Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

SV: Tigger VS Tiger

Startat av Adam Larsson, 27 maj 2020 kl. 11:00:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tigger eller Tiger vad tycker ni?

Tigger(i alla dubbningar innan KM Studios)
4 (57.1%)
Tiger (i alla dubbningar från och med KM Studios)
3 (42.9%)

Antal personer som röstat: 7

MoraNisse


Steffan Rudvall

Tigger för mig hade orginalkortfilmerna på VHS och Media Dubbs dubbning inspelad från TV3 och tittade på dem hela tiden

Dubintrested

Tigger! För i Sjumilaskogen kan ingen stava det ser man på alla deras skyltar egentligen för det är meningen att det är Christoffer Robins värld och han har ju inte börjat skolan än.

Lillefot

Personligen duger båda namnen för mig, men det har dock att göra med att jag är uppväxt med främst KMs Nalle Puh-dubbningar.

Som Dubinterested är inne på dock så är Sjumilaskogen full med felstavelser, och karaktären själv uttalar många ord på sitt eget "sätt". Därför passar det att Tigger var det använda namnet i de ursprungliga dubbningarna.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  5 augusti 2023 kl. 22:04:54Personligen duger båda namnen för mig, men det har dock att göra med att jag är uppväxt med främst KMs Nalle Puh-dubbningar.

Som Dubinterested är inne på dock så är Sjumilaskogen full med felstavelser, och karaktären själv uttalar många ord på sitt eget "sätt". Därför passar det att Tigger var det använda namnet i de ursprungliga dubbningarna.

Håller med om vad du säger, dina motiveringar är alltid lika intressanta att läsa.

Steffan Rudvall

Jag föredrar nog Tigger, just Tigger är ju en av få karaktärer som faktiskt kan stava sitt eget namn han brukar ju säga Ti-double g-er. Jag har väl inget emot att han kallas Tiger dock.