Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sommarlov 2023

Startat av Oskar, 20 maj 2023 kl. 17:08:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Erika skrivet 28 maj 2023 kl. 18:30:42Har kollat igenom tv-tablån, det blir följande tv-serier som kommer att visas:

Bernies äventyr
Babylons stol
Big Top Academy
Superhjälteskolan
Djupet
Grizzly och lämlarna
Pipas & Douglas
Vännerna och gröna ljuset
Jamie Johnson
Hunden Klapp
Cleo löser fallet
Var är Chicky?
Robin Hoods rabalder och rackartyg
Abel och Fant
Teds topp 10

Är jag verkligen så gammal, känner inte igen en enda serie på listan. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Mathilda Gustafsson

I dagens avsnitt är båda programmen dubbade av Eurotroll alltså Vännerna och gröna ljuset &
Jamie Johnson. Jag är dock osäker på om Jamie Johnson är nya avsnitt eller repriser.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2023 kl. 02:22:53Förmodligen är det (minst) två olika dubbningsstudior som dubbningarna har fördelats mellan, och sen har dubbningarna sannolikt skett under en längre tid. De flesta av serierna/säsongerna är inte jättenya, så en del dubbningar kan säkert ha varit klara för flera månader sedan; men att SVT låtit dem samla damm ett tag för att tajma in Sommarlov.
Jag menar inte s ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2023 kl. 02:22:53Jag tror faktiskt inte att Sommarlov har några svenska originalproduktioner i år, för en gångs skull. Bernies äventyr, Pipas & Douglas och Grizzy och lämlarna har ingen dialog alls, och det är möjligt att Var är Chicky? inte heller har det (minns inte riktigt). Övriga bör vara svenskdubbade, även om långt ifrån allt har hunnit sändas något av än.
As trist med en tecknad serie utan dialog :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2023 kl. 12:18:49As trist med en tecknad serie utan dialog :(
Nja, varken Tom & Jerry eller Oggy och kackerlackorna har särskilt mycket dialog, och de är awesome, så jag håller nog inte med där. 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 15 juni 2023 kl. 12:46:40Nja, varken Tom & Jerry eller Oggy och kackerlackorna har särskilt mycket dialog, och de är awesome, så jag håller nog inte med där.
Även om jag föredrar att filmer har dialog och sång så håller jag med om att det finns filmer och serier utan dialog och sång som ändå fungerar bra.

gstone

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2023 kl. 12:17:52Jag menar inte s ;D
Jag menar hur har dom tid att visa så många program ?

Dom ska ju även hade tid för själva Sommarlov alltså det som SVT spelar in med sina skådespelare.
själv ram grejen alltså  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2023 kl. 13:00:23Jag menar hur har dom tid att visa så många program ?

Dom ska ju även hade tid för själva Sommarlov alltså det som SVT spelar in med sina skådespelare.
själv ram grejen alltså  :D
Det finns 7 dagar i veckan.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2023 kl. 13:24:56Det finns 7 dagar i veckan.
Och oftast tre program varje dag, då Sommarlov oftast består av en längre halvtimmesserie (d.v.s. i praktiken runt 22 - 25 minuter), en serie på runt 11 minuter och en kort serie på 3 - 7 minuter. Det är alltså vanligtvis runt 40 minuter serier och 20 minuter av själva Sommarlov varje dag.


Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2023 kl. 18:58:48Och oftast tre program varje dag, då Sommarlov oftast består av en längre halvtimmesserie (d.v.s. i praktiken runt 22 - 25 minuter), en serie på runt 11 minuter och en kort serie på 3 - 7 minuter. Det är alltså vanligtvis runt 40 minuter serier och 20 minuter av själva Sommarlov varje dag.
I år har de dock gått ifrån det och har sitt lajvande istället för ett av programmen.

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 15 juni 2023 kl. 07:26:56Är jag verkligen så gammal, känner inte igen en enda serie på listan. xD
Jag känner heller int igen dom där programmen

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2023 kl. 19:06:58I år har de dock gått ifrån det och har sitt lajvande istället för ett av programmen.
Det verkar bara ha varit en dag den här veckan som de hoppade över det ena programmet - från och med nu verkar det vara tre program varenda dag.

Dock är ju en del av serierna väldigt korta - Pipas & Douglas, som sändes idag, har ju löjligt korta avsnitt på typ max två minuter...

Citat från: TonyTonka skrivet 15 juni 2023 kl. 07:26:56Är jag verkligen så gammal, känner inte igen en enda serie på listan. xD
Några av serierna är helt nya, som aldrig sänts förut. Men en del av serierna har sänts på SVT Barn i flertalet års tid, så om du inte känner igen Big Top Academy, Djupet, Grizzy och lämlarna, Pipas & Douglas, Vännerna och gröna ljuset, Jamie Johnson, Hunden Klapp, Robin Hoods rabalder och rackartyg eller Abel och Fant så kan du ärligt talat inte ha sett särskilt mycket på SVT de senaste åren...

Och Grizzy och lämlarna finns ju också på bl.a. Netflix sedan flera år tillbaka, och verkar uppskattat av barn även om jag själv har lite svårt för den. Men mina syskonbarn älskar serien av någon oklar anledning...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.