Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sonic the Hedgehog (2020)

Startat av gorehound, 16 november 2019 kl. 03:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 september 2022 kl. 11:13:33Gick precis in på SkyShowtime. Filmen ser ut att ha svenskt tal där faktiskt.
Skulle du kunna ta en skärmdump av den infon?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 augusti 2022 kl. 23:57:48Då innebär det alltså att det bara är vid digital hyr- och köpfilm som den svenska dubbningen finns med - men tyvärr hittar jag ingen tjänst med publikt tillgängliga metoder för att ta bort DRM-skydd, där svenskt tal finns med 5.1-ljud (då bl.a. iTunes bara verkar ha stereoljud)... :(
Vad jag kan se har den svenskt tal i Dolby Digital 5.1 på iTunes.

Men även om det finns program som kan ta bort DRM-skyddet på filmer från iTunes är det inte säkert att det fungerar på nyare filmer. Det beror på om en film kräver en nyare version av iTunes eller inte. Programmen som tar bort DRM brukar inte vara uppdaterade för de senaste versionerna av iTunes. T.ex. kräver DRmare M4V converter att man använder iTunes 12.9.0 eller äldre.

Jag tänker inte testa, eftersom jag är totalt ointresserad av Sonic-filmerna.

Sabelöga

Houba !


Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 28 september 2022 kl. 13:28:32Har svenskt tal här me:

https://viaplay.se/store/sonic-the-hedgehog-2-2022
Fast det är en digital hyr/köpfilm och vi vet ju redan att sådana har svenskt tal.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 september 2022 kl. 13:41:51Fast det är en digital hyr/köpfilm och vi vet ju redan att sådana har svenskt tal.
Aha. :)

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lillefot

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 september 2022 kl. 18:13:45Visst.
Hm... det är väldigt märkligt att valet finns för dig, men inte för Daniel och Anders.

Nästan som att det skulle ha införts geoblockering för olika delar av ett land. Men det låter som onödigt komplicerat och kan väl knappast stämma?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Mathilda Gustafsson

Citat från: Lillefot skrivet 28 september 2022 kl. 18:29:09Hm... det är väldigt märkligt att valet finns för dig, men inte för Daniel och Anders.

Nästan som att det skulle ha införts geoblockering för olika delar av ett land. Men det låter som onödigt komplicerat och kan väl knappast stämma?
Hur tänker du nu? Den ena bor ju i Norr och den andra i söder.

Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 september 2022 kl. 18:38:41Hur tänker du nu? Den ena bor ju i Norr och den andra i söder.
Ja, men om nu det i teorin skulle finnas det som jag beskrev, så skulle företagen ändå kunna blockera specifikt de landskapen medans andra är "tillåtna".
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Kan utbudet ha något att göra med huruvida man är tidigare Paramount+ kund eller om man är ny?

Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 september 2022 kl. 18:13:45Visst.
Vad använder du för spelare?

Plattform, operativsystem, webbläsare etc.?

Det där påminner inte det minsta om hur det ser ut hos mig.

Skärmklipp 2022-09-28 18.45.34.jpg

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 september 2022 kl. 18:49:34Vad använder du för spelare?

Plattform, operativsystem, webbläsare etc.?

Det där påminner inte det minsta om hur det ser ut hos mig.

Skärmklipp 2022-09-28 18.45.34.jpg
Jag kommer bara åt SkyShowtime via Telia Play, så det kanske har nåt med saken att göra. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lillefot

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 september 2022 kl. 18:58:01Jag kommer bara åt SkyShowtime via Telia Play, så det kanske har nåt med saken att göra.
Så ljudspår kan, utifrån den information som framkommit alltså bero vad det är för sätt man använder, för att att använda tjänsten?

Konstigt, men inte första gången liknande metoder använts om så är fallet.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Sabelöga

Missvisande å kalla talad norska för bokmål medan den skrivna bara är norska  ::)
Houba !