Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Space Jam: A New Legacy (Space Jam 2)

Startat av gstone, 30 mars 2020 kl. 19:43:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juni 2021 kl. 22:29:58
Vad är det som är egendomligt med att Andreas Nilsson gör Yogi Björn? Låter ganska bra tycker jag. :)

Gött med Jessica Folcker också, var orolig över att de skulle ta typ Molly Sandén. Inget ont mot henne, jag tror bara att hon inte hade passat i rollen, det är allt. ^^

Förlåt om jag lägger mig i men vad fick dig att oroa dig över att Molly Sandén skulle spela Lola Kanin?

Molly Sandén är förresten en väldigt bra sångerska, gillar henne särskilt som Rapunzel, men hon är också väldigt bra som Vinterlilja i Tingeling och Vingarnas Hemlighet!  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juni 2021 kl. 22:29:58
Vad är det som är egendomligt med att Andreas Nilsson gör Yogi Björn? Låter ganska bra tycker jag. :)
Det egendomliga är att Andreas Nilsson såvitt jag vet aldrig har spelat Yogi Björn förut. Så någon av de skådespelare som trots allt redan spelat rollen hade jag väntat mig - personligen hade jag trott att det skulle bli Per Sandborgh, som spelade Yogi i spelfilmen från 2010...

Men Andreas Nilsson är ju alltid bra, så han borde för all del göra en bra insats.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 22:29:11
Står det möjligtvis vem som spelar LeBron James?
LeBron James spelas som vuxen av artisten och programledaren Mugambwa Sseruwagi (ibland kallad Mogge Sseruwagi), och som ung av Demir Cengiz.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror ni denna film kommer gå att köpa på Blu-ray ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

#94
Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 22:36:09
Förlåt om jag lägger mig i men vad fick dig att oroa dig över att Molly Sandén skulle spela Lola Kanin?

Molly Sandén är förresten en väldigt bra sångerska, gillar henne särskilt som Rapunzel, men hon är också väldigt bra som Vinterlilja i Tingeling och Vingarnas Hemlighet!  :)

Som jag skrev, så tror jag helt enkelt inte hon hade passat i rollen. Jag såg att Lola i den engelska versionen fick någon ung kändisröst, och jag var orolig för att de skulle gå mer på ung kändis än om rösten passade. Anledningen till att jag tog just Sandén som exempel är att hon gjorde Smurfan i den senaste smurf-filmen, där Demi Lovato (okej, hen är närmare 30, men när filmen spelades in var hen ung kändisröst) var originalrösten.

Men jag håller med, hon är strålande som Rapunzel. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Simon Axelsson

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juni 2021 kl. 22:49:01
Anledningen till att jag tog just Sandén som exempel är att hon gjorde Smurfan i den senaste smurf-filmen, där Demi Lovato (okej, hon är närmare 30, men när filmen spelades in var hon ung kändisröst) var originalrösten.

Vill poängtera att Demi nyligen kom ut som icke-binär.

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juni 2021 kl. 22:49:01
Som jag skrev, så tror jag helt enkelt inte hon hade passat i rollen. Jag såg att Lola i den engelska versionen fick någon ung kändisröst, och jag var orolig för att de skulle gå mer på ung kändis än om rösten passade. Anledningen till att jag tog just Sandén som exempel är att hon gjorde Smurfan i den senaste smurf-filmen, där Demi Lovato (okej, hon är närmare 30, men när filmen spelades in var hon ung kändisröst) var originalrösten.

Men jag håller med, hon är strålande som Rapunzel. :)

Så jag förmodar att du kanske skulle känna detsamma med bl.a. Amy Diamond-Deasismont och Wiktoria Johansson då de också är kända...?

Själv tycker jag att även dessa två är väldigt bra sångerskor, Amy är helt fantastisk både som Merida och Elena, men också som Daphne!

Wiktoria är även hon väldigt bra som Vaiana!

Sedan är Mollys syster Mimmi Sandén också väldigt bra, inte minst som Anna i Frost-franschisen, men också som Poppy i Trolls, Ash i Sing och Smaragd/Diamant i Hodjas Flygande Matta och hon var överraskande bra som Velma!

