Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneyfantastens Dubbningskollage

Startat av Disneyfantasten, 9 juli 2020 kl. 23:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 29 januari 2023 kl. 12:15:29Här har du den ena:

Namnlös.png

Kan fixa en bild på den andre med, men då behöver jag veta vad Dan Ekborgs rollfigur heter och vilka/vilket avsnitt rollfiguren är med i.

Tack ska du ha!

MOA

Citat från: Erika skrivet 29 januari 2023 kl. 12:02:34Var inte hon även med i Snödrottningen (den sovjetiska animerade filmen från 50-talet)? Utöver det vill jag minnas hon var med i ett par till dubbningar, tror det ska finnas ett gammalt klipp på Youtube där hon (och Sten Carlberg) håller på att dubba en sovjetisk animerad kortfilm.
Drutten & Krokodilen e ryskt tror jag & jag tror videon finns i ett annat ämne

MOA

Gjorde int Disneyfantasten collage på Sten Carlberg?

Disneyfantasten

Någon som kan bidra med en bild på Ylva Vargkusin ur Bamse och Jakten på Dunderklockan? (till mitt kollage med Angelika Prick), jag har nämligen letat som en galning utan resultat...

Citat från: MOA skrivet 30 januari 2023 kl. 13:15:32Gjorde int Disneyfantasten collage på Sten Carlberg?
Jo, det gjorde jag.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 februari 2023 kl. 13:03:40Någon som kan bidra med en bild på Ylva Vargkusin ur Bamse och Jakten på Dunderklockan? (till mitt kollage med Angelika Prick), jag har nämligen letat som en galning utan resultat...
Jo, det gjorde jag.
Nice.  ;D ;D

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 februari 2023 kl. 13:03:40Någon som kan bidra med en bild på Ylva Vargkusin ur Bamse och Jakten på Dunderklockan? (till mitt kollage med Angelika Prick), jag har nämligen letat som en galning utan resultat...
Jo, det gjorde jag.
På vilken sida?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 februari 2023 kl. 14:47:30På vilken sida?
Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2020 kl. 14:31:52Sten Carlberg
- Kekata = Pocahontas
- Averell Dalton = Lucky Luke (KM Studio)
- Beast Man = He-Man
- Cringer/Battle Cat = He-Man
- Mer-Man = He-Man
- Tri-Kops = He-Man
- Stratos = He-Man
- Dragoon = He-Man
- Majestix = Asterix Gallernas Hjälte
- Smidefix = Asterix Gallernas Hjälte
- Decurion Bestialis = Asterix Gallernas Hjälte
- Centurion Vapetimus = Asterix Gallernas Hjälte
- Gena = Drutten och Gena

(tyvärr hittar jag inga bilder på karaktärerna Riddar Blustus och Rådman Berribaum i Bumbibjörnarna, men om någon vet vilka karaktärer det är så är det bara att säga ifrån!)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 december 2020 kl. 15:00:21Thomas Engelbrektson
- Mr Potato Head = Toy Story
- Kung Eiddileg = Taran och Den Magiska Kitteln = 1998-års omdubbning
- Vakter = Taran och Den Magiska Kitteln = 1998-års omdubbning
- en av Pingvinerna = Mary Poppins
- Pearly Drummer = Mary Poppins
- Marty = Madagaskar (PC-spelet)
- Shaggy = Scooby Doo (Sun Studio)
- Bradley = Space Jam
- Swackhammer = Space Jam
- titelrollen i Yogi Björn (Sun Studio; delar på rollen med Stefan Frelander)
- Fred Flinta = Familjen Flinta (Sun Studio)
- Joe Dalton = Lucky Luke (Sun Studio)
- William Dalton = Lucky Luke (Sun Studio)
- Jack Dalton = Lucky Luke (Sun Studio)
- Beskyddaren = Zorro (TV-serien från 1997-1998)
- Mandark = Dexters Laboratorium
- Carl = Johnny Bravo (delar på rollen med Olli Markenros)
- Röda Killen = I Am Weasel
Förlåt att jag frågar om ett sjukt gammalt inlägg, men vart fick du reda på att Stefan Frelander spelat Yogi Björn?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 23 mars 2023 kl. 11:24:28Förlåt att jag frågar om ett sjukt gammalt inlägg, men vart fick du reda på att Stefan Frelander spelat Yogi Björn?
Jag har för mig att jag läst det någonstans, men minns inte exakt var...

Och jag ber om ursäkt för att jag inte gjort kollage eller kollage-uppdateringar på länge, det har kommit så mycket emellan och har gått så mycket tid och så har jag haft fullt upp med andra saker, så jag kan känna igen mig med Alexander Lundahl när det gäller hans blogg, då han numera jobbar med att illustrera medans jag å andra sidan gör andra planeringar t.ex. journalistiska arbeten.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 oktober 2021 kl. 22:55:40Okej, ska åtgärda det imorgon...

En annan sak jag kommer att åtgärda är att flytta över Pingvin med pirathatt ur "Pingvinen och Lyckostenen" till Roger Storm!  :)

Finns det fler saker i mina kollage som jag kan behöva åtgärda? Isåfall, vilka då?  :)

Ursäkta sent svar...

På mitt kollage kommer jag även att behöva plocka bort Major Domus i 1980-års omdubbning av Törnrosa och flytta över till Sture Ström nu när vi fått verifierade uppgifter från Oscar Isaksson att det i själva verket är Sture...

Då skickade jag brev till Bert-Åke Varg förra året alldeles i onödan...

Någon som har förslag på en karaktär jag kan ha med i mitt kollage med Bert-Åke Varg som kan ersätta Major Domus?

MOA


gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 februari 2021 kl. 19:39:26Jag vet faktiskt inte, jag visste inte ens att hon medverkade där, men det kan nog stämma i och med att hon också spelade Alice i Hos Musse, om än med två repliker...

Dock är hennes två paradroller Alice och Lena... (och det är de karaktärer som jag förknippar henn med)
Det är ju väldigt trevligt att Kathryn Beaumont nu ska ha en gästroll i ett extra långt avsnitt av Alice i Underlandets bageriet  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Lägg till Gordon Quid på Ole Ornered,Herr Blik på Mattias Knave & Våfflan På Anders Öjebo

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 16 juli 2023 kl. 23:12:39Lägg till Gordon Quid på Ole Ornered,Herr Blik på Mattias Knave & Våfflan På Anders Öjebo

Från vilka filmer/serier är dessa?

MOA