Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Läste på Aftonbladet idag att man stryker duellmomentet helt i nästa års semifinal (fd. Andra Chansen), därmed kommer alla möta alla.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/kE0loa/melodifestivalen-gors-om-sa-andras-semifinalen-andra-chansen
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 23 november 2022 kl. 11:55:20Läste på Aftonbladet idag att man stryker duellmomentet helt i nästa års semifinal (fd. Andra Chansen), därmed kommer alla möta alla.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/kE0loa/melodifestivalen-gors-om-sa-andras-semifinalen-andra-chansen
Det är verkligen inte en sekund för tidigt...! Trevligt att de äntligen gör om semifinalen till som jag alltid föreslagit att den ska vara - det är ju enda sättet att se till att det blir helt rättvist, utan att slumpen spelar någon avgörande roll. :)

(I år var det ju ett steg i rätt riktning genom två "heats" istället för fyra dueller, men det blir ju ännu bättre när alla möter alla, så att ingen får någon fördel eller nackdel gentemot någon annan)

TonyTonka

Vad tyckte ni om kvällens låtar? Själv tycker jag att Jon-Henrik var bäst, med Tone som tvåa och Rejhan som trea. Tycker Ewa & Eva var helt okej, mycket bättre än "Rena rama ding-dong" vars text är bedrövlig, Loulou var också bra men lite trist. Elov & Beny var helt okej, typ Samir & Viktor om de vore raggare och kunde sjunga. Victor Crones låt var ganska trist och intetsägande, och påminde en del om David Lindgrens "We are your tomorrow", fast inte lika bra, men det är nog den låten jag hade placerat sist.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Tone var bäst - resten var ganska sämst. Jon Henrik är bra men de andra två tomtarna sabbade hans låt ganska rejält. Eva och Ewa var adorable också som alltid :-* Önskar de hade gått till andra chansen istället för de som faktiskt gjorde det.

Är mest nyfiken på avbrottet som hände mitt i poängutdelningen, och varför Thomas G'Son blev utdragen av säkerhetsvakter under eftersnacket haha

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet  4 februari 2023 kl. 23:19:26Tone var bäst - resten var ganska sämst. Jon Henrik är bra men de andra två tomtarna sabbade hans låt ganska rejält. Eva och Ewa var adorable också som alltid :-* Önskar de hade gått till andra chansen istället för de som faktiskt gjorde det.

Är mest nyfiken på avbrottet som hände mitt i poängutdelningen, och varför Thomas G'Son blev utdragen av säkerhetsvakter under eftersnacket haha
Det var för att han saknade pressackitering då han inte hade någon låt med denna veckan, och vakterna hade strikta order att avlägsna alla som inte hade det från Green Room, så det var därför G:son blev utdragen av vakterna.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

"Tillfälligt avbrott" Tur att de int varade för resten av programmet

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet  4 februari 2023 kl. 23:21:22Det var för att han saknade pressackitering då han inte hade någon låt med denna veckan, och vakterna hade strikta order att avlägsna alla som inte hade det från Green Room, så det var därför G:son blev utdragen av vakterna.
Jo jag läste det nyss 😂 Fan vad sämst att han ska dras ut som om han hade en bomb på sig eller något bara för den sakens skull.

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet  4 februari 2023 kl. 23:42:31Jo jag läste det nyss 😂 Fan vad sämst att han ska dras ut som om han hade en bomb på sig eller något bara för den sakens skull.
Jag läste nu att det ska ha varit ett PR-trick för att höja tittarsiffrorna för extrasnacket i Melodifestivalen, men om det stämmer låter jag vara osagt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Ikväll var jag faktiskt mest förtjust i Rejhan. Jag har aldrig hört talats om människan förut, så ingen aning om han är bekant sedan innan eller inte, men låten var bäst ikväll och han sjöng tillräckligt bra. Synd att han inte kunde gå vidare till semifinal i alla fall...

Andra plats tycker jag går till Jon Henrik Fjällgren - en bra låt, men jag hade hellre sett att han kunnat vara ensam på scenen istället för de här två andra som tog överhanden för mycket. Trea tycker jag att Tone Sekelius hamnar, som hade en något för tjatig men ändå bra låt. Hon verkade ju dock ha problem med rösten ikväll (märktes tydligast under verserna), så låten kanske växer om rösten håller i finalen, så kanske den upplevs ännu bättre.

Eva & Ewa var i särklass sämst, och en riktigt usel låt som om möjligt var ännu sämre än deras smörja ifjol. Näst sämst tycker jag om Elov & Beny, som visserligen kunde sjunga och var väl något kort parti som var lite småroligt - men usel text och inte mycket till musik.

Jag hade väntat mig mer av Loulou Lamotte, som jag verkligen tycker om och som ju har en fantastisk sångröst - men låten var inte mer än helt okej, och lite för mycket kampsång för min smak. Victor Crone var hyfsad, varken mer eller mindre - låten var inte särskilt minnesvärd, men heller inte dålig utan hamnade någonstans i mitten rent kvalitetsmässigt.

Men jag tycker det var dålig stil att de lät röstpresentationen fortsätta medan det var "Tillfälligt avbrott", så att man missade en del av den. Om inte sändningen fungerar någonstans i landet tycker jag att det borde vara en självklarhet att informera programledarna om det, så att de tar paus i presentationen så att ingen går miste om något; istället för att fortsätta som om ingenting har hänt så att bara de som var på plats i Göteborg fick se de första gruppernas röster... :(

Oskar

Citat från: TonyTonka skrivet  4 februari 2023 kl. 23:21:22Det var för att han saknade pressackitering då han inte hade någon låt med denna veckan, och vakterna hade strikta order att avlägsna alla som inte hade det från Green Room, så det var därför G:son blev utdragen av vakterna.
Det är svt som beställer regler och polismyndigheten och länsstyrelsen beställer över väktare eftersom svt har tillstånd från polismyndigheten.

Goliat

Oj, har det börjat igen? Var ju inte längre sedan. Märkligt man inte sett något på nyheterna om det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet  5 februari 2023 kl. 05:41:52Oj, har det börjat igen? Var ju inte längre sedan. Märkligt man inte sett något på nyheterna om det.
Då har du i alla fall definitivt inte sett något på SVT, för de har inte tjatat om särskilt mycket annat den senaste månaden; med sisådär 18 miljoner trailers i tid och otid...

Citat från: Oskar skrivet  5 februari 2023 kl. 04:08:52Det är svt som beställer regler och polismyndigheten och länsstyrelsen beställer över väktare eftersom svt har tillstånd från polismyndigheten.
Nej, enligt Aftonbladet var allt det här iscensatt:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4j1q7/thomas-g-son-blev-bortfost-av-vakter-kuppen-fran-svt
(Vilket också känns troligt, för en sådan sak borde inte kunna hända i ett så här stort arrangemang med enorm planering och säkerhetspådrag)

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 februari 2023 kl. 08:41:12Då har du i alla fall definitivt inte sett något på SVT, för de har inte tjatat om särskilt mycket annat den senaste månaden; med sisådär 18 miljoner trailers i tid och otid...
Nej, enligt Aftonbladet var allt det här iscensatt:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4j1q7/thomas-g-son-blev-bortfost-av-vakter-kuppen-fran-svt
(Vilket också känns troligt, för en sådan sak borde inte kunna hända i ett så här stort arrangemang med enorm planering och säkerhetspådrag)
Jag har ingen tv, så det stämmer. Har dock läst på svt.se me såg inte före idag att det var igår och nån blev utvisad av vakter.

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet  5 februari 2023 kl. 00:21:06Jag läste nu att det ska ha varit ett PR-trick för att höja tittarsiffrorna för extrasnacket i Melodifestivalen, men om det stämmer låter jag vara osagt.
HAHA jaa jag såg det nu! Lite kul ändå

E

Gud vilken tråkig deltävling det var. Tone mumlade nästan hela tiden men hon får såklart sympatiröster. Jon Henrik och Company var den enda som var okej

Tävlingen är verkligen inte som den var förr. Senaste gången det var ett starkt Mello-år tyckte jag var 2012.

Det e på tiden att dom pausar programmet i 1 år och väljer nästa ESC-bidrag internt. På den tiden hinner dom förbättra tävlingen till det bättre. Men det kommer såklart aldrig hända