Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Elena från Avalor (Elena of Avalor)

Startat av Epiphany, 24 september 2016 kl. 22:02:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Epiphany

CitatBåde Scar och Shuriki (skurkarna i filmerna, Scar är från Lejonkungen och Shuriki är från Elena och Avalors Hemlighet) dödar huvudpersonernas (Simba och Elena) föräldrar (eller i Simbas fall endast pappan) för att ta över tronen, och försöker sedan döda Simba och Elena, men båda klarar sig och kommer sedan tillbaka till kungariket och övslöjar att de fortfarande lever och lyckas besegra skurkarna som sedan faller ner från en avsats (Scar dör iallafall och blir dödad av hyenorna som är hans egna underhuggare, medan Shurikis trollspö förstörs av Elena och Shuriki blir gammal och faller ner från bron och vattenfallet, men hon överlever fallet, fast hon sen inte i filmen igen, så det är möjligt att hon senare dör)

Det är en intressant observation. Disney verkar, generellt, ha problem med att finna originella idéer.

Disneyfantasten

Är det bara jag som tycker att rösten till Orizaba påminner om Anna Book?; www.youtube.com/watch?v=Hf0xmjNwy_s

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

#63
Här är några av rösterna från den nya TV specialen "Realm of the Jaquins": 

Kung Verago: Ole Ornered
Oraklet Kiko Moz: Christian Fex
Marimonda: Annika Herlitz

:)


Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 april 2018 kl. 12:27:37
Här är några av rösterna från den nya TV specialen "Realm of the Jaquins": 

Kung Verago: Ole Ornered
Oraklet Kiko Moz: Christian Fex
Marimonda: Annika Herlitz

:)

Är Elsa med i TV-serien?

Hursomhelst, såg du klippet jag länkade med Orizaba? Vem gör rösten?

Och en fråga till; gör Amy Diamond (OBS! Deasismont, det är svårt att vänja sig vid ett annat efternamn än det man är van vid) fortfarande Elena i serien? Det var längesedan jag hade tillgång till Disney-kanalerna och alla kanaler på min TV är bildlösa...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2018 kl. 17:53:52
Är Elsa med i TV-serien?

Hursomhelst, såg du klippet jag länkade med Orizaba? Vem gör rösten?

Och en fråga till; gör Amy Diamond (OBS! Deasismont, det är svårt att vänja sig vid ett annat efternamn än det man är van vid) fortfarande Elena i serien? Det var längesedan jag hade tillgång till Disney-kanalerna och alla kanaler på min TV är bildlösa...

Tyvärr känner jag inte igen rösten till Orizaba.

Jag är inte sett några svenska avsnitt ur säsong 2, men Amy är med i hela säsong 1 som Elena.  :)

Elsa är inte med i TV-SERIEN, men Annika Herlitz är med som rösten till Marimonda.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 11 augusti 2018 kl. 18:02:27
Tyvärr känner jag inte igen rösten till Orizaba.

Jag är inte sett några svenska avsnitt ur säsong 2, men Amy är med i hela säsong 1 som Elena.  :)

Elsa är inte med i TV-SERIEN, men Annika Herlitz är med som rösten till Marimonda.  :)

Ja, jag vet det, men det var en retorisk fråga eftersom jag alltid kommer att se Annika Herlitz som synonym till Elsa, hur många andra roller hon än gör och det är omöjligt att höra talas om henne utan att tänka på just Elsa...

gstone

Hur mycket av serien har gåt i Sverige ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 maj 2019 kl. 22:28:23
Hur mycket av serien har gåt i Sverige ?
Jag måste medge att jag inte är helt säker, men spontant tror jag tyvärr bara att säsong 1 har visats på Disney-kanalerna i Skandinavien. :(

Disneyfantasten

Vilka spelar Elenas föräldrar i serien?  :) (de avsnitt där de har dialog)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2019 kl. 23:33:51
Vilka spelar Elenas föräldrar i serien?  :) (de avsnitt där de har dialog)

Någon som vet?

gstone

Hur mycket av serien har visasts i Sverige hit tills ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2019 kl. 21:19:59
Hur mycket av serien har visasts i Sverige hit tills ?
Som jag skrev i somras tror jag bara att säsong 1 har sänts i Skandinavien, men jag kan inte svära på det så någon som är mer insatt än jag får gärna komplettera. :)

clara liljeberg

var det nåt där elena och hennes gäng blev förvandlade till jaquiner.

Elios

Elena från Evelator hade med varit ett roligt program.  8)
Nej men vart kan man mer se detta?^^