Sedan har vi den senaste, Raya, som spelas av Ellen Bergström som också är känd, till skillnad från ovannämnda har jag ännu ej sett denna film i sin helhet, men utifrån YouTube-klipp jag sett så tycker jag att Ellen är väldigt bra i rollen!  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 22:36:09
Förlåt om jag lägger mig i men vad fick dig att oroa dig över att Molly Sandén skulle spela Lola Kanin?

Molly Sandén är förresten en väldigt bra sångerska, gillar henne särskilt som Rapunzel, men hon är också väldigt bra som Vinterlilja i Tingeling och Vingarnas Hemlighet!  :)

Jag tycker också jättemycket om Molly Sandén !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 juni 2021 kl. 22:53:15
Vill poängtera att Demi nyligen kom ut som icke-binär.

Förlåt, det visste inte jag.  :-[
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 22:59:53
Så jag förmodar att du kanske skulle känna detsamma med bl.a. Amy Diamond-Deasismont och Wiktoria Johansson då de också är kända...?

Själv tycker jag att även dessa två är väldigt bra sångerskor, Amy är helt fantastisk både som Merida och Elena, men också som Daphne!

Wiktoria är även hon väldigt bra som Vaiana!

Sedan är Mollys syster Mimmi Sandén också väldigt bra, inte minst som Anna i Frost-franschisen, men också som Poppy i Trolls, Ash i Sing och Smaragd/Diamant i Hodjas Flygande Matta och hon var överraskande bra som Velma!

Sedan har vi den senaste, Raya, som spelas av Ellen Bergström som också är känd, till skillnad från ovannämnda har jag ännu ej sett denna film i sin helhet, men utifrån YouTube-klipp jag sett så tycker jag att Ellen är väldigt bra i rollen!  :)

Jag ÄLSKAR Amy Diamond-Deasismont och Wiktoria Johansson
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 juni 2021 kl. 22:53:15
Vill poängtera att Demi nyligen kom ut som icke-binär.

Som jag förstått är icke-binär detsamma som typ transperson?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 22:59:53
Så jag förmodar att du kanske skulle känna detsamma med bl.a. Amy Diamond-Deasismont och Wiktoria Johansson då de också är kända...?

Själv tycker jag att även dessa två är väldigt bra sångerskor, Amy är helt fantastisk både som Merida och Elena, men också som Daphne!

Wiktoria är även hon väldigt bra som Vaiana!

Sedan är Mollys syster Mimmi Sandén också väldigt bra, inte minst som Anna i Frost-franschisen, men också som Poppy i Trolls, Ash i Sing och Smaragd/Diamant i Hodjas Flygande Matta och hon var överraskande bra som Velma!

Sedan har vi den senaste, Raya, som spelas av Ellen Bergström som också är känd, till skillnad från ovannämnda har jag ännu ej sett denna film i sin helhet, men utifrån YouTube-klipp jag sett så tycker jag att Ellen är väldigt bra i rollen!  :)

Något åt det hållet ja. Måste dock erkänna att jag inte riktigt kan Wiktorias röst tillräckligt mycket för att känna igen den dock. Amy Deasismont har jag lite mindre problem med faktiskt. Jag förknippar henne nog för mycket med Merida, Modig har tyvärr aldrig varit en favorit hos mig, faktum är att den är en av Pixars sämsta filmer, endast Den gode dinosaurien av de jag sett är sämre.  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 23:13:16
Som jag förstått är icke-binär detsamma som typ transperson?

Nej, jag tror att det är när man varken identifierar sig som kille eller tjej.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

#103
Citat från: TonyTonka skrivet 29 juni 2021 kl. 23:13:58
Något åt det hållet ja. Måste dock erkänna att jag inte riktigt kan Wiktorias röst tillräckligt mycket för att känna igen den dock. Amy Deasismont har jag lite mindre problem med faktiskt. Jag förknippar henne nog för mycket med Merida, Modig har tyvärr aldrig varit en favorit hos mig, faktum är att den är en av Pixars sämsta filmer, endast Den gode dinosaurien av de jag sett är sämre.  :-\

Jag minns att du berättade det där med Modig i PM hösten 2019 och att du svarade att du inte fastnade för den och inte vet varför, dessutom minns jag att du året 2018 berättade att du sätter Modig näst längst ner efter Den Gode Dinosaurien...

