Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Först nu sju månader senare har Scooby Doo Var är du! säsong 2 blivit borttagen från mitt konto och i mailen har jag fått varningar om att sluta ladda upp copyright material. Jag tänker att det är bäst om jag ligger lågt ett tag.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  1 november 2023 kl. 20:47:05Först nu sju månader senare har Scooby Doo Var är du! säsong 2 blivit borttagen från mitt konto och i mailen har jag fått varningar om att sluta ladda upp copyright material. Jag tänker att det är bäst om jag ligger lågt ett tag.
Aj då, det var väldigt tråkigt... :(

Det hade gått så lång tid att jag precis börjat tro att serien skulle få ligga kvar permanent...

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet  1 november 2023 kl. 20:47:05Först nu sju månader senare har Scooby Doo Var är du! säsong 2 blivit borttagen från mitt konto och i mailen har jag fått varningar om att sluta ladda upp copyright material. Jag tänker att det är bäst om jag ligger lågt ett tag.
Varningar? Är det så pass allvarligt att du har fått flera varningar? Handlar det om avstängning som med Ovanliga dubbningar?

Lillefot

Aj då, det var inga roliga nyheter direkt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  1 november 2023 kl. 21:30:02Aj då, det var inga roliga nyheter direkt.
Men de tog i alla fall 1 halvår så vi hade tid & spara ner de

BPS

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 21:02:00Varningar? Är det så pass allvarligt att du har fått flera varningar? Handlar det om avstängning som med Ovanliga dubbningar?
Jag har fått tre mejl med varningar angående samma uppladdning det är därför jag vill ligga lågt.

MOA

Citat från: BPS skrivet  2 november 2023 kl. 15:26:07Jag har fått tre mejl med varningar angående samma uppladdning det är därför jag vill ligga lågt.
Ja snart kanske kontot blir bannlyst,hade gjort samma sak om jag hade varit ägaren

gstone

Citat från: BPS skrivet  2 november 2023 kl. 15:26:07Jag har fått tre mejl med varningar angående samma uppladdning det är därför jag vill ligga lågt.
Då är det nog bäst att ta bort det.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 november 2023 kl. 18:34:43Då är det nog bäst att ta bort det.
Den är ju borta han skrev ju att de tog ner den.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

BPS

Citat från: gstone skrivet  2 november 2023 kl. 18:34:43Då är det nog bäst att ta bort det.
Om de hade bett mig att ta ner den hade jag nog gjort det men de valde att skicka flera mejl efter att de tagit ner den.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 21:02:00Varningar? Är det så pass allvarligt att du har fått flera varningar? Handlar det om avstängning som med Ovanliga dubbningar?
Såvitt jag förstår verkar det som att Archive.org automatiskt spärrar kontot efter tre varningar, oavsett hur lång tid som gått, så att en då inte ens kan logga in längre. Så var det i alla fall för mig, och dessvärre befarar jag att det är permanent så att jag aldrig kommer åt kontot mer. :'(

Nu har jag visserligen ett nytt konto, men dom felaktiga uppgifterna i exempelvis Resan till julstjärnan finns följdaktligen inget sätt att kunna rätta till, även fast jag förstås kommer att försöka lägga upp en ny korrigerad version på det nya kontot till jul.

Har du fått någon varning för någon annan video innan denna? Om inte är det nog ingen fara än, då det verkar vara efter varningar för tre videor som dom låser kontot.

Scoobydoofan1

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  3 november 2023 kl. 01:51:04Såvitt jag förstår verkar det som att Archive.org automatiskt spärrar kontot efter tre varningar, oavsett hur lång tid som gått, så att en då inte ens kan logga in längre. Så var det i alla fall för mig, och dessvärre befarar jag att det är permanent så att jag aldrig kommer åt kontot mer. :'(

Nu har jag visserligen ett nytt konto, men dom felaktiga uppgifterna i exempelvis Resan till julstjärnan finns följdaktligen inget sätt att kunna rätta till, även fast jag förstås kommer att försöka lägga upp en ny korrigerad version på det nya kontot till jul.
Har du fått någon varning för någon annan video innan denna? Om inte är det nog ingen fara än, då det verkar vara efter varningar för tre videor som dom låser kontot.
Det var verkligen tråkiga att få läsa. Finns det nånting som kan åtgärdas åt saken?

Ovanliga dubbningar

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 november 2023 kl. 04:37:20Det var verkligen tråkiga att få läsa. Finns det nånting som kan åtgärdas åt saken?
Med det gamla kontot, mest troligt inte. Det går visserligen att överklaga beslut om varningar, men det är ju svårt att kunna göra när en faktiskt inte äger det upphovsrättsskyddade materialet. :(

Jag och min väninna har istället startat ett nytt konto på Archive.org, så det är bara att hoppas att det kommer få finnas kvar utan varningar.
https://archive.org/details/@rare_dubs

Om material tas bort även där, så är det nog bara att inse att Archive inte längre duger, utan att en får se sig om efter andra alternativ - vilket dock kan bli svårt.

gstone

Väldigt trevligt att kunna se orginaldubbningen av  Brisby och Nimhs hemlighet :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]