Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Storlek på avatar?

Startat av TonyTonka, 1 augusti 2022 kl. 03:07:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Med den nya designen tror jag att det skulle se bättre ut med lite större avatarer, någon som håller med? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Hur lägger man in nya Avataren??  ::) ::)

Lillefot

Jo faktiskt, nu när alla som inte valt en får en default-bild med större dimensioner än de avatarer man får ladda upp.

Citat från: Elios skrivet  1 augusti 2022 kl. 03:27:35Hur lägger man in nya Avataren??  ::) ::)
I inställningarna.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 03:07:44Med den nya designen tror jag att det skulle se bättre ut med lite större avatarer, någon som håller med? ^^
Standard är 150x150 pixlar, men det går att justera i admin-inställningarna till valfri storlek. Vad tror du skulle vara lagom?

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 augusti 2022 kl. 17:07:08Standard är 150x150 pixlar, men det går att justera i admin-inställningarna till valfri storlek. Vad tror du skulle vara lagom?

Jag har kollat, och måtten på våra avatars verkar vara 65x65 pixlar, och default-avataren är 100x100 pixlar. 

Jag vet inte hur det går ihop med standardinställningarna, men jag har jämfört flera olika personers avatars.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 augusti 2022 kl. 17:07:08Standard är 150x150 pixlar, men det går att justera i admin-inställningarna till valfri storlek. Vad tror du skulle vara lagom?

Det tror jag inteScreenshot Chrome.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 17:13:14Jag har kollat, och måtten på våra avatars verkar vara 65x65 pixlar, och default-avataren är 100x100 pixlar.

Jag vet inte hur det går ihop med standardinställningarna, men jag har jämfört flera olika personers avatars.
Ursäkta, jag såg tydligen på fel ställe. Standard är 100x100 pixlar för externa profilbilder, men 65x65 för uppladdade profilbilder. Lite märkligt varför det inte är samma i grundinställningarna, men jag har ändrat till 100x100 nu. :)
(Det går att öka ytterligare om det skulle se bättre ut)

I den nya forumversionen finns för övrigt också något som kallas gör Gravatarer, men vad det riktigt är har jag inte lyckats att lista ut...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 augusti 2022 kl. 17:49:31Ursäkta, jag såg tydligen på fel ställe. Standard är 100x100 pixlar för externa profilbilder, men 65x65 för uppladdade profilbilder. Lite märkligt varför det inte är samma i grundinställningarna, men jag har ändrat till 100x100 nu. :)
(Det går att öka ytterligare om det skulle se bättre ut)
Det verkar gå att ladda upp större bilder utan problem, men de skalas då ner till 100x100 pixlar. Min egen profilbild som jag laddade upp var 424x424 pixlar, och forumprogrammet protesterade inte. Men den visas som 100x100 pixlar.

Jag tror inte man behöver vara rädd för att testa.