Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbningstudios

Startat av moviefan, 25 mars 2016 kl. 11:13:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 april 2022 kl. 18:11:36
Tekniskt sett inte eftersom att några är samma lokaler med andra namn.
Vad menar du?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2022 kl. 15:51:59
Ursäkta mig, kan du formulera dig?  ???
Citat från: Gustav Jonsson skrivet  1 maj 2022 kl. 19:15:49
Vad menar du?
Europafilm och Sonet Studio är ju samma lokaler och samma "ansvariga" när det kommer till dubbningar alltså Mari-Anne Barrefelt & Doreen Denning... Sen så är det väl så att dessa som ligger i Råsunda är samma eller i alla fall närliggande lokaler till där SDI Media finns idag.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 januari 2019 kl. 22:59:59Vilka Disney-produkter har Eurotroll dubbat förutom Aladdin och Bonkers?

Vilka Disney-produkter har Dubberman dubbat?

(värt att notera att mina frågor mest gäller "äkta" Disney-produkter, alltså INTE sådana saker som Hannah Montana, Highschool Musical, Violetta, Jimmy Cool, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Ersättarna, Phineas och Ferb, Pepper Ann, Lloyd i Rymden, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Henry Krammonster, Zou, Vampyrina, Valpvänner, Sheriff Callie i Vilda Västern, Pyjamashjältarna, Miles från Morgondagen, Magi på Waverly Place, Fem På Spaning, osv. i vilket fall som helst, även om jag tycker illa om dessa serier så kan iallafall jag nämna att jag antar att av dessa så har Doug och Rasten dubbats av KM Studio medan de flesta andra är utförda av Sun Studio/SDI Media i Stockholm...)

Hursomhelst; vilka Disney-produkter är dubbade av Eurotroll och Dubberman?
lägg ner nu, dom är ALLA "äkta" Disney.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 30 mars 2023 kl. 18:33:00lägg ner nu, dom är ALLA "äkta" Disney.

Lägg ner själv, det där inlägget är flera år gammalt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 30 mars 2023 kl. 18:33:00lägg ner nu, dom är ALLA "äkta" Disney.
Precis, man kan tycka vad man vill om dem men antingen är något producerat av Disney eller också inte...

gstone

Vilket bolag dubbade higglystans hjältar  ?

KM eller Dun Sudio ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.