Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Hur skulle ni ha gjort det?

Startat av Skokaka, 17 mars 2023 kl. 23:11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2023 kl. 07:26:36Gör det själv, du får lära dig att leva med att alla inte tycker som du. (jag har inga problem alls med den suveräna Trollet i Parken och det stör mig inte det minsta att många andra inte gillar den)
>:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juli 2023 kl. 09:03:16Varför det...? Det är väl inte du som har regisserat Rio 2, vilket bör vara enda anledningen att ta en sådan åsikt personligt...
Förresten  Var kan jag köpa en svensk Blu Ray av Rio 2 ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2023 kl. 07:25:38Det ändrar dock inte min åsikt om karaktären Gabi, hon är en av de värsta karaktärer jag stött på, det är min åsikt och jag står fast vid den.
Förklara vad som gör Gabi så fruktansvärd

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 28 juli 2023 kl. 11:22:17Förklara vad som gör Gabi så fruktansvärd
Karaktären känns så ihålig och irriterande och i vägen plus att hon också är en pilgiftsgroda och sådana gillar jag inte, att ha med pilgiftsgrodor som karaktärer är i mina ögon dömt att misslyckas, det är också därför som jag inte heller gillar Barry i Pingvinerna från Madagaskar, den karaktären hade jag också slopat från serien.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2023 kl. 11:46:11Karaktären känns så ihålig och irriterande och i vägen plus att hon också är en pilgiftsgroda och sådana gillar jag inte, att ha med pilgiftsgrodor som karaktärer är i mina ögon dömt att misslyckas, det är också därför som jag inte heller gillar Barry i Pingvinerna från Madagaskar, den karaktären hade jag också slopat från serien.
Samt eftersom Lizette Pålsson dubbade henne och du gillar inte att hon spelar skurkar, visst?

Förresten, vad tycker du om vanliga grodor? ???

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2023 kl. 11:46:11Karaktären känns så ihålig och irriterande och i vägen plus att hon också är en pilgiftsgroda och sådana gillar jag inte, att ha med pilgiftsgrodor som karaktärer är i mina ögon dömt att misslyckas, det är också därför som jag inte heller gillar Barry i Pingvinerna från Madagaskar, den karaktären hade jag också slopat från serien.
Jag behöver inte lysnna pig.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 28 juli 2023 kl. 15:54:34Samt eftersom Lizette Pålsson dubbade henne och du gillar inte att hon spelar skurkar, visst?

Förresten, vad tycker du om vanliga grodor? ???

Precis, och Lizette Pålsson är en av mina favoritdubbare.

Jag gillar vanliga grodor.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2023 kl. 18:05:37Precis, och Lizette Pålsson är en av mina favoritdubbare.

Jag gillar vanliga grodor.
Tycker också om Lizette Pålsson och grodor. :D

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 23 juni 2023 kl. 00:20:43Jag tycker att animationen är bra, den ser ju ut som Don Bluths andra filmer, men den är ändå inte perfekt... Filmen har många animationsfel... Också så har den bra/okej låtar och bakgrundsmusiken är bra... En del saker i filmen var roligt... Enligt mig... Dock så kan den ses som oseriöst då den ses som en barnslig och sockersöt röra... Det var nog menat att den riktades till småbarn, men jag vet inte varför den är så. Och som sagt, Stanleys magiska gröna tumme tycker jag att de borde förklara hur han fick den. Så i början av filmen så är han på väg hem och stöter på ett annat troll, som tydligen är korkad, och, ja... Jag skäms över att jag tycker när han sa: "Jag är ett styggt troll, ett jätte styggt troll!" är roligt. :-[ Jag vet att detta var skrattretande, men ändå, kan vara därför jag skrattade åt detta... Dock så var det roligare på Engelska, som var ännu mer pinsamt, tyckte jag... ;D Förresten, är ni verkligen säkra på att det var Steve Kratz som dubbade honom? Jag tyckte först att det lät som Staffan Hallerstam, men när jag hörde rösten igen så tycker jag att han ändå har en för mörk röst för att det skulle vara Staffan, så... Och efter att Stanley har kommit tillbaka hem så råkade han få en blomma att växa sig för stor och så fick några andra troll också syn på den, och då satt Stanley i skiten!

Ursäkta sent svar, jag såg när du skrev detta och har tyvärr ingen bra förklaring för varför jag dröjde, men i hela fall;

Staffan Hallerstam står inte alls med i creditlistan och hans röst är svår att ta miste på, av de som står i listan känns Steve Kratz som mest sannolikt, man hör lite Scooby-Doo i hans röst, Steve är även radiorösten i slutet av filmen.

Jag håller med om det där du säger om nyckelpigan också.

Sen det där med Dom DeLouise, han var ju faktiskt bara med i fyra av Don Bluths filmer: Brisby och NIMHs Hemlighet, Resan Till Amerika, Änglahund och Trollet i Parken.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 augusti 2023 kl. 13:18:43Ursäkta sent svar, jag såg när du skrev detta och har tyvärr ingen bra förklaring för varför jag dröjde, men i hela fall;

Staffan Hallerstam står inte alls med i creditlistan och hans röst är svår att ta miste på, av de som står i listan känns Steve Kratz som mest sannolikt, man hör lite Scooby-Doo i hans röst, Steve är även radiorösten i slutet av filmen.

Jag håller med om det där du säger om nyckelpigan också.

Sen det där med Dom DeLouise, han var ju faktiskt bara med i fyra av Don Bluths filmer: Beisby och NIMHs Hemlighet, Resan Till Amerika, Änglahund och Trollet i Parken.
Jo, men poängen var dock att när det kommer till röster som Dom har gjort så tänker jag mest på hans insatser i dessa filmerna, också Fagin.

Disneyfantasten

I Timon och Pumbaa (en fantastisk serie) så hade jag personligen slopat avsnittet "Amazon Quiver" som i mina ögon är det mest ologiska, mest långsökta och det mest bisarra av alla avsnitt i hela serien, om ni har sett avsnittet så kanske ni förstår vad jag menar? (serien hade utan tvekan mått betydligt bättre av att slopa det avsnittet, iallafall i mitt tycke)

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 augusti 2023 kl. 22:40:37I Timon och Pumbaa (en fantastisk serie) så hade jag personligen slopat avsnittet "Amazon Quiver" som i mina ögon är det mest ologiska, mest långsökta och det mest bisarra av alla avsnitt i hela serien, om ni har sett avsnittet så kanske ni förstår vad jag menar? (serien hade utan tvekan mått betydligt bättre av att slopa det avsnittet, iallafall i mitt tycke)
Till viss del, handlingen i det är jämförbart med en hel del avsnitt från Quack Pack (som själv var lite väl många avsnitt med bizarra handlingar).
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran