Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lucky Luke - Insamlingstråd

Startat av Goliat, 16 juli 2022 kl. 17:20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.



Goliat

BTW, uppdaterad igen! :D Ännu mindre som saknas nu! :D

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 23 juli 2022 kl. 19:36:58
BTW, uppdaterad igen! :D Ännu mindre som saknas nu! :D
Hur fick du tag på avsnitten så fort? Din senaste uppdatering var ju inte längesen.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2022 kl. 19:45:55
Hur fick du tag på avsnitten så fort? Din senaste uppdatering var ju inte längesen.

Jag fick dem precis.

Goliat

Lucky Luke - Les Dalton En Cavale (1983)
VHS-dubben 🟢
DVD-dubben 🟢

Vilken studio är det som gjorde vhs-dubben samt dvd-dubben?

BPS

Citat från: Goliat skrivet 12 augusti 2022 kl. 09:37:37Lucky Luke - Les Dalton En Cavale (1983)
VHS-dubben 🟢
DVD-dubben 🟢

Vilken studio är det som gjorde vhs-dubben samt dvd-dubben?
Dessa gäller för dubbningen som gick på bio och gav oss ut på VHS

Svensk översättning och regi:
Lasse Swärd

Svensk ljudupptagning:
Bengt Löthner, Tonservice

Svensk version:
Minerva Film AB


Goliat

Citat från: BPS skrivet 12 augusti 2022 kl. 09:55:34Dessa gäller för dubbningen som gick på bio och gav oss ut på VHS

Svensk översättning och regi:
Lasse Swärd

Svensk ljudupptagning:
Bengt Löthner, Tonservice

Svensk version:
Minerva Film AB
Aha, Minerva Film AB, då vet jag vad jag ska döpa VHS-dubben till. DVD'n är KM Studio då?

BPS

Citat från: Goliat skrivet 12 augusti 2022 kl. 10:47:07Aha, Minerva Film AB, då vet jag vad jag ska döpa VHS-dubben till. DVD'n är KM Studio då?
Nej KM Studio är de som har dubbat de flesta avsnitten av serien och är inte inblandade här. DVD dubbningen är gjord av ett danskt dubbningsbolag men det är osäkert vilket bolag det är. Så du skulle kanske kunna kalla DVD dubbningen Köpenhamnsdubbningen eller något sånt

Lillefot

Citat från: BPS skrivet 12 augusti 2022 kl. 10:59:31Nej KM Studio är de som har dubbat de flesta avsnitten av serien och är inte inblandade här. DVD dubbningen är gjord av ett danskt dubbningsbolag men det är osäkert vilket bolag det är. Så du skulle kanske kunna kalla DVD dubbningen Köpenhamnsdubbningen eller något sånt
Gissningsvis är det Sun Studio som står bakom DVD-dubben, detta då jag hört både Dan Bratt och Thomas Engelbrektson i den via ljudklipp.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

BPS

Citat från: Lillefot skrivet 12 augusti 2022 kl. 11:01:00Gissningsvis är det Sun Studio som står bakom DVD-dubben, detta då jag hört både Dan Bratt och Thomas Engelbrektson i den via ljudklipp.
Det lutar mot det men det är osäkert då alla dubbningsbolag i Köpenhamn som dubbade på svenska använde samma skådespelare

Viktor

Är det ett misstag att alla avsnitt är gröna nu? För en stund sedan fanns det ju flera svarta

Goliat

Citat från: Viktor skrivet 12 augusti 2022 kl. 14:25:14Är det ett misstag att alla avsnitt är gröna nu? För en stund sedan fanns det ju flera svarta
Inget misstag, alla är gröna nu. :) Det var tre band, varav ett jag fick på en gång och två har hittats och digitaliserat av en som ville hjälpa till. :)

Viktor

Citat från: Goliat skrivet 12 augusti 2022 kl. 19:29:53Inget misstag, alla är gröna nu. :) Det var tre band, varav ett jag fick på en gång och två har hittats och digitaliserat av en som ville hjälpa till. :)
Du och dina kontakter jobbar fort. Vad händer nu vad är nästa steg?

Goliat

Citat från: Viktor skrivet 12 augusti 2022 kl. 19:34:18Du och dina kontakter jobbar fort. Vad händer nu vad är nästa steg?
Först är ljudtvätt, så det lär vara klart om några dagar, muxa ihop allt, sedan backup för att spara för eftervärlden till PBS och om han lägger upp på youtube eller archive är upp till han.