Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nalle Puh 2022

Startat av Marcusen, 1 januari 2022 kl. 20:05:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 22:19:09
Ja men, de har också underkänt helt perfekta röster till exempel John Harryson och Jörgen Lantz i Nalle Puh och Hans Lindgren som Långben.

Och i det sistnämnda fallet godkände de Jan Modin som inte var så värst lyckad som Långben, men det insåg de bara efter ett par års tid, då Janne underkändes och ersattes av nuvarande Johan Lindqvist som är jättebra i denna roll!

Steffan Rudvall

#46
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 22:24:37
Och i det sistnämnda fallet godkände de Jan Modin som inte var så värst lyckad som Långben, men det insåg de bara efter ett par års tid, då Janne underkändes och ersattes av nuvarande Johan Lindqvist som är jättebra i denna roll!
Som dock borde ha fått rollen redan när Hans blev underkänd.

Disneyfantasten

#47
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 22:29:30
Som dock borde ha fått rollen redan när Hans blev underkänd.

Liksom i fallet med Uggla, där Carl Billquist gick bort maj 1993 och Roger Storm spelade karaktären i TV-avsnitten 11a & 11b som dubbades om för VHS-filmen "Nalle Puh Går Till Väders" som gavs ut hösten 1993 likaväl som långfilmen Nalle Puh och Jakten På Christoffer Robin som gavs ut på VHS i Sverige april 1998, dock är det inte säkert att Riger någonsin behövt testa för denna karaktär då de fall där han gjort rollen bara varit en liten roll, han underkändes iallafall i samband med Tigers Film 2000 och då tog Gunnar Uddén över rollen, dock borde Gunnar ha fått rollen direkt efter Billquists död...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 22:43:35
Liksom i fallet med Uggla, där Carl Billquist gick bort maj 1993 och Roger Storm spelade karaktären i TV-avsnitten 11a & 11b som dubbades om för VHS-filmen "Nalle Puh Gör Till Väders" som gavs ut hösten 1993 likaväl som långfilmen Nalle Puh och Jakten På Christoffer Robin som gavs ut på VHS i Sverige april 1998, dock är det inte säkert att Riger någonsin behövt testa för denna karaktär då de fall där han gjort rollen bara varit en liten roll, han underkändes iallafall i samband med Tigers Film 2000 och då tog Gunnar Uddén över rollen, dock borde Gunnar ha fått rollen direkt efter Billquists död...
Jag är dock osäker på om Gunnar dubbade redan 93.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 22:46:33
Jag är dock osäker på om Gunnar dubbade redan 93.

Fast man skulle säga detsamma med Johan Lindqvist för Långben 1996... (allting verkar tyda på att han dubbade först i Flubber som hade Sverigepremiär mars 1998)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 22:46:33
Jag är dock osäker på om Gunnar dubbade redan 93.

Dock KAN han ha varit påtänkt som Överste Hathi i den planerade omdubbningen av Djungelboken i samband med nypremiären på bio mars 1993... (han spelade iallafall den rollen i ramberättelsen till VHS-filmerna med Lilla Djungelboken som gavs ut under 1998)

Det KAN i och för sig också ha varit Jan Åström som var påtänkt precis som i fallet med Djungelboken 2 vid 2003...

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2022 kl. 22:46:33
Jag är dock osäker på om Gunnar dubbade redan 93.
Han är med i Raw Toonage som är från 92 så han måste ha gjort det.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet  3 januari 2022 kl. 23:06:56
Han är med i Raw Toonage som är från 92 så han måste ha gjort det.

Den serien dubbades dock början av 1996...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 22:16:44
Till exempel Jan Jönsson som Nalle Puh, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa, flera av rösterna i 1996-års dubbning av Dumbo, Olli Markenros som Nalle Puh, Johan Ulveson som Mike Wazowski, Jonas Bane som Flynn Rider & Hiro Hamada, m.fl.
Jag gillar Jan Jönsson som Nalle Puh, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa bon Johan Ulveson som Mike Wazowski. >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  4 januari 2022 kl. 14:31:26
Jag gillar Jan Jönsson som Nalle Puh, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa bon Johan Ulveson som Mike Wazowski. >:(
Du måste tänka på att vi inte tvingar dig till något utan vi säger bara det vi tycker. Alla har rätt till sin åsikt även du men man ska inte tvinga på saker på andra.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 januari 2022 kl. 14:36:58
Du måste tänka på att vi inte tvingar dig till något utan vi säger bara det vi tycker. Alla har rätt till sin åsikt även du men man ska inte tvinga på saker på andra.

Precis, du ska inte behöva ta åt dig för saker, det är ju som sagt ingenting offensivt mot dig!  ;)

Oskar

#56
Citat från: gstone skrivet  4 januari 2022 kl. 14:31:26
Jag gillar Jan Jönsson som Nalle Puh, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa bon Johan Ulveson som Mike Wazowski. >:(
Det beställa vi inte i Sverige. Det är disney som beställa vika röster som får dubbar. Jag håller med. Disney och dom andra filmbolaget beställa vika rösterna som får dubba. Jag blir sur att dom byter röst t.ex batman.

Disneyfantasten

Citat från: Oskar skrivet  4 januari 2022 kl. 14:48:33
Det beställa vi inte i Sverige. Det är disney som beställa vika röster som får dubbar. Jag håller med. Disney och dom andra filmbolaget beställa vika rösterna som får dubba. Jag blir sur att dom byter röst t.ex batman.

Jo, vi är alla självklart väl medvetna om att Disney Character Voices likaväl som andra respektive bolag godkänt rösterna, men det är ju inte alltid som de har fattat de klokaste besluten genom åren...

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet  4 januari 2022 kl. 14:48:33
Det beställa vi inte i Sverige. Det är disney som beställa vika röster som får dubbar. Jag håller med. Disney och dom andra filmbolaget beställa vika rösterna som får dubba. Jag blir sur att dom byter röst t.ex batman.
Det stämmer inte helt det är ju dubbningsregissören som hittar folk som man skickar röstprov på till Disney Character Voices.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 januari 2022 kl. 15:24:23
Det stämmer inte helt det är ju dubbningsregissören som hittar folk som man skickar röstprov på till Disney Character Voices.

Just precis!  ;) (samma med andra dubbningsbolag)