Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 september 2020 kl. 23:51:45
Med tanke på att det verkar som att den har förhandsvisning på utvalda biografer lördag nästa vecka, skulle det väl inte vara jättesvårt att få tag på credits till Trolls 2 - Världsturnén vid det laget, eller?

Förresten, brukar EuroTroll ha utsatta dubbcredits? För om det är de som dubbat filmen (precis som de dubbade den första filmen), skulle väl jag kunna ta kort på creditslistan (får man det?) eller så när jag har sett den, eller?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Hey Arnold på svenska

Jag skulle önskat mig Hey Arnold lista med Svenska Röster & Credits.

Den här sidan har biofilmen men inte själva serien som lista.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 september 2020 kl. 23:51:45
Med tanke på att det verkar som att den har förhandsvisning på utvalda biografer lördag nästa vecka, skulle det väl inte vara jättesvårt att få tag på credits till Trolls 2 - Världsturnén vid det laget, eller?
Det borde inte vara några problem, jag kontaktar distributören UIP genast. :)

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 september 2020 kl. 13:44:18
Förresten, brukar EuroTroll ha utsatta dubbcredits? För om det är de som dubbat filmen (precis som de dubbade den första filmen), skulle väl jag kunna ta kort på creditslistan (får man det?) eller så när jag har sett den, eller?
Dubbningsstudion har ingenting med utsättande av credits att göra, utan det är distributören och/eller filmbolaget. Med filmer från UIP brukar det nästan alltid stå utsatt credits, även om det varierar exakt var och hur.

Har jag inte fått creditlista innan smygpremiären nästa lördag, så skulle jag absolut uppskatta om du kunde ta kort på creditlistan. :)

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2020 kl. 14:12:05
Det borde inte vara några problem, jag kontaktar distributören UIP genast. :)

Dubbningsstudion har ingenting med utsättande av credits att göra, utan det är distributören och/eller filmbolaget. Med filmer från UIP brukar det nästan alltid stå utsatt credits, även om det varierar exakt var och hur.

Har jag inte fått creditlista innan smygpremiären nästa lördag, så skulle jag absolut uppskatta om du kunde ta kort på creditlistan. :)

Okej, bra, då säger vi väl så
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  4 september 2020 kl. 13:52:41
Jag skulle önskat mig Hey Arnold lista med Svenska Röster & Credits.

Den här sidan har biofilmen men inte själva serien som lista.
Tyvärr brukar det vara svårt eller omöjligt att få tag i officiella creditlistor till så gamla TV-serier, då dessa ofta inte finns bevarade - och finns de det så finns de mest troligt inte i digital form, utan bara i något pappersarkiv (som ingen brukar ha något större intresse av att leta fram). :(

Det försvåras ytterligare av att merparten av Nickelodeons äldre produktioner från den här tidsperioden dubbades av Mediadubb International, som förstås inte finns längre och där nuvarande SDI Media (som köpte upp företaget) inte lämnar ut uppgifter till andra än kunder. Och att få vettiga svar från Nickelodeon själva är ungefär lika lätt som att lugga en flintskallig... ;)

För att få ihop någon form av creditlista för Hey Arnold kommer man alltså mest troligt behöva ta till en kombination av röstidentifiering och kontakter med skådespelare; eventuellt tillsammans med kontakt med personer man vet brukade vara regissörer/tekniker på Mediadubb International på den tiden.

Då jag i skrivande stund inte lyckats hitta åt några inspelade avsnitt av Hey Arnold har jag tyvärr inget sätt att kunna gå vidare med det här, men om jag får kopior av de avsnitt du har kan jag försöka gräva i det här och göra mitt bästa för att sammanställa någon form av svenska rollistor och dubbcredits. :)

Står det utsatt några röster eller andra dubbcredits efter sluttexterna på avsnitten? Ibland listades röster och dubbningsstudio på Nickelodeon på 1990-talet (om än tyvärr bara i grupp), som de ju tyvärr helt slutat med nuförtiden, men ofta dök det bara upp en skärm efter sluttexterna med Mediadubb Internationals logga tillsammans med en barnröst som halvskrattande sade "Mediadubb"; eller i värsta fall inte ens det...

Hey Arnold på svenska

#1715
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2020 kl. 07:32:44
Tyvärr brukar det vara svårt eller omöjligt att få tag i officiella creditlistor till så gamla TV-serier, då dessa ofta inte finns bevarade - och finns de det så finns de mest troligt inte i digital form, utan bara i något pappersarkiv (som ingen brukar ha något större intresse av att leta fram). :(

Det försvåras ytterligare av att merparten av Nickelodeons äldre produktioner från den här tidsperioden dubbades av Mediadubb International, som förstås inte finns längre och där nuvarande SDI Media (som köpte upp företaget) inte lämnar ut uppgifter till andra än kunder. Och att få vettiga svar från Nickelodeon själva är ungefär lika lätt som att lugga en flintskallig... ;)

För att få ihop någon form av creditlista för Hey Arnold kommer man alltså mest troligt behöva ta till en kombination av röstidentifiering och kontakter med skådespelare; eventuellt tillsammans med kontakt med personer man vet brukade vara regissörer/tekniker på Mediadubb International på den tiden.

