Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

skådespelarindex förslag

Startat av Mysan, 2 oktober 2007 kl. 19:02:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mysan

Förslag på skådisar till skådespelarindex

Monica Forsberg
Ingemar Carlehed
Peter Wanngren
Christel Körner
Bertil Engh
Roger Storm
Tomas Bolme
Bert Åke Varg
Åke Lindström
Gunnar Ernblad
Beatrice Järås
Staffan Hallerstam
Fredrik Dolk

Daniel Hofverberg

Gunnar Ernblad finns redan med i skådespelarindexet. Visserligen knappast en helt aktuell och komplett lista, men den innehåller all den info jag fått från Gunnar och lite till.

Monica Forsberg har jag haft viss kontakt med genom åren, så jag kan höra med henne om hon är intresserad av att bidra med information om vad hon medverkat i. Mer än så kan jag tyvärr inte göra.

De övriga skådisarna du nämner har jag inga kontaktuppgifter till, så de kan jag tyvärr inte ta kontakt med. Utan information från respektive skådis är det i praktiken inte möjligt att lägga till dem, då det vanligtvis är svårt att få tag i någorlunda komplett information på annat håll.

Mysan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 oktober 2007 kl. 19:57:56
Gunnar Ernblad finns redan med i skådespelarindexet. Visserligen knappast en helt aktuell och komplett lista, men den innehåller all den info jag fått från Gunnar och lite till.



just ja, det stämmer. Bara förslag från min sida, speciellt Monica Forsberg vore kul, i och med alla filmer hon står bakom regi, översättning samt där hon dubbar. måste va hur mkt som helst

Daniel Hofverberg

Jag håller med att det hade varit kul att få med Monica Forsberg, och du har helt rätt i att den listan skulle bli lång. Problemet är att många skådisar inte har fullständig dokumentation över vad de själva dubbat, och då kan man ju förstå att det kan tänkas ta för lång tid att sammanställa något till den här sajten.

Mysan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2007 kl. 01:30:38
Problemet är att många skådisar inte har fullständig dokumentation över vad de själva dubbat, och då kan man ju förstå att det kan tänkas ta för lång tid att sammanställa något till den här sajten.


jo visst är det så. (och de förslag jag har är väl de som kanske inte är så aktiva i dag, inte alla i allafall). Finns några filmer där jag vet KM står bakom dubbning så credits hade inte varit fel.

Gunnar Ernblad har då varit med i mycket mer än vad jag trodde, kollade just på index. :)

Daniel Hofverberg

En del av de du nämner är utan tvekan sådana som kanske inte medverkat i så jättemycket, och de borde ju säkert ha koll på någorlunda vad de dubbat. Men när jag som sagt inte har kontaktuppgifter till de flesta av dessa, och därmed inte har något sätt att få kontakt med dem, så hjälper det inte mycket...

Citat från: Aurora skrivet  3 oktober 2007 kl. 07:47:40
Gunnar Ernblad har då varit med i mycket mer än vad jag trodde, kollade just på index. :)
Och likväl skulle jag tro att det bara är en bråkdel av allt han medverkat i som verkligen finns med i skådespelarindexet...

Cadpig

Johan Hedenberg skulle vara guld också. Jag har hans hemtelefonnummer.

Daniel Hofverberg

Jag tycker inte riktigt det känns rätt att ringa hem till skådespelare i sådana här ärenden - det känns som lite väl närgånget i mina ögon. Har du någon mailadress eller vanlig postadress till honom? Det känns bättre att skriva för sånt här. Men jag skulle också gärna vilja se Johan Hedenberg i skådespelarindexet.

Som parentes kan jag tillägga att när det nya databasbaserade skådespelarindexet öppnar, troligen inom några dagar, så är det klart även med Peter Sjöquist, Jessica Andersson och Amanda Renberg; som inte finns med på sajten i dagsläget.

Mysan

på facebook kan man hitta flera dubbningsskådisar haha :)

Daniel Hofverberg

Facebook har jag aldrig använt (jag vet knappt vad det är...), men om du kan ge mig instruktioner om hur man hittar åt dessa och vilka dem är, så gör jag gärna ett försök.

Mysan

#10
om man har ett konto på www.facebook.com (en community site) är det bara att söka personer på namn under search t.ex maria rydberg, lisa carlehed, annica smedius har jag sett där

Cadpig

Har tyvärr inte Hedenbergs mail eller så. Jag förstår att det känns lite närgånget och så. Jag vill så gärna ringa honom själv men vågar inte (än).

Igthorn

Facebook kan nog vara en bra idé. Såg även Annelie Berg-Baghavan och Andreas Nilsson där.

Mysan

Peter Sjöqvist tror jag oxå finns på facebook

Daniel Hofverberg

Tack för tipset. Just Maria Rydberg, Annica Smedius, Annelie Berg Bhagavan, Andreas Nilsson och Peter Sjöquist har jag dock redan mailadresser till; så just de skådisarna ger ingenting att få kontakt med via Facebook.

Citat från: Cadpig skrivet 21 oktober 2007 kl. 17:37:37
Har tyvärr inte Hedenbergs mail eller så. Jag förstår att det känns lite närgånget och så. Jag vill så gärna ringa honom själv men vågar inte (än).
Utifrån telefonnumret, så borde det gå bra att få fram postadressen; vilket i alla fall känns betydligt bättre än telefon. Så du kan gärna maila mig med telefonnumret.