Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sångröster

Startat av TonyTonka, 11 december 2022 kl. 00:01:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Förlåt om det redan finns ett ämne om detta, i såfall kan det slås ihop med det redan existerande ämnet, gjorde en snabb sökning, men jag kan givetvis ha missat något i hastigheten.

Det jag undrar är, beror alltid olika röster vid dialog och sång (te.x Unga Herkules, Angel, Lady, Lufsen, Prinsen i Törnrosa, Malin i Lady & Lufsen, Dvärgarna i Snövit, Benjamin Syrsa i Pinocchio, Max i Musses Jul i Ankeborg, Prins Erik i Lilla Sjöjungfrun 2, Baloo, Lille John, Mowgli,etc) på att sångaren inte klarar av att sjunga sången (alternativt inte kan sjunga alls) eller finns det andra anledningar till att en röst kan bytas ut vid sång? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 11 december 2022 kl. 00:01:00Förlåt om det redan finns ett ämne om detta, i såfall kan det slås ihop med det redan existerande ämnet, gjorde en snabb sökning, men jag kan givetvis ha missat något i hastigheten.

Det jag undrar är, beror alltid olika röster vid dialog och sång (te.x Unga Herkules, Angel, Lady, Lufsen, Prinsen i Törnrosa, Malin i Lady & Lufsen, Dvärgarna i Snövit, Benjamin Syrsa i Pinocchio, Max i Musses Jul i Ankeborg, Prins Erik i Lilla Sjöjungfrun 2, Baloo, Lille John, Mowgli,etc) på att sångaren inte klarar av att sjunga sången (alternativt inte kan sjunga alls) eller finns det andra anledningar till att en röst kan bytas ut vid sång? ^^
Det kan nog bero på originalrösten för om det finns en sångröst i originalet är det med undantag normalt att det även finns det i dubbningen.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2022 kl. 00:33:18Det kan nog bero på originalrösten för om det finns en sångröst i originalet är det med undantag normalt att det även finns det i dubbningen.
Nja, i dubbningarna av Aladdin, Lejonkungen, Lejonkungen 2, Mulan (första filmen), Pocahontas, Ringaren i Notre Dame och Janne Långben: The Movie har samtliga sjungande karaktärer (rätta mig om jag har fel) samma röst vid tal och sång, medan en del figurer skiftar röst mellan dialog och sång i originalversionerna, men den teorin kanske stämmer på vissa fall.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D