Då jag i skrivande stund inte lyckats hitta åt några inspelade avsnitt av Hey Arnold har jag tyvärr inget sätt att kunna gå vidare med det här, men om jag får kopior av de avsnitt du har kan jag försöka gräva i det här och göra mitt bästa för att sammanställa någon form av svenska rollistor och dubbcredits. :)

Står det utsatt några röster eller andra dubbcredits efter sluttexterna på avsnitten? Ibland listades röster och dubbningsstudio på Nickelodeon på 1990-talet (om än tyvärr bara i grupp), som de ju tyvärr helt slutat med nuförtiden, men ofta dök det bara upp en skärm efter sluttexterna med Mediadubb Internationals logga tillsammans med en barnröst som halvskrattande sade "Mediadubb"; eller i värsta fall inte ens det...

"Står det utsatt några röster eller andra dubbcredits efter sluttexterna på avsnitten?" = Det gjorde säkert när det var på TV, men det är inte så med avsnitten man har fått tag på.

Dem röster som är samma som filmen som jag är säker på är.

Helga = Elina Raeder-Olofson.

Farmor = Louise Raeder

Farfar = Per Schiller.

Big-Bob = Fredrik Dolk... Han gjorde röster till många olika figurer från serien. Men dessa tre är jag helt säker.
Ernie
Harvey

Miriam= Annelie Berg

Phoebe = Norea Sjöquist

Oskar = Dick Eriksson

Herr Hyunh = Steve Kratz

Harold = Linus Wahlgren

Röster som inte är samma som filmen som kommer från serien.

Arnold = Leo Hallerstam.

Så det är min lilla lista som jag kunde komma på, för dem andra eleverna från Hey Arnold vet jag inte om det är samma röstskådespelare.


Jag har ingen erfarenhet med att skicka kopior filer till någon, så där behöver jag hjälp med,,, så hur gör man på ett smidigt sätt?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Daniel Hofverberg

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  5 september 2020 kl. 14:50:03
Jag har ingen erfarenhet med att skicka kopior filer till någon, så där behöver jag hjälp med,,, så hur gör man på ett smidigt sätt?
Själv tycker jag att gamla goda Sprend fungerar utmärkt, så länge filerna är under 2 GB styck:
https://sprend.com

Även WeTransfer är en liknande tjänst, som fungerar bra och som även har stöd för flera filer samtidigt (som inte gratisversionen av Sprend har):
https://wetransfer.com/

Annars finns förstås MEGA och liknande, men det är lite bökigare då man måste skapa konto och hålla på...

gstone

Om två veckor önskar jag credits till Trubbel
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2020 kl. 20:58:20
Själv tycker jag att gamla goda Sprend fungerar utmärkt, så länge filerna är under 2 GB styck:
https://sprend.com

Även WeTransfer är en liknande tjänst, som fungerar bra och som även har stöd för flera filer samtidigt (som inte gratisversionen av Sprend har):
https://wetransfer.com/

Annars finns förstås MEGA och liknande, men det är lite bökigare då man måste skapa konto och hålla på...

Jag testar att skicka till dig nu genom spend.com
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 september 2020 kl. 23:51:45
Med tanke på att det verkar som att den har förhandsvisning på utvalda biografer lördag nästa vecka, skulle det väl inte vara jättesvårt att få tag på credits till Trolls 2 - Världsturnén vid det laget, eller?

Var går den ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2020 kl. 20:58:20
Själv tycker jag att gamla goda Sprend fungerar utmärkt, så länge filerna är under 2 GB styck:
https://sprend.com

Även WeTransfer är en liknande tjänst, som fungerar bra och som även har stöd för flera filer samtidigt (som inte gratisversionen av Sprend har):
https://wetransfer.com/

Annars finns förstås MEGA och liknande, men det är lite bökigare då man måste skapa konto och hålla på...

Så du vet har jag testat skickat till dig, så jag vill gärna veta om det fungerade :)

Kan sen skicka mer om du behöver det.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Daniel Hofverberg

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  5 september 2020 kl. 22:45:08
Så du vet har jag testat skickat till dig, så jag vill gärna veta om det fungerade :)

Kan sen skicka mer om du behöver det.
Jag har fått filen, och den fungerar bra. :)

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

gstone

Jag vill ha credits till  Trolls 2 - Världsturnén  och även Trubbel !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 september 2020 kl. 21:31:01
Jag vill ha credits till  Trolls 2 - Världsturnén  och även Trubbel !

Trolls 2 säger jag är garanterad att få credits till då jag, om Daniel inte fått credits tills kommande lördag, bör återvända hem med bilder på credits om de nu är utsatta. Kan jag inte ladda upp bilderna får jag ta och skriva av credits från bilderna eller dela med mig av dem på något annat vis (via t.ex Google Drive eller mail?) om nu ingen skulle vilja förklara hur man lägger upp bilder från mobilens kamerarulle här på forumet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats