Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Sonic the Hedgehog (2020)

Startat av gorehound, 16 november 2019 kl. 03:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Det ända närmsta jag kan komma på det skulle kunna vara är antingen Göran Gillinger eller Albin Flinkas.  ???
Men detta är ju bara röster för själva trailern.
Så vem den egentliga rösten återstår ju att se om det blir denna eller någon annan. Hmm. Kanske ta in Eric Donell igen.  ;D

Alexander

#16
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 november 2019 kl. 01:59:35
Tack för länken. Sonics röst låter oerhört bekant, men tyvärr lyckas jag inte placera in honom just nu... Väldigt irriterande, då jag t.o.m. tror att jag hört rösten i någon serie den här veckan... :(
När nu trailern är dubbad till svenska bör vi kunna vara 99,9% säker på att även filmen kommer att vara det. :)


Rösterna låter som Christian Hedlund som Sonic och Joakim Bergström som Tom.
Och Lucas Krüger som speakerröst (biopremiär 19 februari-rösten) i slutet.

Daniel Hofverberg

Ja, naturligtvis är det Christian Hedlund som Sonic - det förklarar varför jag tyckte rösten lät så bekant...

Det återstår som sagt att se om det är samma röster i själva filmen eller inte, men det är ju inte långt kvar innan premiären så sannolikheten att det är samma röster torde vara hyfsad.

Elios

När man tänker efter ja. Visst är det ju Christian Hedlund. Nu får vi se om han gör rösten även till filmen.  ;D

Elios

Fattar dock ej varför inte Knuckles eller Tails och dem är med. Hoppas denna inte blir en trist flopp som jag tyckte att Yogi Björn faktiskt blev.  :-\

gstone

Här är alla dom svenska rösterna till huvudkaraktärerna i den nya Live Action Sonic filmen ❗️😁👍🔈💬🎤

Tom: Peter Eggers, Sonic: Christian Hedlund, Dr. Robotnik: Jonas Kruse, Maddie: Johanna Lazcano, Agent Stehn: Björn Bengtsson, Wade: David Lenneman, Kommendör Walters: Johan H:son Kjellgren, Rachel: Cecilia Wrangel, Bennington: Rolf Lydahl.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 20 december 2019 kl. 01:31:28
Här är alla dom svenska rösterna till huvudkaraktärerna i den nya Live Action Sonic filmen ❗️😁👍🔈💬🎤

Tom: Peter Eggers, Sonic: Christian Hedlund, Dr. Robotnik: Jonas Kruse, Maddie: Johanna Lazcano, Agent Stehn: Björn Bengtsson, Wade: David Lenneman, Kommendör Walters: Johan H:son Kjellgren, Rachel: Cecilia Wrangel, Bennington: Rolf Lydahl.

Låter Nice. Undrar om Björn Bengtsson är släkt med Robin Bengtsson?^^

Christian Hedlund

Citat från: gstone skrivet 20 december 2019 kl. 01:31:28
Här är alla dom svenska rösterna till huvudkaraktärerna i den nya Live Action Sonic filmen ❗️😁👍🔈💬🎤

Tom: Peter Eggers, Sonic: Christian Hedlund, Dr. Robotnik: Jonas Kruse, Maddie: Johanna Lazcano, Agent Stehn: Björn Bengtsson, Wade: David Lenneman, Kommendör Walters: Johan H:son Kjellgren, Rachel: Cecilia Wrangel, Bennington: Rolf Lydahl.

Jonas Kruse är fan alltid bra.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

gstone

Citat från: Christian Hedlund skrivet 20 december 2019 kl. 13:42:01
Jonas Kruse är fan alltid bra.

Mega stort grattis 🥳 för att vunnit  rollen som Sonic vilken ära ! 🏆 Ha en god jul frästen ❗️🎅🏻👍❤️🍀
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Christian Hedlund skrivet 20 december 2019 kl. 13:42:01
Jonas Kruse är fan alltid bra.

Det bhöver man nog varaner man dubbar Jim Carey en världens roligast komiker ❗️👍😂

Även om jag ogillar att han är i mot  vaccinering  för han tror man får autism av det 😡🥱👎🏻
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Christian Hedlund

Citat från: gstone skrivet 20 december 2019 kl. 13:45:16
Mega stort grattis 🥳 för att vunnit  rollen som Sonic vilken ära ! 🏆 Ha en god jul frästen ❗️🎅🏻👍❤️🍀

Vad snäll du är! Tack! Ja, det är verkligen en drömgrej.
God jul och gott nytt!

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 20 december 2019 kl. 02:05:45
Låter Nice. Undrar om Björn Bengtsson är släkt med Robin Bengtsson?^^

Det tror jag inte. Om du inte redan visste det var det Björn som dubbade Kingpin i Spider-Man: Into the Spider-Verse och Maui i Vaiana.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 december 2019 kl. 13:54:10
Det bhöver man nog varaner man dubbar Jim Carey en världens roligast komiker ❗️👍😂

Även om jag ogillar att han är i mot  vaccinering  för han tror man får autism av det 😡🥱👎🏻

Tror verkligen alla anti-vaxxers att man får autism av vaccin?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 december 2019 kl. 15:59:30
Tror verkligen alla anti-vaxxers att man får autism av vaccin?

JA på allvar gör dom det.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 december 2019 kl. 16:33:00
JA på allvar gör dom det.

Bokstavligen alla? Jag har hört att de tror att man får autism av vaccin, men jag trodde bara det var antingen en högljudd minoritet eller bara en stor del av dem. Ska vi fortsätta prata om detta ska vi nog inte ta det här i ämnet Sonic.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats