Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Varför valde ni just den avataren (profilbilden)

Startat av E, 1 september 2019 kl. 12:19:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 oktober 2020 kl. 09:26:10
Jag tycker också det ser ut som att det inte är ett fel, utan att Lilla My avsiktligt använt skumma specialtecken för att skriva inlägget. Men vad det egentligen betyder har jag inte en blekaste aning om... ???

Rent ofog skulle jag vilja påstå. Hon har väl hittat någon av de här sidorna, eller någon annan liknande (det finns flera):
https://lingojam.com/GlitchTextGenerator
https://zalgo.it/en/

Anders M Olsson

Bara för att en person inte kan hålla fingrarna i styr på tangentbordet behöver ju inte fler göra det. Ska ni testa glitchtext, gör det då i testavdelningen. Svina inte ner övriga delar av forumet!

Lilla My

Men jisses människor små, jag skämtade eftersom min profilbild glitchat utåt helvete efter serveruppdateringen...

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  8 oktober 2020 kl. 23:50:03
Men jisses människor små, jag skämtade eftersom min profilbild glitchat utåt helvete efter serveruppdateringen...
Men profilbilderna var väl bara fel på i 2 - 3 timmar i lördags...? Efter det återställde jag ju alla profilbilder och bifogade filer med en fräsch kopia från gamla servern, och allt verkar se bra ut efter det.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2020 kl. 00:31:34
Men profilbilderna var väl bara fel på i 2 - 3 timmar i lördags...? Efter det återställde jag ju alla profilbilder och bifogade filer med en fräsch kopia från gamla servern, och allt verkar se bra ut efter det.
Alla profilbilder verkar inte vara fixade

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2020 kl. 00:38:52
Alla profilbilder verkar inte vara fixade
Verkligen...? Alla jag har kollat ser i alla fall bra ut, inklusive Lilla Mys. Kan jag få exempel på någon som inte är det, så kan jag kolla upp om de filerna är intakta på servern? Det gamla webbhotellet verkar faktiskt inte ha stängt ned än, trots att de skulle ha gjort det i måndags, så därför är det inte för sent att hämta problematiska filer från den servern på nytt om så skulle behövas.

gstone

Zarah Leander var med i min favorit musikal på Folkan 1978 i regi av Stig Olin,

Hon spelade mot Jan Malmsjö och Ulla Sallert !

Jag skulle gett vad som helst för att sett den uppsättningen :'( :'( men det var 19 innan jag föddas  ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2020 kl. 00:45:00
Verkligen...? Alla jag har kollat ser i alla fall bra ut, inklusive Lilla Mys. Kan jag få exempel på någon som inte är det, så kan jag kolla upp om de filerna är intakta på servern?
Ett exempel är Simon Alexssons profilbild fast det finns fler

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2020 kl. 01:47:28
Ett exempel är Simon Alexssons profilbild fast det finns fler
Hmm, den bilden ser onekligen skum ut - och är bara 959 bytes stor. Men jag har kollat på gamla servern, och bilden ser exakt likadan ut där; så det verkar inte som att det problemet uppstått i samband med flytten utan verkar ha varit så även innan... ???

Så antingen har felet funnits en längre tid, eller också blev filen på det gamla webbhotellet korrupt strax innan övergången till den nya servern. Vet du med säkerhet att den såg okej ut innan flytten?

Här kommer Simon Axelssons profilbild från det gamla webbhotellet, direkt nedladdat via FTP från den servern - ser likvärdig ut som profilbilden här, i mina ögon...?

Freddie

Anledningen till valet av min avatar är enkel. jag älskar gröngölingarna och just han på bilden är bara med i 2 serierutor. så ja tog den helt enkelt. och att det är en okänd gröngöling. jag väljer hellre okända eller figurer som bara är med typ en eller två rutor. väljer väldigt sällar, elelr snarare, aldrig de mer kända figurerna i serierna där jag hämtar mina avatarer ifrån.
"A wise ninja does not seek out an enemy he does not fully understand "
- Sensei Hamato Splinter

Gröngölingsregel Nummer 33 - Är dörren låst - ta "fönstervägen"

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2020 kl. 00:31:34
Men profilbilderna var väl bara fel på i 2 - 3 timmar i lördags...? Efter det återställde jag ju alla profilbilder och bifogade filer med en fräsch kopia från gamla servern, och allt verkar se bra ut efter det.

Haha vänta va? Min profilbild är fortfarande fucked för mig (klagar dock inte, tycker den som sagt ser ganska awesome ut)


Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet  9 oktober 2020 kl. 21:39:07
Haha vänta va? Min profilbild är fortfarande fucked för mig (klagar dock inte, tycker den som sagt ser ganska awesome ut)


För mig är din profilbild helt normal

Sabelöga

Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  9 oktober 2020 kl. 21:39:07
Haha vänta va? Min profilbild är fortfarande fucked för mig (klagar dock inte, tycker den som sagt ser ganska awesome ut)


Då måste det vara din webbläsare som har cachat den felaktiga bilden sedan de 2 - 3 timmar som den låg ute, för den ser helt normal ut för mig. Prova att tömma cachen, genom att gå in under Inställningar, välja Rensa webbdata/webbhistorik och sen kryssa i "Cachelagrade filer och bilder". Det heter lite olika i olika webbläsare, men bör gå att hitta åt i alla fall.

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  1 september 2019 kl. 12:19:16
Ni som har avatarer (profilbilder) här, varför valde ni just den bilden

Min bild hittade jag på Shutterstock och jag tog den för att den var cool

Tidigare hade jag Paulie från filmen med samma namn för jag älskar den filmen

Hur såg den bilden ut nu igen?^^