Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Twinnies

Startat av Anders M Olsson, 29 november 2021 kl. 06:26:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Nog har man sett många unga talanger som både kan sjunga och spela. Men det här går utanpå det mesta. I en inspelning från 2009, Franziska Pauli och Astrid Paster, båda då i 13-årsåldern sjunger och spelar dragspel - på rullskridskor!


https://youtu.be/2l3M1Ia8CCE

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 29 november 2021 kl. 06:26:23
Nog har man sett många unga talanger som både kan sjunga och spela. Men det här går utanpå det mesta. I en inspelning från 2009, Franziska Pauli och Astrid Paster, båda då i 13-årsåldern sjunger och spelar dragspel - på rullskridskor!


https://youtu.be/2l3M1Ia8CCE
Låter som Tweenies

Anders M Olsson

Citat från: MOA skrivet 29 november 2021 kl. 21:32:59
Låter som Tweenies

Ja, deras artistnamn är säkert bildat som en kombination av orden "twins" och "tweenies".

Tweenies är en beteckning på barn som är i "mellanåldern", inte småbarn men inte heller tonåringar.

Astrid och Franziska är inte tvillingar, och inte ens släkt, men ändå så nära vänner att de skulle kunna vara tvillingar.

Titeln på deras första skiva innehåller ytterligare en ordvits: Wir rocken auf Rollen. Jag tänker inte försöka översätta det, men jag tror knappast att man behöver förstå speciellt mycket tyska för att fatta ordvitsen.


MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 november 2021 kl. 10:09:52
Ja, deras artistnamn är säkert bildat som en kombination av orden "twins" och "tweenies".

Tweenies är en beteckning på barn som är i "mellanåldern", inte småbarn men inte heller tonåringar.

Astrid och Franziska är inte tvillingar, och inte ens släkt, men ändå så nära vänner att de skulle kunna vara tvillingar.

Titeln på deras första skiva innehåller ytterligare en ordvits: Wir rocken auf Rollen. Jag tänker inte försöka översätta det, men jag tror knappast att man behöver förstå speciellt mycket tyska för att fatta ordvitsen.


Fast programmet Tweenies var för småbarn

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 30 november 2021 kl. 21:32:07
Fast programmet Tweenies var för småbarn

Programmet ja, men ordet fanns långt innan programmet fanns.