Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nalle Puh 2022

Startat av Marcusen, 1 januari 2022 kl. 20:05:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 21:06:30
Nu var det ju dock längesen John blev underkänd... och jag har inte hört att någon ska ha något stort problem med Benke Skogholts insats.

Jag har heller inga problem med Benkes insats, visst han är inte lika bra som John Harryson och det är synd att han blev underkänd, men jag tycker att Benke absolut är en värdig ersättare... (samma sak tycker jag med Michael Blomqvist som Nasse i vilken Jörgen Lantz underkändes i samma veva)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2022 kl. 21:12:28
Men jag är nöjd med Per Svensson som Uggla.

Det är jag också!  :)

Han är absolut bättre än Roger Storm som tog över rollen efter Carl Billquists död, men dessbättre lyckades man hitta en bra ersättare (Gunnar Uddén) efter att Roger helt klart inte funkade...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 21:19:34
Ja det är han.

Hos Svartepetter tycker jag däremot precis tvärtom; där är Stephan Karlsén enligt min åsikt AVSEVÄRT bättre än Benke Skogholt!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 21:37:59
Hos Svartepetter tycker jag däremot precis tvärtom; där är Stephan Karlsén enligt min åsikt AVSEVÄRT bättre än Benke Skogholt!  ;)
Absolut, Benke kan ibland låta lite för snäll fast det kan ju förstås vara för att karaktären har blivit snällare med åren.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 21:47:40
Absolut, Benke kan ibland låta lite för snäll fast det kan ju förstås vara för att karaktären har blivit snällare med åren.

Det är inte den biten, Benke skiljer sig gentemot Jim Cummings och har dessutom en aningen alldaglig röst för karaktären... (han är dock bättre än Roger Storm och Hasse Jonsson)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 21:51:47
Det är inte den biten, Benke skiljer sig gentemot Jim Cummings och har dessutom en aningen alldaglig röst för karaktären... (han är dock bättre än Roger Storm och Hasse Jonsson)
Jo det stämmer ju också. Jag har dock aldrig förstått varför Stephan Karlsén byttes ut... har vi tur kan dock Jan Åström möjligtvis ta över.

Men detta ämnet handlar ju om Nalle Puh och där tror jag att alla är eniga om att John Harryson är den bästa Ior rösten.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2022 kl. 18:27:14
Samma här, bättre än Daniel Goldmann iallafall...

Sen tror jag att Andreas Nilsson och Steve Kratz också kan göra bättre tolkningar än Daniel...

Istället för Jan Jönsson skulle jag nog vilja ha Christian Hedlund i rollen som Nalle Puh...

Men givetvis kan ingen av dem någonsin bräcka Guy och Charlie...

Om du hittade en bra ny röst åt Ludwig von Anka när Gunnar Uddén lämnade kanske det möjligtvis går att hitta bra nya röster till kanin och nalle puh.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2022 kl. 22:03:02
Om du hittade en bra ny röst åt Ludwig von Anka när Gunnar Uddén lämnade kanske det möjligtvis går att hitta bra nya röster till kanin och nalle puh.
Disney verkar ju dock tycka att Jan Jönsson är bra annars skulle de nog ha bytt ut honom vid det här laget. Fast Disney är ju kända för konstiga beslut angående röster...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 22:05:57
Fast Disney är ju kända för konstiga beslut angående röster...

Som vad ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 22:05:57
Disney verkar ju dock tycka att Jan Jönsson är bra annars skulle de nog ha bytt ut honom vid det här laget. Fast Disney är ju kända för konstiga beslut angående röster...

Jag har inget emot Jan Jönsson.

Fast  Disneyfantasten verkar verkligen vilja att han bytts ut :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2022 kl. 22:09:32
Jag har inget emot Jan Jönsson.

Fast  Disneyfantasten verkar verkligen vilja att han bytts ut :-\
Hans Nalle Puh är inte optimal enligt mig. Men man hör något i hans röst som stämmer in på Nalle Puh ändå.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 22:12:30
Hans Nalle Puh är inte optimal enligt mig. Men man hör något i hans röst som stämmer in på Nalle Puh ändå.

Hellre honom än Ole.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2022 kl. 22:14:54
Hellre honom än Ole.
Ole var ju bara trailerröst så vad ska man egentligen förvänta sig...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2022 kl. 22:07:40
Som vad ?

Till exempel Jan Jönsson som Nalle Puh, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa, flera av rösterna i 1996-års dubbning av Dumbo, Olli Markenros som Nalle Puh, Johan Ulveson som Mike Wazowski, Jonas Bane som Flynn Rider & Hiro Hamada, m.fl.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 22:16:44
Till exempel Jan Jönsson som Nalle Puh, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa, flera av rösterna i 1996-års dubbning av Dumbo, Olli Markenros som Nalle Puh, Johan Ulveson som Mike Wazowski, Jonas Bane som Flynn Rider & Hiro Hamada, m.fl.
Ja men, de har också underkänt helt perfekta röster till exempel John Harryson och Jörgen Lantz i Nalle Puh och Hans Lindgren som Långben.