Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Inget ont till Andreas Nilsson, men jag tror Hans Lindgren hade gjort en suverän Ra's Ah Ghul i Batman TAS.

På Samma sätt som Sture Ström hade varit lysande som det Grå Spöket.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 25 juli 2022 kl. 17:49:47
Inget ont till Andreas Nilsson, men jag tror Hans Lindgren hade gjort en suverän Ra's Ah Ghul i Batman TAS.

På Samma sätt som Sture Ström hade varit lysande som det Grå Spöket.

Vilka karaktärer är det?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Jag är glad att SvampBob och gänget har fortfarande rösterna som de haft, men jag har några ganska små förslag om de hade andra röster i några tillfällen...

SvampBob: Hasse Jonsson eller Andreas Nilsson

Patrik: Anders Byström eller Dick Eriksson

Bläckvard: Dan Ekborg

Herr Krabba: Johan Hedenberg eller Steve Kratz

Plankton: Johan Ulvesson

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 12 augusti 2022 kl. 22:46:44Jag är glad att SvampBob och gänget har fortfarande rösterna som de haft, men jag har några ganska små förslag om de hade andra röster i några tillfällen...

SvampBob: Hasse Jonsson eller Andreas Nilsson

Patrik: Anders Byström eller Dick Eriksson

Bläckvard: Dan Ekborg

Herr Krabba: Johan Hedenberg eller Steve Kratz

Plankton: Johan Ulvesson
Tyvärr måste jag säga att jag inte håller med dig i alla fall inte om de flesta. Johan Hedenberg som Herr Krabba och Johan Ulveson som p
Plankton skulle väl dock funka helt okej

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2022 kl. 10:14:18Tyvärr måste jag säga att jag inte håller med dig i alla fall inte om de flesta. Johan Hedenberg som Herr Krabba och Johan Ulveson som p
Plankton skulle väl dock funka helt okej
Tycker du dock inte att Anders Byström låter lik Tommy Nilsson på sätt och vis? Jag tänkte på Anders som Homer i (den ökända Svenska dubbningen av) The Simpsons: Filmen. Jag vet att hans insats som Homer var helt malplacerad, men själv så tyckte jag att han lät lik Patrik, så därför tänkte jag också att han vore en bra ersättare i denna roll... 

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 13 augusti 2022 kl. 15:12:20Tycker du dock inte att Anders Byström låter lik Tommy Nilsson på sätt och vis? Jag tänkte på Anders som Homer i (den ökända Svenska dubbningen av) The Simpsons: Filmen. Jag vet att hans insats som Homer var helt malplacerad, men själv så tyckte jag att han lät lik Patrik, så därför tänkte jag också att han vore en bra ersättare i denna roll...
Det skulle väl funka men jag föredrar nog Tommy Nilsson och Björn Bengtsson

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2022 kl. 15:14:22Det skulle väl funka men jag föredrar nog Tommy Nilsson och Björn Bengtsson
Som sagt, jag är annars nöjd med de riktiga rösterna.

Skokaka

Gunnar Ernblad och Jan Koldenius skulle båda ha varit bra som Svartepetter. Det är dock synd att de aldrig fick chanserna... :'(

Jan Koldenius skulle också ha funkat som Bowser, tycker jag...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 14 september 2022 kl. 23:44:15Gunnar Ernblad och Jan Koldenius skulle båda ha varit bra som Svartepetter. Det är dock synd att de aldrig fick chanserna... :'(

Jan Koldenius skulle också ha funkat som Bowser, tycker jag...

Gunnar har faktiskt spelat Svartepetter i ett avsnitt av DuckTales.

Jan kan möjligen ha spelat karaktären i någon kortfilm.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2022 kl. 23:51:23Gunnar har faktiskt spelat Svartepetter i ett avsnitt av DuckTales.

Jan kan möjligen ha spelat karaktären i någon kortfilm.
Jo, men jag tycker att det är synd att Gunnar som Svartepetter var bara en "one-time" sak...

Och vad jag vet så var Jan bara felaktig krediterad som honom i Ett gott skratt...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 14 september 2022 kl. 23:53:52Jo, men jag tycker att det är synd att Gunnar som Svartepetter var bara en "one-time" sak...

Och vad jag vet så var Jan bara felaktig krediterad som honom i Ett gott skratt...

Har för mig att någon på forumet i en annan tråd en gång postade ett klipp med en sällsynt dubbning där Jan spelat Petter.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2022 kl. 23:55:27Har för mig att någon på forumet i en annan tråd en gång postade ett klipp med en sällsynt dubbning där Jan spelat Petter.
Åh, vilken tråd?

Disneyfantasten


Zebastian

Steffan spekulerade att detta kanske är Jan som Petter.

Citat från: Goliat skrivet  6 april 2022 kl. 14:03:43Jag håller på att synka in svensk dubb och lyckats hitta reda på ett par (svartvita) med svensk dubb (Uppdaterad 2022-04-12):

Mickey's Follies (August 28, 1929)
Plane Crazy (March 17, 1929)
The Cactus Kid (May 10, 1930)
The Gorilla Mystery (September 22, 1930)
The Moose Hunt (April 30, 1931)
Mickey's Good Deed (December 17, 1932)
Mickey's Nightmare (August 13, 1932)
The Klondike Kid (November 12, 1932)
Orphan's Benefit (11 August 1934)
Shanghaied (January 13, 1934)
Two-Gun Mickey (December 15, 1934)
Mickey's Steamroller (June 16, 1934)

(för att inte förväxla, årtalen är själva originalutgivningen, inte dubben vilket är ny, 80-90-tal, lite osäker på när, undrar också vilka som dubbat, så skickar med två röster i ett klipp, Svarte-Petter och Musse)

Hjälp mig identifiera vilka avsnitt dessa skärmbilder kommer ifrån:

1 On Ice - 1935


2 Two Gun Mickey - 1934


3 Building a Building - 1933


4 Mickey's Birthday Party (7 February 1942)


5 Mickey's Fire Brigade (3 August 1935)