Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ett Småkryps Liv

Startat av Disneyfantasten, 13 april 2020 kl. 17:06:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Andreas Nilsson, Bo Maniette, Daniel Bergfalk, Ola Norman och Christian Jernbro i filmen? (skulle gissa att de spelar arbetsmyror och/eller gräshoppor men frågar för att vara säker)

Jag är rätt säker på att de två myrpojkarna spelas av Alexander Lundberg och Anton Olofsson Raeder medan Emma Iggström spelar en av myrflickorna...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2020 kl. 17:06:57
Vilka spelar Andreas Nilsson, Bo Maniette, Daniel Bergfalk, Ola Norman och Christian Jernbro i filmen? (skulle gissa att de spelar arbetsmyror och/eller gräshoppor men frågar för att vara säker)

Jag är rätt säker på att de två myrpojkarna spelas av Alexander Lundberg och Anton Olofsson Raeder medan Emma Iggström spelar en av myrflickorna...

Emma Iggström spelar säkert den myra som Ashley Tisdale gjorde rösten åt då.  ;D

Elios

Hayden Panettiere gjorde ju rösten till Dott?
Men min fråga är kan myror verkligen flyga som hon försöker att lära sig där? Or what is just the part of the plan!?^^

Steffan Rudvall

Hur kommer det sig att Gör nåt bra av ditt liv framförs av Mikael Roupé & Lena Ericsson när dubbningen är gjord av KM Studio?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2020 kl. 19:32:05
Hur kommer det sig att Gör nåt bra av ditt liv framförs av Mikael Roupé & Lena Ericsson när dubbningen är gjord av KM Studio?

Kanske för att den är mixad på Sun Studio eller för att samma sångare på engelska också sjöng i Toy Story...

Simon Axelsson

Jag har aldrig varit något större fan av denna, varför vet jag inte riktigt.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 maj 2020 kl. 19:37:00
Kanske för att den är mixad på Sun Studio eller för att samma sångare på engelska också sjöng i Toy Story...
Ja Disney/Pixar kanske tyckte att Mikael Roupé var den perfekta matchningen för Randy Newman

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2020 kl. 19:52:45
Ja Disney/Pixar kanske tyckte att Mikael Roupé var den perfekta matchningen för Randy Newman

Precis min tanke!

Sen så var Diana Nunez och Almaz Yebio också med och sjöng tillsammans med Lena Ericsson och dessa tre (ja, fyra) var med i Mary Poppins, som bör ha dubbats ungefär samtidigt... (den spelades in hos Sun Studio som mixade Ett Småkryps Liv så de passade väl på att använda sig av dem)

Adam Larsson

Kan det inte vara så att KM Studio glömde att dubba sången och att när Sun Studios skulle mixa den så märker man detta och då fick Mikael Roupé & Lena Ericsson hoppa in.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 maj 2020 kl. 20:00:48
Kan det inte vara så att KM Studio glömde att dubba sången och att när Sun Studios skulle mixa den så märker man detta och då fick Mikael Roupé & Lena Ericsson hoppa in.
Disneyfantastens teori är något troligare

gstone

I dataspelet är det Jodi Benson  som spelar Atta isället för Julia Louis-Dreyfus.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 22:28:26I dataspelet är det Jodi Benson  som spelar Atta isället för Julia Louis-Dreyfus.

Det hade jag ingen aning om, å andra sidan har jag aldrig spelat det spelet förut, inte heller kollat igenom det, kanske jag ska göra det via YouTube någon gång.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2020 kl. 19:32:05Hur kommer det sig att Gör nåt bra av ditt liv framförs av Mikael Roupé & Lena Ericsson när dubbningen är gjord av KM Studio?
När sjunger Lena Ericsson? Kan bara minnas Mikael Roupé nämligen.  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 26 juni 2023 kl. 04:07:37När sjunger Lena Ericsson? Kan bara minnas Mikael Roupé nämligen.  ???
Det finns ju bara en låt i hela den filmen och hon är med i kören.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juni 2023 kl. 15:43:49Det finns ju bara en låt i hela den filmen och hon är med i kören.
Jag menar förstås vart sjunger hon i själva låten. Minns inte att jag hörde henne då.