Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rockos Moderna Liv: Fasta Rutiner (2019)

Startat av SebastianSandberg, 4 augusti 2019 kl. 10:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SebastianSandberg

Tittade in på Netflix-sidan av en slump och blev lite överraskad av att se att den nya Rockos Moderna Liv-filmen hade en svenskdubbad trailer.

https://www.netflix.com/se/title/81091977

Jag kommer ihåg att jag såg några odubbade avsnitt på SVT som liten, men av trailern att döma så har de hämtat in originalrösterna igen. Blev lite överraskad att svenska Netflix ansträngde sig så pass för en simultanrelease.

Alexander

Citat från: SebastianSandberg skrivet  4 augusti 2019 kl. 10:35:02
Tittade in på Netflix-sidan av en slump och blev lite överraskad av att se att den nya Rockos Moderna Liv-filmen hade en svenskdubbad trailer.

https://www.netflix.com/se/title/81091977

Jag kommer ihåg att jag såg några odubbade avsnitt på SVT som liten, men av trailern att döma så har de hämtat in originalrösterna igen. Blev lite överraskad att svenska Netflix ansträngde sig så pass för en simultanrelease.

Det låter inte som svenska i trailern när jag kollar.

Lilla My

Skitkonstig länk...

Första gången jag tryckte var den på franska utan någon text, andra gången var det på spanska med engelska undertexter.

Daniel Hofverberg

Har man konto på Netflix och är inloggad när man följer länken fungerar den bättre, och då kan man välja ljudspår mellan bl.a. svenska, norska och engelska.

_Alexander_

Inte kollar på hela filmen, då jag inte är världens största fan av Rocko, men dubbningen lät bra.

Credits enligt sluttexterna:

Dubbstudio: Eurotroll AB
Dubbregissör: Jonas Jakobsen
Översättare: Mattias Johannesson
Producent: Annika Rynger/Lasse Svensson

Rocko: Dick Eriksson
Heffer: Johan Hedenberg
Filbert: Dan Malmer
Ed: Gran Berlander
Bev: Adam Fietz
Ralf: Björn Bengtsson
Mr. Dupette: Peter Sjöquist


Tyvärr fanns inga andra skådespelare i creditsen, men jag kunde definitivt höra Annelie Bhagavan i ett par roller vid en snabbspolning.