Den Gode Dinosaurien förstår jag helt, för den filmen anses tillsammans med Bilar 2 vara en av de sämre Pixar-filmerna av folk och kritiker...

Men Modig väcker enorma frågetecken, jag tycker att den filmen är väldigt bra, kan till stor del bero på att jag är prinsess-nörd och så har Merida fått ta del av prinsess-skaran plus att det också är den enda Pixar-filmen med en prinsessa i huvudrollen och en av de få Pixar-filmer där huvudkaraktären är av tjej-kön, du har ju också nämnt att du dyrkar både Atlantis och Bernard och Bianca (första filmen alltså), men förstnämnda är för bullrig och tar ett alldeles för stort steg ifrån Disney-aktigheterna medan Bernard och Bianca är en av Disneys mörkaste filmer plus att den också är den enda Disneyklassikern som är tvåfilmig och är den enda där uppföljaren räknas som Disneyklassiker plus att jag också anser att Australien-filmen är betydligt bättre sedan Komm Bernard och Bianca ut drygt 10 år efter Walts död... (fast å andra sidan kanske det inte är särskilt rättvist att jämföra då Atlantis och Bernard och Bianca är producerade av Disneys egen animationsstudio medan Modig är producerad av Pixar)

(ja, jag vet att var och en har olika tycken/åsikter, men iallafall)

I Modig lyckades man iallafall, till skillnad från Atlantis och Bernard och Bianca, hitta exemplariskt passande svenska röster till varenda karaktär! (och till skillnad från Filmen om Nalle Puh så var huvudrollens svenska röst inte alls jobbig att lyssna på)

(varken Atlantis eller första Bernard och Bianca är på något sätt dåliga, men ibland tycker jag att det känns som dessa två, samt Oliver och Gänget och Filmen om Nalle Puh är i vägen för flera andra stora filmer från Disney & Pixar, alldeles särskilt Atlantis, de andra två eller tre är något bättre då de kom ut på 1900-talet och därmed är mera cult för mig)

Själv tycker jag inte att någon Pixar-film är dålig alls, men kan på sätt och vis tycka att Monsters University liksom Bilar-filmerna och Den Gode Dinosaurien är svagare än övriga filmer, i den förstnämnda är jag väldigt besviken att den suveräna Robert Gustafsson byttes ut i den svenska dubbningen plus att storyn är en riktig besvikelse, vad gäller Bilar-filmerna så är 2an längst ner på listan för mig, första filmen är bra men känns lite väl långtråkig, 3an är bäst av dem, har dock aldrig varit något fan av Bilar i allmänhet men tycker att den överlag är helt okej, Den Gode Dinosaurien kommer näst längst ner på listan efter Bilar 2!

Resten av Pixars filmer är högkvalitativa (har ännu ej sett Luca, kan tilläggas), men om jag tvunget ska välja en favorit så får det bli Insidan Ut!  :)

Daniel Hofverberg

#104
Citat från: gstone skrivet 29 juni 2021 kl. 22:47:47
Vem spelar mormor ?
Mormor spelas av Anita Molander.

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2021 kl. 22:48:39
Tror ni denna film kommer gå att köpa på Blu-ray ?
Tids nog är jag nästan hundra på att filmen kommer att släppas på Blu-Ray i Sverige. Jag skulle bli förvånad annars.

Vissa framförallt mindre filmer släpps ju bara digitalt nuförtiden, och inte på fysiska medier, men jag har svårt att tänka mig att Space Jam: A New Legacy skulle kunna klassas inom den kategorin. Sen finns det förstås en liten risk att den bara släpps på DVD och inte på Blu-Ray, men även det förefaller osannolikt. Men med tanke på att Warner Bros. bara släppt en sådan Oscarsnominerad storfilm som Judas and the Black Messiah (som släpptes häromveckan) på DVD och inte Blu-Ray, så får man i och för sig inte vara säker...