Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Eran röstskådespelar crush

Startat av Racnar, 11 augusti 2022 kl. 23:49:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Racnar

Har ni någon crush på någon dubbare eller röstskådespelare? Eller kanske någon vars röst ni är väldigt förtjusta i?

Adam Larsson

Citat från: Racnar skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:49:53Har ni någon crush på någon dubbare eller röstskådespelare? Eller kanske någon vars röst ni är väldigt förtjusta i?
Jag är besatt av Joakim Jennefors röst! 

Lillefot

Skådespelare med djupa röster, för de passar så bra som berättare.

Praktexempel är Olof Thunberg (vila i frid) och Torsten Wahlund, de kan få till och med den tråkigaste historien att bli värd att lyssna på med deras stämningsfulla röster.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Racnar

Citat från: Lillefot skrivet 12 augusti 2022 kl. 00:12:26Skådespelare med djupa röster, för de passar så bra som berättare.

Praktexempel är Olof Thunberg (vila i frid) och Torsten Wahlund, de kan få till och med den tråkigaste historien att bli värd att lyssna på med deras stämningsfulla röster.
Jag antar att du är ett fan av Morgan Freeman

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Louise Raeder, Lizette Pålsson, Annelie Bhagavan och särskilt Maria Rydberg. De har så lena röster. :3
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Will Siv

#6
Citat från: TonyTonka skrivet 12 augusti 2022 kl. 01:08:17Louise Raeder, Lizette Pålsson, Annelie Bhagavan och särskilt Maria Rydberg. De har så lena röster. :3
Same,
Och även:

Myrra Malmberg, Vanna Rosenberg, Lina Hedlund, Annica Smedius, Anna Norberg, Sharon Dyall, Elina Raeder, Anna Lotta Larsson,
Sara Sommerfeld, Helen Sjöholm,
Mikaela Tidermark.

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 12 augusti 2022 kl. 01:08:17Louise Raeder, Lizette Pålsson, Annelie Bhagavan och särskilt Maria Rydberg. De har så lena röster. :3
Håller med om alla ord,särskilt den förstnämnda

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 12 augusti 2022 kl. 10:17:36Håller med om alla ord,särskilt den förstnämnda
Du verkar också vara ganska förtjust i Hasse Jonsson

Adam

Om vi ska snacka "crushar" angående röster, så kan jag nämna att jag vanligen blivit rätt kär i Anneli Heeds stämma (som jag egentligen beundrar som dubbare/röstskådis generellt), framförallt när hon dubbat kvinnliga karaktärer som Tigrinnan i Kung Fu Panda-franchisen, Wendy i Gravity Falls, samt Spitfire i My Little Pony: Vänskap är magisk (som jag nämnt närmare dussintals gånger förut). Hon är även en superduktig sångerska, vilket har framkommit flera gånger, i synnerhet den sistnämnda.

Många andra röster i den serien har jag också varit rätt förtjust i, däribland Lina Hedlund som Twilight Sparkle, och i vissa enstaka fall även Emma Lewin Segelström som Applejack, i vilken hon inte riktigt håller högklass precis, men hon har i övriga fall en mycket fin tal- och sångröst.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 augusti 2022 kl. 10:41:42Du verkar också vara ganska förtjust i Hasse Jonsson
Ja,hans röst e så underbar,älskar honom nästan i allt

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 12 augusti 2022 kl. 13:47:17Utom som Mario? ;)
Jag är inte förtjust i hans tolkning som Svartepetter, men han brukar för det mesta vara bra i det han gör.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 augusti 2022 kl. 13:48:44Jag är inte förtjust i hans tolkning som Svartepetter, men han brukar för det mesta vara bra i det han gör.
Har int hört honom som Svartepetter,tack & lov

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 12 augusti 2022 kl. 15:01:20Har int hört honom som Svartepetter,tack & lov
Om du någon gång vill höra så finns ett klipp i tråden "Den officiella röstprovstråden". :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D