Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:43:53
Förutom de är de nyaste rösterna Jonas Malmsjö och Ola Forssmed, men jag har svårt att tro att de också är officiella röster för de tecknade versionerna av karaktärerna.

Alla karaktärer i den är dock helt andra karaktärer än i den tecknade och inte alls samma!  ;) (Jonas Malmsjö hade kunnat fungera som Hattmakaren om han använder samma stämma som till Barry & Bob i Kogänget och justerar den lite, möjligen hade Ola Forssmed också kunnat fungera som Påskharen om han justerar sin röst lite, dock tvivlar jag på att Jonas skulle ställa upp för en TV-serie)

Disneyfantasten

Jag skulle vilja höra Staffan Hallerstam som Snurre!

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:39:06
Någon särskild karaktär du är intresserad av att höra i Pongo-originaldubbningen? ^^

Jo, flera faktiskt;
- Hans Lindgren som Pongo (gärna ett längre klipp)
- Olof Thunberg som Översten
- Stig Grybe som Sergeant Rapp
- Sven Holmberg som Kapten, Dansken och Labradoren
- Gösta Prüzelius som Blodis
- Ulla-Carin Rydén som Lucy
- Cecilia Stenhammar som Terrier
- Carin Swensson, Mona Andersson & Lena Ewert som Korna
- Colliens röst


MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:43:53
Jag vet om Tomas Oredsson och Hasse Andersson fortfarande är godkända. Förutom de är de nyaste rösterna Jonas Malmsjö och Ola Forssmed, men jag har svårt att tro att de också är officiella röster för de tecknade versionerna av karaktärerna.

Jag har inte sett Phineas & Ferb på typ 12 år, men om han pratar med tysk brytning där, så är det inte omöjligt.
Hasse Andersson skulle knappast dubba numera

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 30 maj 2021 kl. 11:43:03
Hasse Andersson skulle knappast dubba numera

Nja, nog tror jag att både Hasse, hans hustru Monica och flera av de andra KM-dubbarna ska vara aktiva mer eller mindre, men då flera av dessa bor i Karlskoga och/eller Göteborg (även om Monica och Hasse bor på gränsen mellan Skåne och Halland) och de allra flesta dubbningar nuförtiden spelas in i Stockholm så blir det nog tyvärr inte praktiskt i någon särskilt stor skala)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2021 kl. 11:52:00
Nja, nog tror jag att både Hasse, hans hustru Monica och flera av de andra KM-dubbarna ska vara aktiva mer eller mindre, men då flera av dessa bor i Karlskoga och/eller Göteborg (även om Monica och Hasse bor på gränsen mellan Skåne och Halland) och de allra flesta dubbningar nuförtiden spelas in i Stockholm så blir det nog tyvärr inte praktiskt i någon särskilt stor skala)
I praktiken skulle ju gamla KM skådespelare fortfarande kunna dubba från Karlskoga men KM Studio dubbar inte inte så mycket där utan använde det mest som huvudkontor.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 11:59:18
I praktiken skulle ju gamla KM skådespelare fortfarande kunna dubba från Karlskoga men KM Studio dubbar inte inte så mycket där utan använde det mest som huvudkontor.

Sedan är Anders Öjebo som fortfarande är flitigt aktiv bosatt i Stockholm numera, sen har jag inte koll på var Roger Storm är bosatt men han är fortfarande aktiv i dubbningar...

Undantagen bland skådespelare som dubbat är Bo Maniette och Stefan Frelander då båda enligt egen utsago lämnat branchen även om båda gjort enstaka inhopp ibland...

TonyTonka

Staffan Hallerstam som Snurre Sprätt.

Tyvärr har jag inte tillgång till något klipp med Steve Kratz som Snurre Sprätt.

Något som jag skulle vilja höra är Olav F. Andersen som Elmer Fudd och Per Sandborgh som Porky Pig. Har svårt att tänka mig Per som Porky. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 30 maj 2021 kl. 15:33:51
Staffan Hallerstam som Snurre Sprätt.

Tyvärr har jag inte tillgång till något klipp med Steve Kratz som Snurre Sprätt.

Något som jag skulle vilja höra är Olav F. Andersen som Elmer Fudd och Per Sandborgh som Porky Pig. Har svårt att tänka mig Per som Porky. xD
Ja undra hur han låter

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 30 maj 2021 kl. 15:33:51
Har svårt att tänka mig Per som Porky. xD

Jag förstår hur det känns för jag var skeptisk till Olli Markenros som Snurre men insatsen var bättre än jag hade väntat mig...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2021 kl. 15:43:05
Jag förstår hur det känns för jag var skeptisk till Olli Markenros som Snurre men insatsen var bättre än jag hade väntat mig...
Han e mycket bättre som Elmer Mudd

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Jag undrar om någon av er råkar veta vem det är som spelar Daphne och Velma i filmen Daphne och Velma.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 18:00:07
Jag undrar om någon av er råkar veta vem det är som spelar Daphne och Velma i filmen Daphne och Velma.

Det undrar jag också.  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D