Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Lille Karl skrivet 25 november 2023 kl. 22:49:33Jag undrar bara lite hur det går det där skrevs ju för mer än en vecka sedan  :)
Kan inte proteria mina önskemål >:(
 Batman & Mr. Freeze i minusgrader / orginal dubbningen av Nötknäpparen och muskungen
 ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MoonFace

Citat från: gstone skrivet 25 november 2023 kl. 23:22:31Kan inte proteria mina önskemål >:(
 Batman & Mr. Freeze i minusgrader / orginal dubbningen av Nötknäpparen och muskungen
 ;)
Men lägg av gstone.

Vi får vara glada och tacksama över utav att folk ens lägger upp saker. (Samt ska dom lägga upp vad dom själva vill lägga upp)

MOA

Citat från: MoonFace skrivet 25 november 2023 kl. 23:26:23Men lägg av gstone.

Vi får vara glada och tacksama över utav att folk ens lägger upp saker. (Samt ska dom lägga upp vad dom själva vill lägga upp)
Ja lägg av nu,var vänlig vänta tills de du vill blir upplagd av nån som har de

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 november 2023 kl. 16:48:20Var är nog här emot att lägga upp Batman & Mr. Freeze i minusgrader  bara för att den finns på VHS ? ??? ??? ???

Den är ju ändå ovanlig ;)
Minns jag fel, eller hade inte @Ovanliga dubbningar redan lovat att hon skulle ordna den tids nog...? I så fall, finns det väl ingen anledning att tjata gång på gång...
(Det är möjligt att jag minns fel eller blandar ihop, jag orkar inte leta runt bland gamla inlägg just nu...?)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 november 2023 kl. 02:12:22Minns jag fel, eller hade inte @Ovanliga dubbningar redan lovat att hon skulle ordna den tids nog...? I så fall, finns det väl ingen anledning att tjata gång på gång...
(Det är möjligt att jag minns fel eller blandar ihop, jag orkar inte leta runt bland gamla inlägg just nu...?)
Ursäkta 
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag tycker någon borde lägga upp animerad Fantastic Four.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

A

Är en dubbning ovanlig om de flesta avsnitten inte har släppts men vissa har det? Jag tänker på The New Scooby Doo Mysteries det hade varit trevligt att få se hela serien på svenska

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 29 november 2023 kl. 13:53:52Är en dubbning ovanlig om de flesta avsnitten inte har släppts men vissa har det? Jag tänker på The New Scooby Doo Mysteries det hade varit trevligt att få se hela serien på svenska
Jag har en del avsnitt av The New Scooby-Doo Mysteries, men tyvärr inte alla. Om jag inte minns fel vill jag minnas att jag saknar tre avsnitt av serien.
(Med det menar jag tre äkta avsnitt - Warner har ju på sina DVD-volymer varit fräcka nog att kalla varje enskilt delavsnitt för ett helt avsnitt, och inte alltid tagit med hela avsnitt utan bara halva; så att säga)

Jag spelade in serien från TV3, men oklart om jag missade att spela in resten, om de kan tänkas finnas på något annat VHS-band eller om TV3 inte ens sände alla avsnitt - men något av de två förstnämnda scenarierna är väl mer sannolika...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 november 2023 kl. 15:31:41Jag spelade in serien från TV3, men oklart om jag missade att spela in resten, om de kan tänkas finnas på något annat VHS-band eller om TV3 inte ens sände alla avsnitt - men något av de två förstnämnda scenarierna är väl mer sannolika...
Det tredje är väl inte så osannolikt om man ser till Scooby-Doo, var är du? säsong 2.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 november 2023 kl. 15:34:21Det tredje är väl inte så osannolikt om man ser till Scooby-Doo, var är du? säsong 2.
Förvisso sant, men däremot vet vi ju att TV3 sände alla avsnitt av "säsong 1" av serien; d.v.s. The New Scooby and Scrappy-Doo Show. Där lyckades jag ju att spela in allt utom de första 30 - 40 sekunderna av ett avsnitt, vilket förutom introt innebär att vi gått miste om när speakerrösten läser upp den svenska titeln; men i övrigt ska serien vara komplett.
(Kanske inte så farligt att gå miste om det, men lite irriterande att inte få veta vilken den officiella svenska avsnittstiteln är...)

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 november 2023 kl. 15:34:21Det tredje är väl inte så osannolikt om man ser till Scooby-Doo, var är du? säsong 2.
Bara för att fyra avsnitt är det enda som har funnits tillgängligt betyder inte det att resten inte har dubbats

Henrik Karlsson

Citat från: BPS skrivet  1 november 2023 kl. 20:47:05Först nu sju månader senare har Scooby Doo Var är du! säsong 2 blivit borttagen från mitt konto och i mailen har jag fått varningar om att sluta ladda upp copyright material. Jag tänker att det är bäst om jag ligger lågt ett tag.
Så synd! Jag hade tänkt ladda ner avsnitten men eftersom att de var kvar så länge kände jag att det inte var någon brådska sen så var de bara borta  :-\

Jag känner mig dum för att jag inte laddat ner dem och nu lär jag aldrig få tag på dem igen

Scoobydoofan1

Citat från: BPS skrivet  1 november 2023 kl. 20:47:05Först nu sju månader senare har Scooby Doo Var är du! säsong 2 blivit borttagen från mitt konto och i mailen har jag fått varningar om att sluta ladda upp copyright material. Jag tänker att det är bäst om jag ligger lågt ett tag.
Bara så att det är förstått rätt, så är det dom 4 avsnitten som var dubbad av mediadubb?

Albin

Hej!

Är det någon som har daffys skattkammarö med svensk dubbning? Skulle gärna vilja köpa eller om någon kan ladda upp. Har letat efter filmen på svenska nu i fem år! Anledningen att jag skriver i den här tråden var att det var tal om att ladda upp den på archive.org

Hälsningar

Albin

Daniel Hofverberg

Citat från: Albin skrivet 30 november 2023 kl. 11:39:07Hej!

Är det någon som har daffys skattkammarö med svensk dubbning? Skulle gärna vilja köpa eller om någon kan ladda upp. Har letat efter filmen på svenska nu i fem år! Anledningen att jag skriver i den här tråden var att det var tal om att ladda upp den på archive.org

Hälsningar

Albin
Jag har Daffys skattkammarö, men den är i behov av synkning till en bättre bildkälla. :)