Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:14:20
Ja, i brist på bättre ord så är han korkad.

Fast kanske inte lika korkad som hunden Ratata...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2021 kl. 21:12:26
Sedan hade jag hellre haft Sten Carlberg som inhoppare i DuckTales Långfilmen istället för Roger Storm! (då Carlberg har ett röstläge likvärdigt Gunnar Ernblad)
Som Albert

Steffan Rudvall

#317
Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2021 kl. 21:12:26
Sedan hade jag hellre haft Sten Carlberg som inhoppare i DuckTales Långfilmen istället för Roger Storm! (då Carlberg har ett röstläge likvärdigt Gunnar Ernblad)
Jag vet dock inte riktigt hur det ligger till med Stens aktivitet inom dubbning... Han var ju med i KMs tidiga dubbningar till exempel Lucky Luke och Asterix Gallernas hjälte men sen vad jag kan se så dröjde det ända tills Pocahontas tills han kom tillbaks...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:21:08
Jag vet dock inte riktigt hur det ligger till med Stens aktivitet inom dubbning... Han var ju med i KMs tidiga dubbningar till exempel Lucky Luke och Asterix Gallernas hjälte men sen vad jag kan se så dröjde det ända tills Pocahontas tills han kommer tillbaks...

Samt tilläggsdubbningen av Bumbibjörnarna som dubbade strax innan Pocahontas...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:08:59
Han var ju bra på att göra... Hur kan man säga... "korkade röster" så jag tänkte att han möjligtvis skulle kunna ha gjort en godkänd Långben.

Ja bättre än Jan Modin iallafall...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2021 kl. 21:27:51
Samt tilläggsdubbningen av Bumbibjörnarna som dubbade strax innan Pocahontas...

Ja bättre än Jan Modin iallafall...
Om jag förstår dig rätt så refererar du till de två avsnitt som dubbades för VHS 1995 eller har jag missförstått?

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:21:08
Jag vet dock inte riktigt hur det ligger till med Stens aktivitet inom dubbning... Han var ju med i KMs tidiga dubbningar till exempel Lucky Luke och Asterix Gallernas hjälte men sen vad jag kan se så dröjde det ända tills Pocahontas tills han kom tillbaks...
Jag vet när Pocahontas kom, Men när dubbades de andra två?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  2 november 2021 kl. 21:36:02
Jag vet när Pocahontas kom, Men när dubbades de andra två?
Asterix Gallernas hjälte hade biopremiär i februari 1987 och jag hittar tv-sändningar av Lucky Luke från 1986 så med största sannolikhet dubbades båda år 1986.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:31:33
Om jag förstår dig rätt så refererar du till de två avsnitt som dubbades för VHS 1995 eller har jag missförstått?

Helt riktigt!

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:21:08
Jag vet dock inte riktigt hur det ligger till med Stens aktivitet inom dubbning... Han var ju med i KMs tidiga dubbningar till exempel Lucky Luke och Asterix Gallernas hjälte men sen vad jag kan se så dröjde det ända tills Pocahontas tills han kom tillbaks...

Annars kanske Jan Koldenius han var ju flitigt aktiv hos KM Studio på den tiden och hans röstläge är likvärdigt Gunnar Ernblad...

Steffan Rudvall

#323
Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2021 kl. 21:40:48
Helt riktigt!

Annars kanske Jan Koldenius han var ju flitigt aktiv hos KM Studio på den tiden och hans röstläge är likvärdigt Gunnar Ernblad...
Jan skulle nog också funka, men det bästa skulle förstås vara om Gunnar fick reprisera sin roll.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:43:03
Jan skulle nog också funka, men det bästa skulle förstås vara och Gunnar fick reprisera sin roll.

Det håller jag absolut med om!

Disneyfantasten

Jag tror att Ulf Larsson kanske hade passat som Charlie i Änglahund, då jag på vissa ställen tycker att Lars-Erik Berenetts insats till karaktären bär vissa likheter med honom.

Disneyfantasten

Jag tror även att Allan Svensson hade passat som Patou i Rock-A-Doodle, dels tycker jag att Per Myrbergs insats i den rollen låter som han försöker imitera Allan Svensson och dels tror jag att han hade passat ändå precis som med Phil Harris övriga karaktärer (Baloo, Thomas O'Malley, Lille John)

Steffan Rudvall

Vad tror ni om Henrik Ståhl som Kanin från Nalle Puh?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 maj 2022 kl. 03:25:12
Vad tror ni om Henrik Ståhl som Kanin från Nalle Puh?

Varifrån fick du den idén? Har han haft en liknande roll tidigare?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2022 kl. 08:05:00
Varifrån fick du den idén? Har han haft en liknande roll tidigare?
Jag vet inte varifrån den kom den bara dök upp.