Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Hoppas dom har sun studio dubbning av Jetsons !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 september 2021 kl. 20:22:26
Hoppas dom har sun studio dubbning av Jetsons !
Nuvarande HBO Nordic har inte Jetsons alls. I USA har HBO Max hela serien, men ingen vet ju hur utbudet kommer se ut när HBO Max lanseras i Sverige om en månad.

Men om Jetsons kommer finnas där, så kommer det givetvis bli med samma dubbning för respektive avsnitt som på Cartoon Network och Boomerang - det är ju allt som Warner Bros. har rättigheter till, så något annat vore fullständigt orimligt. För säsong 2 innebär det alltså att avsnitt 1 - 13, 28 och 34 har Media Dubbs dubbning (*) och avsnitt 14 - 27, 29 - 33 och 35 - 41 har Sun Studios dubbning. Dessutom tror jag att hela säsong 2 också dubbades av Sun Studio, trots att den säsongen aldrig sänts de senaste 15 åren. Jag tror inte att Cartoon Network någonsin sände säsong 1, men helt säker är jag inte. Summa summarum lär alltså alla avsnitt som Sun Studio faktiskt har dubbat få den dubbningen, men somliga avsnitt dubbade de alltså aldrig.

(*): Mikael Roupé har berättat för mig att de fick så mycket dubbningsuppdrag av Cartoon Network att de inte hann med allt - därför ville han minnas att Sun Studio lejde bort dubbningen av vissa avsnitt av bl.a. Jetsons till Eurotroll. Om det stämmer kan det i så fall tänkas vara så att vissa eller alla avsnitt från Cartoon Network och Boomerang som vi tror innehåller Media Dubbs originaldubb istället är en omdubb av Eurotroll med samma skådespelare och samma intro som Media Dubbs originaldubb. I mina ögon förefaller det osannolikt, men utan mer att gå på kan jag inte helt avfärda den teorin.


Nog för att det är bortom mitt förstånd hur någon kan föredra Sun Studios dubbning framför Media Dubbs, framförallt i och med de gräsliga "försvenskade" karaktärsnamnen, men det är en annan femma...

Daniel Hofverberg

Nu har HBO precis skickat ut mail till nuvarande abonnenter med information att HBO Max, när tjänsten lanseras den 26 oktober, kommer att kosta 89 kr per månad - en kraftig sänkning från idag alltså, då HBO Nordic kostar 109 kr per månad. Gissningsvis inspirerat av Disney+ kommer även HBO Max att erbjuda helårsabonnemang på 699 kr per år; vilket alltså innebär bara drygt 58 kr per månad (*). :)

(*): Samtliga priser för Sverige. Jag har inte lyckats hitta åt någon prisuppgift för Norge, Danmark eller Finland, men skulle gissa att priset där borde ligga på någorlunda samma nivå som i Sverige.

Jag hade kallt räknat med att HBO Max skulle bli dyrare än nuvarande HBO Nordic, så det var en mycket glädjande överraskning att att det istället kommer bli billigare. Tydligen blir det också en ny webbplats och en ny mobilapp jämfört med idag, så förhoppningsvis har de då åtgärdat de "barnsjukdomar" som HBO Nordic haft i flera års tid.

Det enda de har gått ut med innehållsmässigt är att följande kommer finnas vid lanseringen:
Gossip Girl (nya serien från 2021)
Dafne and the Rest
Dolores: The Truth About the Wanninkhof Case
Kamikaze


Alla dessa är exklusiva originalserier från HBO Max, så det säger alltså inte mycket om vilket övrigt innehåll som erbjuds...

Frågan är också om de serier som finns på HBO Nordic och som saknar koppling till WarnerMedia/HBO (såsom exempelvis H2O: Tillsätt bara vatten) även fortsättningsvis kommer att finnas, eller om de försvinner när HBO Nordic övergår till HBO Max...?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 oktober 2021 kl. 14:06:20
Nu har HBO precis skickat ut mail till nuvarande abonnenter med information att HBO Max, när tjänsten lanseras den 26 oktober, kommer att kosta 89 kr per månad - en kraftig sänkning från idag alltså, då HBO Nordic kostar 109 kr per månad. Gissningsvis inspirerat av Disney+ kommer även HBO Max att erbjuda helårsabonnemang på 699 kr per år; vilket alltså innebär bara drygt 58 kr per månad (*). :)

(*): Samtliga priser för Sverige. Jag har inte lyckats hitta åt någon prisuppgift för Norge, Danmark eller Finland, men skulle gissa att priset där borde ligga på någorlunda samma nivå som i Sverige.

Dock står det följande på https://www.hbomax.com/se/sv :
CitatVid lansering erbjuds befintliga HBO Nordic-kunder det rabatterade priset på 699 kr om de registrerar sig för ett årligt abonnemang. Det är som att få 4 månader gratis!

Det tolkar jag som att man inte som ny kund kan köpa ett helårsabonnemang för 699 kronor, utan det priset gäller bara om man redan abonnerar på HBO Nordic ?!

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 oktober 2021 kl. 15:43:36
Det tolkar jag som att man inte som ny kund kan köpa ett helårsabonnemang för 699 kronor, utan det priset gäller bara om man redan abonnerar på HBO Nordic ?!
Mailet jag fick är förstås riktat till befintliga kunder, så det är möjligt att helårsabonnemanget bara gäller för befintliga abonnenter av HBO Nordic.

