Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Artan1528

Citat från: BPS skrivet 30 mars 2024 kl. 16:01:26Jag har inte Disney kanalerna längre men det skulle vara intressant att se den där identen som man såg kort i Youtube trailern för den nya kanalen.

Det verkar ju som att man har återskapat det gamla Disneydagsintrot fast nu med Kalle Ankas huvud vilket väl är mer passande här i Norden.
Jeg vil forsøge at optage Disney Sjov på Fredag. Glæder mig til at se hvordan de gør det nu

BPS

Citat från: Artan1528 skrivet 30 mars 2024 kl. 16:03:45Jeg vil forsøge at optage Disney Sjov på Fredag. Glæder mig til at se hvordan de gør det nu
Det verkar hur som helst bättre än de här Disney Channel identerna som har fått vara det svenska Disneydagsintrot i 20 år...

Artan1528

Disney Sjov/Disneydags Promo

Steffan Rudvall

Citat från: Artan1528 skrivet  2 april 2024 kl. 12:50:27Disney Sjov/Disneydags Promo

Wow! Allt från grafiken till musiken är som direkt taget ur 90-talet

MB

Citat från: Artan1528 skrivet  2 april 2024 kl. 12:50:27Disney Sjov/Disneydags Promo

Skulle vara intressant att se hur introt ser ut. Kan du lägga upp det också?

Artan1528

Citat från: MB skrivet  2 april 2024 kl. 13:33:22Skulle vara intressant att se hur introt ser ut. Kan du lägga upp det också?
Yes. Jeg vil optage Disney Sjov på Fredag, glæder mig til at se hvordan det vil se ud.

Oskar

Verkar som att Disneydags slutar sänder på svt och flyttar till Disney Channel istället då kommer många mista Disneydags eftersom bl.a Allente, Boxer, tele2 m.m har inte Disney Channel i utbudet nackdelen med många bas och grund utbud har inte Disney Channel hos operatörerna bas och grund utbud. Då kommer bli dålig tittarsiffror.

Artan1528

Steffan Rudvall

Citat från: Artan1528 skrivet  5 april 2024 kl. 20:24:20Continuity:

Det där var riktigt intressant, Det ser ju ut som att de har tagit en scen från Quack Pack och animerat om den så att Kalle Anka tittar på Disneydags. Det verkar vara en bra blandning av nytt och gammalt och inte bara Bumbibjörnarna som går om år efter år som det tidigare varit i Sverige.

Oskar

Disney Channel andvänder originaldubbning med Staffan hallerstam, Lena Ericsson, John Harrysson, per sandborgh, Gunnar ernblad. Dom använder klassiker signatur Disneydags.

Artan1528

En kortere video kun med Introen, Transitions og Outro

Ovanliga dubbningar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 april 2024 kl. 20:28:33Det där var riktigt intressant, Det ser ju ut som att de har tagit en scen från Quack Pack och animerat om den så att Kalle Anka tittar på Disneydags. Det verkar vara en bra blandning av nytt och gammalt och inte bara Bumbibjörnarna som går om år efter år som det tidigare varit i Sverige.
Men vilken dubbning har dom använt av Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr - den gamla som tidigare visats på Disney Channel eller den nya som bara visats på Disney+?

Jag har inte tillgång till kanalen, och kan därför inte veta.

Oskar

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  5 april 2024 kl. 20:35:48Men vilken dubbning har dom använt av Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr - den gamla som tidigare visats på Disney Channel eller den nya som bara visats på Disney+?

Jag har inte tillgång till kanalen, och kan därför inte veta.
Dom använder originaldubbning med Staffan hallerstam, Lena Ericsson, John Harrysson, per sandborgh, Gunnar ernblad 

BPS

Citat från: Oskar skrivet  5 april 2024 kl. 20:37:38Dom använder originaldubbning med Staffan hallerstam, Lena Ericsson, John Harrysson, per sandborgh, Gunnar ernblad
Är du säker på det? För då är det ju riktigt konstigt att man kan få fram den dubbningen för TV men inte för Disney Plus.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Artan1528 skrivet  5 april 2024 kl. 20:34:58En kortere video kun med Introen, Transitions og Outro

I Danmark refererar de till programmet som Disney Sjov men vad säger de på svenska?