Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Olämpligt Disney (Och i andra filmer)

Startat av moviefan, 11 oktober 2023 kl. 14:41:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

(Visste inte riktigt vad denna tråd skulle kunna heta)

https://nypost.com/2021/11/12/can-you-spot-the-racy-hidden-messages-in-these-classic-disney-posters/

Både första postern och vhs omslaget till Den lilla sjöjungfrun, innehöll en penis. Denna bild, togs bort sedan av disney. Postern till Lejonkungen, som ni kan se via länken innehöll en naken kvinna. Har för mig att det förekom någon olämplig bild i första Bernad och Bianca, som sedan togs bort. Vad vet ni ?  

Disneyfantasten

Beteendet av Pepe Le Pew kanske, alltså att han jagar efter svartvita honkatten som försöker fly, att han håller fast henne och vägrar släppa taget samt att han låser dörren för att hon inte ska smita.

Lillefot

I den gamla Super Mario Bros-filmen från 1993, finns en scen där Mario (spelad av Bob Hoskins) knycker åt sig ett nyckelobjekt från en av filmens "Koopas" med munnen.

Saken är dock den att han gör det på sätt som får det att se ut som att han gör något barnförbjudet...

Källa: James Rolfes recension av filmen.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: moviefan skrivet 11 oktober 2023 kl. 14:41:40(Visste inte riktigt vad denna tråd skulle kunna heta)

https://nypost.com/2021/11/12/can-you-spot-the-racy-hidden-messages-in-these-classic-disney-posters/

Både första postern och vhs omslaget till Den lilla sjöjungfrun, innehöll en penis. Denna bild, togs bort sedan av disney. Postern till Lejonkungen, som ni kan se via länken innehöll en naken kvinna. Har för mig att det förekom någon olämplig bild i första Bernad och Bianca, som sedan togs bort. Vad vet ni ? 
En nakenbild i ett av fönstren,tror också att ordet Sex förekom i Lejonkungen

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 oktober 2023 kl. 16:21:57En nakenbild i ett av fönstren,tror också att ordet Sex förekom i Lejonkungen
Fast det är ju inte det ordet det är ju sfx alltså specialeffekter eftersom att det är en specialeffekt.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2023 kl. 16:35:41Fast det är ju inte det ordet det är ju sfx alltså specialeffekter eftersom att det är en specialeffekt.
Jaha så var de,var ett tag jag läste om de där så jag har nog glömt de mesta

Grimner

Citat från: moviefan skrivet 11 oktober 2023 kl. 14:41:40(Visste inte riktigt vad denna tråd skulle kunna heta)

Gick igenom filmaffischerna noggrant och kan inte se några spår av det hävdade sexuella innehållet. Vem som än skrev den här artikeln, eller gjort analysen, måste antingen ha en väldigt sjuk fantasi, eller så är det hela menat som ett skämt.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

MOA

Citat från: Grimner skrivet 11 oktober 2023 kl. 19:56:01Gick igenom filmaffischerna noggrant och kan inte se några spår av det hävdade sexuella innehållet. Vem som än skrev den här artikeln, eller gjort analysen, måste antingen ha en väldigt sjuk fantasi, eller så är det hela menat som ett skämt.
Helt uppenbart att de står sex på Trassel bilden,hade glömt de tills nu

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 oktober 2023 kl. 21:39:30Helt uppenbart att de står sex på Trassel bilden,hade glömt de tills nu
Det är helt uppenbart eftersom att de har fyllt i det. Såklart man hittar sådana saker om man gör så. Men tror ni seriöst på att Disney animatörer skulle slösa tid på att lägga in sådana saker?