Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mary Poppins Kommer Tillbaka

Startat av Disneyfantasten, 19 augusti 2018 kl. 20:06:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

#30
En tank slog mig. Varför har ingeb gett ut P.L. Travers böckerna på Svenska på vad som säker måst var snart 70 ? Med en ny film på gång kan man tycka att en ny översättning vore i sin ordning av böckerna. När Saveing Mr Banks kom ut hade ju också varit ett bra tillfälle.

Det är strakt kontrast till Breätllsen om Narnia en barn boks serie från samma tid som värkar åter publiceras ganska ofta i Sverige. Även Peter Pan och Den Lille Prinsen finns att köpa på svenska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Undrar ifall det kommer någon trailer på svenska till filmen?

gstone

Jag hoppas Lia Boysen gör rösten till Jane ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag hoppas att Torsten Wahlund gör rösten till Mr Dawes Jr.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Undrar hur stor sannolikheten är att vi skulle se samma dubbning som den förra?

gstone

Om jag fick bästa skulle dubbningen av Mary Poppins kommer Tillbaka se ut så här

Mary Poppins - Liv Möjes

Jack -  Henrik Schyffert

Michael - Bill Skarsgård

Jane - Lia Boysen

Topsy - Charlotte Strandberg

Balong Damen - Yvonne Lombard

Mr Dawes Jr - Torsten Walund

Ellen - Ewa Fröling

William "Weatherall" Wilkins - Mattias Knave

Admiral Boom - Thomas Hellberg

Dom tre Roller jag mest nöjed är Blong Damen, Ellen och Jane. Jag hoppas verkligen att rollistan kommer se ut ungfär så här.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elios skrivet  9 december 2018 kl. 15:20:57
Undrar hur stor sannolikheten är att vi skulle se samma dubbning som den förra?

Oansät vad jag tyckte om
Sun Studios dubbning av den första filmen tycker jag dom ska byta alla röster bara av den andledingen alla skådspelare från den första filmen har bilvit ut bytna. Jag tror inte heller att Sub Studios finns kvar så don lärknapasd dubba den här filmen. Det blir nog SDI Media som står för dubbningen av den här filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 december 2018 kl. 08:53:02
Jag tror inte heller att Sub Studios finns kvar så don lärknapasd dubba den här filmen. Det blir nog SDI Media som står för dubbningen av den här filmen.
Rent formellt sett finns inte Sun Studio, men dagens SDI Media är i praktiken samma som gamla Sun Studio - visserligen i nya lokaler, men med i stort sett samma personal. Det är resultatet av att Sun Studio och SDI Media gått ihop, och efter det minskat ner till en studio (d.v.s. på ett ställe) istället för två.

Ser man på Disneys förehavanden på senare år, så är det väl ungefär 80% chans att SDI Media dubbat filmen och 20% chans att det är BTI Studios - det verkar som att det är de två företag som har kontrakt med Disney. Vid dubbningar som gjorts direkt för DVD/BD och TV är det däremot lite jämnare, och fler uppdrag som BTI Studios får (men fortfarande en övervägande del som SDI Media spelat in).

När det gäller Disney är det ju dock formellt sett alltid Disney Character Voices International i Köpenhamn som är dubbningsbolaget i formell mening som producerar alla dubbningar, även fast de ju i sin tur lejer ut det till någon annan studio och bara övervakar/samordnar.

gstone

Jag hoppas alla karatärer från första filmen byter röst. Jag tvivlar på att så många skulle värka och jag tror dom kan hitta bättre röster.

Alla skådspelare har byts ut så
karäterna kommer spelas annorlunda och den ända jag så var godkänd i orginalet var Cecilia Hjalmarsson och för det mästa Dan Baratt. Och varken George eller Winifted återvänder såvit jag vet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2018 kl. 11:50:22
Rent formellt sett finns inte Sun Studio, men dagens SDI Media är i praktiken samma som gamla Sun Studio - visserligen i nya lokaler, men med i stort sett samma personal. Det är resultatet av att Sun Studio och SDI Media gått ihop, och efter det minskat ner till en studio (d.v.s. på ett ställe) istället för två.

Ser man på Disneys förehavanden på senare år, så är det väl ungefär 80% chans att SDI Media dubbat filmen och 20% chans att det är BTI Studios - det verkar som att det är de två företag som har kontrakt med Disney. Vid dubbningar som gjorts direkt för DVD/BD och TV är det däremot lite jämnare, och fler uppdrag som BTI Studios får (men fortfarande en övervägande del som SDI Media spelat in).

När det gäller Disney är det ju dock formellt sett alltid Disney Character Voices International i Köpenhamn som är dubbningsbolaget i formell mening som producerar alla dubbningar, även fast de ju i sin tur lejer ut det till någon annan studio och bara övervakar/samordnar.

Tack det vist jag inte finns KM Studios kvar ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Jag gillar dubbningen av Sun Studios. Tycker det hade varit fantastiskt roligt om någon från den gamla dubben dök upp som typ Håkan Mohede eller Thomas Engelbrektsson för han var väl med också om jag inte minns helt fel.  ???

gstone

Citat från: Elios skrivet 10 december 2018 kl. 15:45:03
Jag gillar dubbningen av Sun Studios. Tycker det hade varit fantastiskt roligt om någon från den gamla dubben dök upp som typ Håkan Mohede eller Thomas Engelbrektsson för han var väl med också om jag inte minns helt fel.  ???

Jobbar någon utan skådspelarna från den gammla dubbning kvar i dubbnings industrien förutom Myrra Malmberg och Fredrik Dolk ?

Mohede var väl inte dubbat på många år och Engelbrettson har väl bara dubbat Toy Story på senare år ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 december 2018 kl. 15:06:15
Tack det vist jag inte finns KM Studios kvar ?
Jodå, visst finns KM Studio kvar. Deras Stockholmsstudio är nedlagd - den blev ganska kortlivad - men Karlskoga-studion finns kvar. KM dubbar inte lika mycket längre sedan Disney slutade anlita dem, men de gör fortfarande en del dubbningar åt bl.a. Nickelodeon och Scanbox.

gstone

Nu har den engelska Soundtracken till Mary Poppin Kommer Tillbaka släppets på Spotify.

Tror ni dom kommer att släppa en svensk Soundtrack ? Och trot ni deb kommer finnas på Spotify  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu är det klart vilka dom svenska rösterna !!

David Alvefjord är Michael

Annika Herlitz är Mary Poppins

Linda Ulveaus är Jane

Luca Krüger är Jack

Viva Östervall Lynbrant,Valdemar, Molino Sanchez och Adrian Marcus är Barnen

Gustav Levin är Hr.Ståll Den yngre

Kajsa Reingrardt är Topsy

Mia Benson är Ellen

Och Anica Risberg är Ballongdamen.

All den information har jag fått från den officalla svenska Soundtracken till filmen !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.