varit dött i runt 10 år.
Yes jag tror det.
Han är väldigt duktig på norska dubbningar.
@Daniel Hofverberg eller @TrondM borde dock veta säkert.

Var också sjukt förvånad över att någon använt Betamax så pass sent.

DingoPictures2005

Dessa credits är från omdubben tyvärr så nu är det 100% bekräftat att det troligen är någon som fortfarande använde beta på 90-talet som spelade in bandet.

gstone

Tack alla som lägger upp filmer med svensk dubbning på archive.org

Jag är glad att ni gör det 😀🙏
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.