Men i så fall bör det ju vara möjligt att teckna abonnemang nu, medan tjänsten fortfarande heter HBO Nordic - då är man ju per definition en befintlig abonnent. Bara man tecknar abonnemang innan namnbytet den 26 oktober, så bör det ju vara möjligt att sedan teckna helårsabonnemang på den nya tjänsten efter att den har lanserats. Då får man visserligen förmodligen betala 109 kr den första månaden, men det kan det ju vara värt för att sedan få det svårslagna helårspriset på dryga 58 kr per månad. :)

För mig som abonnerat på HBO Nordic i flera år är det i alla fall mycket välkommet att priset kommer gå ned. Slår man till på helårsabonnemanget innebär det alltså en minskad kostnad på runt 50 kr per månad jämfört med idag, vilket blir en påtaglig förändring.

Simon Axelsson

Enligt Moviezines artikel ska biofilmer från Warner släppas på tjänsten efter 45 dagar, om det stämmer undrar jag om det kommer att påverka tiden innan deras filmer når fysisk media. Kommer exempelvis Dune släppas på Blu-Ray innan den når tjänsten eller tvärt om?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Hoppas dom har Tom och Jerry Kids och Familjen Flinta !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet  6 oktober 2021 kl. 12:00:01
Hoppas dom har Tom och Jerry Kids och Familjen Flinta !

Borde inte vara omöjligt. Tom & Jerry Kids har ju givits ut på DVD i Spanien med det svenska ljudspåret för säsong 1. Och Familjen Flinta (Flintstones) har ju getts ut i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Kroatien och Ungern med en eller flera utav de Norska/Danska och Svenska ljudspåren.

Så jag kommer också att bli väldigt besviken om inte dom får till dessa två serierna.  :-\


Samlaren

Serier som jag hoppas de kommer ha

Familjen Flinta
Top Cat
alla Yogibjörn serier
Stoppa duvan
sportfånarna
Alla Scooby Doo serier
Familjen Flinta
Alla animerade flinta filmer
Alla animerade Scooby Doo Filmer.

Så det jag önskar är dub på allt det här vilket är den senaste animerade Flinta filmen också som aldrig släptes på dvd/blueray med dub. Dock så tycker jag att rösterna på engelska i viss mån är dåliga.

gstone

Citat från: Samlaren skrivet  7 oktober 2021 kl. 13:00:35
Serier som jag hoppas de kommer ha

Familjen Flinta
Top Cat
alla Yogibjörn serier
Stoppa duvan
sportfånarna
Alla Scooby Doo serier
Familjen Flinta
Alla animerade flinta filmer
Alla animerade Scooby Doo Filmer.

Så det jag önskar är dub på allt det här vilket är den senaste animerade Flinta filmen också som aldrig släptes på dvd/blueray med dub. Dock så tycker jag att rösterna på engelska i viss mån är dåliga.

Själv hoppas jag dom har Ko ock Kyckling och I am weasel ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: gstone skrivet  7 oktober 2021 kl. 13:13:56
Själv hoppas jag dom har Ko och Kyckling och I am weasel ! :D

Där håller jag med om, de skulle jag hoppas på också. 😉☺️

MOA

Citat från: Samlaren skrivet  7 oktober 2021 kl. 13:00:35
Serier som jag hoppas de kommer ha

Familjen Flinta
Top Cat
alla Yogibjörn serier
Stoppa duvan
sportfånarna
Alla Scooby Doo serier
Familjen Flinta
Alla animerade flinta filmer
Alla animerade Scooby Doo Filmer.

Så det jag önskar är dub på allt det här vilket är den senaste animerade Flinta filmen också som aldrig släptes på dvd/blueray med dub. Dock så tycker jag att rösterna på engelska i viss mån är dåliga.
Yes!Sanna Klassiker från Hanna Barbera :D

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 oktober 2021 kl. 21:01:31
Men i så fall bör det ju vara möjligt att teckna abonnemang nu, medan tjänsten fortfarande heter HBO Nordic - då är man ju per definition en befintlig abonnent. Bara man tecknar abonnemang innan namnbytet den 26 oktober, så bör det ju vara möjligt att sedan teckna helårsabonnemang på den nya tjänsten efter att den har lanserats. Då får man visserligen förmodligen betala 109 kr den första månaden, men det kan det ju vara värt för att sedan få det svårslagna helårspriset på dryga 58 kr per månad. :)

Jag har nu tecknat abonnemang på HBO Nordic så får vi se om jag också får erbjudandet om ett helt år för 699 kronor. Det låter onekligen attraktivt och väldigt prisvärt.

En annan intressant sak är att jag hittills har abonnerat på Amazon Prime Video för 65 kronor i månaden. Det är inte hutlöst på något sätt, men när jag idag lade en beställning på amazon.se på lasertoner fick jag konvertera mitt medlemskap till Amazon Prime som är ett paraplymedlemskap som både innefattar snabbare och gratis leveranser på varubeställningar och Prime Video som tidigare. Men det nya medlemskapet kostar bara 59 kronor i månaden plus att jag fick en månad extra gratis. Även det mycket prisvärt!

Däremot börjar det bli tveksamt om jag vill behålla Netflix. Jag har nu deras standardmedlemskap för 109 kronor i månaden, men enligt en artikel från TT häromdagen ska det stiga med 20 kronor, till 129 kronor i månaden. Det är dyrt jämfört med de andra streamingtjänsterna.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/47mPmo/netflix-hojer-priset-i-sverige
Jag vet inte när det kommer att börja gälla. Eventuellt har de redan höjt priset för nya abonnenter och för dem som byter till en annan abonnemangsnivå.

KurageDHH

Varför finns det ingen lista över innehållet i utbudet från 26.10 just nu? Måste Warnermedia hålla det hemligt för kunderna tills 26.10? Disney har ju släppt listan över serierna och filmerna på Disney+ innan 15 September förra året. Varför gör Warnermedia inte likadant? Det skulle va bättre om alla vet i förväg.

Goliat

Det finns en huvudbild med Adventure Time. Så hoppas verkligen de kommer också.