Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Okej, eftersom ni alla verkar vara inne på samma spår, så provar jag med att lägga ut Andreas Nilsson-intervjun utan alltför stora nedklippningar. Den är i dagsläget på ca 41 minuter (efter att jag klippt bort några minuter som jag inte tyckte fyllde någon egentlig funktion), så jag provar att lägga ut den ungefär som den är nu. Förmodligen måste intervjun då delas upp i två eller tre delar på separata sidor, för att det inte ska bli för ohanterbart långt eller opraktiskt.

Längre intervjuer innebär ju dock också att de tar upp större plats, så att både utrymmet och bandbredden/trafikmängden ökar, så risken finns att webbhotellet börjar sätta käppar i hjulet. Men den som lever får se - vi gör ett försök i alla fall den här gången, så får vi se hur det går...

Daniel Hofverberg

Okej, nu ligger intervjun på Andreas Nilsson ute. Den är på ca 40 minuter, och jag har delat upp den i två delar för att inte bli för ohanterligt för Flash eller för servern.

Jag kommer snart att börja på att redigera intervjun med Dick Eriksson, så därför vill jag gärna höra vad ni tycker om längden på Andreas Nilsson-intervjun. Intervjun på Dick är lite kortare - råmaterialet är på ca 40 minuter - men jag vet inte än hur mycket av det som kan klippas bort utan större förlust.

Jag har också fått in råmaterialet till den nyligen genomförda intervjun med Annica Smedius, och den är på ca 50 minuter. Men eftersom Dick Eriksson-intervjun är äldre, så prioriterar jag att redigera den först.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

TonyTonka

Nu ser jag den! måste ha varit nåt fel i datorn när sidan laddades
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

PAAATE

Daniel Åhs: Du låter nervös i intervjuerna... Vet inte om det bara är jag som inbillar mig, men om jag har rätt så slappna av lite, så blir det lättare att höra, tro mig :)

Alltså... Inte lättare att höra vad du säger, utan roligare att höra på...

Aldrig kul att höra någon nervös prata... Det blir så stelt på nåt sätt.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

TonyTonka

#36
Steve Kratz
Hasse Jonsson
Lena Ericsson
Stefan Frelander
BoBo Eriksson
Anders Öjebo
Monica Forsberg
Nick Actinson
Nina Gunnarsdotter
Anna Nordell
Leo Hallerstam
Gabriel Odenhammar

Skulle va intressanta att höra.

Och så tycker jag att intervjun med Andreas Nilsson är jättebra
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Soscla

Andreas Nilsson är ju jättegullig och duktig!  :D
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Jag har hört av andra personer som inte heller såg Andreas Nilsson-länkarna på intervjusidan från början, så förmodligen beror det på cachning hos webbläsaren så att det var en äldre version av sidan ni såg. Det skickas ut information till webbläsarna när sidan senast uppdaterades, vilket de ska använda för att avgöra om sidan behöver hämtas på nytt eller kan tas från den lokala cachelagringen, men det är inte alltid säkert att det fungerar till 100%. Om det händer igen att ni misstänker att någon sida inte är uppdaterad, så prova att hålla nere Ctrl och klicka Uppdatera (eller Ctrl-F5) i webbläsaren - då tvingar man webbläsaren att hämta den aktuella sidan från servern oavsett datum.

Tonytonka: Tack för förslagen på personer att intervjua. Vissa av dessa har jag tyvärr inga kontaktuppgifter till, men en del av dem är absolut genomförbara. Men om de sedan är intresserade eller inte återstår ju att se...

Tycker ni alla att intervjun med Andreas Nilsson är lagom lång, eller?

Mysan

jag tycker intervjun med Andreas Nilsson var mycket intressant så därför tänkte jag inte ens på att intervjun var lång ( iallafall längre än den andra intervjun på sidan, som i övrig också var mycket intressant).

kul initiativ med intervjuerna!

PAAATE

Jag tyckte det var liiiite många upprepningar av vissa saker :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag reagerade också över vissa upprepningar - i synnerhet Andreas "tjat" om hur animationen går till i hemlanden, där man tecknar efter rösterna och inte tvärtom. Men tyvärr var det svårt i sammanhanget att lyckas att klippa ner en del av dessa, varför jag fick lov att nöja mig med det här (men jag hade faktiskt klippt bort vissa upprepningar, så i råmaterialet var det alltså ännu fler).

_Alexander_

Intervjun var lagom lång tycker jag. :)
Fast utförandet kändes litekonstigt. Det hela såg väldigt stelt ut, och Andreas såg definitivt inte bekväm ut, utan tittade på sitt glas med vatten ganska ofta. Vissa frågor från Daniel var lite konstiga också, även vissa kommentarer verkade göra Andreas lite obekväm med ett krystat skratt eller med en lite pinsam tystnad.  ::)

PAAATE

Citat från: _Alexander_ skrivet 13 september 2008 kl. 12:35:09
även vissa kommentarer verkade göra Andreas lite obekväm med ett krystat skratt eller med en lite pinsam tystnad.  ::)

Håller med, men jag tror det beror på nervositet

Ett tips på hur man lätt kan få en enkamera-intervju att se ut som en tvåkamera-inspelning (en av de första saker jag fick lära mig i gymnasiet :P)

Filma först den du intervjuar.. Ställ frågorna och be honom svara precis som du gör nu.. Men filma lite från sidan, som man gör på TV.

Filma sen dig själv när du ställer frågorna, så kan man klippa mellan.. Se bara till att du då tittar på rätt håll ur kamerans perspektiv så ni inte båda tittar på samma håll.. Och försök hitta ett ställe utan bakgrundsljud, allvarligt talat, dels stör det även när du gör som du gör nu men dels skulle det inte fungera alls om du skulle göra så som jag sa

Bara ett tips :)

Edit: Justfan, om du gör så som jag sa, glöm inte att ha nåt att fokusera blicken på när du filmar dig själv när du ställer frågorna, för annars kommer den flacka runt även om man koncentrerar sig på att hålla den stilla.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

PAATE: Tack för tipset, men ärligt talat tror jag att det tar för lång tid och är för krångligt för att vara värt det. Det skulle medföra att redigeringstiden för mig skulle bli betydligt längre, och det tar redan nog så lång tid som det är, varför det nog är klokast i att avstå.

Däremot håller jag helt med dig om bakgrundsljudet. Det är illa nog på de två intervjuerna som ligger ute nu, men på intervjun med Annica Smedius är det riktigt illa - där är det så mycket bakgrundssurr och ojud att det periodvis är riktigt svårt att höra vad hon säger. Den intervjun var tydligen inspelad utomhus på ett kafé, och uppenbarligen är den inbyggda mikrofonen på kameran som Daniel Åhs använde ganska rundupptagande... Det är beklagligt, men tyvärr ingenting att göra åt så här i efterhand.