Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: gstone skrivet 19 februari 2024 kl. 21:36:58Dom seriena bry jag men ändå in så mycket om  ;D ;D
De är ju dock mer intressanta än till exempel Hos Musse där alla eller väldigt många avsnitt finns i widescreen och HD på Youtube.

gstone

Citat från: BPS skrivet 19 februari 2024 kl. 21:48:34De är ju dock mer intressanta än till exempel Hos Musse där alla eller väldigt många avsnitt finns i widescreen och HD på Youtube.
För dig !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 19 februari 2024 kl. 22:17:34För dig !
Är man inte intresserad av serier som inte finns tillgängliga än serier som faktiskt går att få tag på?

Håller nog med @BPS om att serierna som inte finns för tillfället tillgängligt skulle vara intressant att få tag på.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 19 februari 2024 kl. 21:48:34De är ju dock mer intressanta än till exempel Hos Musse där alla eller väldigt många avsnitt finns i widescreen och HD på Youtube.
Fattas fortfarande 8 stycken avsnitt på YouTube.

Jonas9881

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 februari 2024 kl. 22:34:58Fattas fortfarande 8 stycken avsnitt på YouTube.
Vilka avsnitt saknas? Kan nog få tag och lägga ut avsnitten som inte finns tillgängliga.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Disneyfantasten


Jonas9881

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2024 kl. 10:32:53Nu finns inte Bonkers längre
Ja, det ser inte bättre ut... :(

Även här verkar det som att serien finns kvar i USA om man ansluter med VPN, men har tagits bort i Europa; helt obegripligt vad Disney egentligen håller på med...

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2024 kl. 11:18:51Ja, det ser inte bättre ut... :(

Även här verkar det som att serien finns kvar i USA om man ansluter med VPN, men har tagits bort i Europa; helt obegripligt vad Disney egentligen håller på med...
Något med ekonomin antagligen. Finns ingen annan förklaring vad jag kan komma på. Kontrakten är väl för dyra för att Disney+ ska ha råd. Och det är väl 2 helt olika företag, ett Disney i USA och ett Disney i Sverige och Disney har kanske valt att åtskilja ekonomin i dessa 2 länder. Då kanske Dinsey i Sverige har mer ekonomiska problem. 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet 28 februari 2024 kl. 11:31:25Något med ekonomin antagligen. Finns ingen annan förklaring vad jag kan komma på. Kontrakten är väl för dyra för att Disney+ ska ha råd. Och det är väl 2 helt olika företag, ett Disney i USA och ett Disney i Sverige och Disney har kanske valt att åtskilja ekonomin i dessa 2 länder. Då kanske Dinsey i Sverige har mer ekonomiska problem.
Din förklaring hade varit logisk och rimlig om det hade rört sig om inköpta serier/filmer som Disney+ tar bort - men nu rör det sig ju faktiskt om material som Disney äger alla rättigheter till, och då borde det ju inte röra sig om någon kostnad. Det är förvisso moderbolaget Disney som äger materialet och inte just dotterbolaget Disney+, men i det stora hela borde man ändå inte tjäna några direkta pengar på att ta bort sådant...

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2024 kl. 10:32:29Skulle inte Iwájú kom idag ? ???
Iwájú har släppts på Disney+ i USA idag, men såvitt jag kan se inte i de nordiska länderna - jag vet inte om de uttryckligen har sagt att serien skulle släppas även i Sverige idag...?

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2024 kl. 13:26:47Iwájú har släppts på Disney+ i USA idag, men såvitt jag kan se inte i de nordiska länderna - jag vet inte om de uttryckligen har sagt att serien skulle släppas även i Sverige idag...?
Men har den svensk tal, eller nordisk undertext?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2024 kl. 13:26:47Iwájú har släppts på Disney+ i USA idag, men såvitt jag kan se inte i de nordiska länderna - jag vet inte om de uttryckligen har sagt att serien skulle släppas även i Sverige idag...?
Den svenska trailern säger iallafall inget om det. De står bara "Orginalserie Kommer snart"