Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SebastianSandberg

Irene Lind tillbaka som Matilda? Awesome! Har ju hört henne i andra roller som tuffing även på senare tid, så hon kommer definitivt kunna kittla nostalgifaktorn och ändå anta en ny variation på rollen.

Alexander

Citat från: Alexander skrivet 24 oktober 2017 kl. 10:17:27
Enligt Disney Sverige har de sagt att vanliga avsnitt ska börja sändas den 6 november.  :)

Verkar som att datumet för serien har ändrats till 12 november.  :)

TonyTonka

Var det någon som såg premiären idag och vet om det fanns credits? Missade den tyvärr. :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

#168
Jag såg premiären, och visst fanns utsatta dubbcredits. Det som stod var följande:

Svenska röster:
Göran Engman
Lars Säfsund
Adam Portnoff
Oskar Nilsson
Mikaela Tidermark
Felix von Bahder
Irene Lindh
Anders Nilsson
Alex Kantsjö
Anders Beckman
Anita Molander
Ayla Kabaca
Niklas Engdahl
Per Sandborgh


Introsång:
Lars Säfsund
Anna Engh


Översättare:
Maria Rydberg

Regissör:
Bjarne Heuser

Kreativt ansvarig:
Michael Rudolph

Studioproducent:
SDI Media


Men vad hände med Kalle Anka...? Andreas Nilsson fanns alltså inte med på creditlistan, fastän han uppenbarligen fortfarande spelar Kalle. Har de skrivit fel, så att Anders Nilsson i själva verket avser Andreas Nilsson, eller...?

Det råder ju ingen tvekan om att Adam Portnoff spelar Fnatte och att Oskar Nilsson spelar Tjatte, så utifrån creditordningen bör vi väl kunna anta att det är Lars Säfsund som spelar Knatte...? Sen är det utan tvekan Mikaela Tidermark som spelar Anki (och gjorde en riktigt bra insats) och Irene Lindh som återigen spelar fru Matilda.

Jag tycker i alla fall att serien verkar riktigt lovande, utifrån premiäravsnittet. Det kommer att ta ett tag att vänja sig vid den här nya karaktärsdesignen, i synnerhet på Knattarna, men handlingen och animationen i övrigt är bra. Dubbningen var i mina ögon (öron) bra, även fast det är lite svårt att vänja sig vid både farbror Joakims nya röst och Knattarnas mer vuxna röster...

Christer

Så Per Sandborgh spelar Sigge då?

Anders Nilsson måste vara Andreas Nilsson, det är lite för stort sammanträffande annars.

Daniel Hofverberg

Citat från: Christer skrivet 28 oktober 2017 kl. 11:36:33
Så Per Sandborgh spelar Sigge då?
Jag tycker absolut inte det låter som att det är Per Sandborgh som spelar Stigge, men jag vet inte vem på listan det skulle kunna vara; och kände heller inte spontant igen Per i någon annan roll.

Har vi riktig tur kanske det betyder att vem som nu än spelade Stigge i pilotavsnittet bara var ett tillfälligt inhopp på grund av sjukdom eller liknande, så att det faktiskt är Per som spelar Stigge i de ordinarie avsnitten...

simon.bjorling

Visst var det Per Sandborgh som spelade Guld-ivar Flinthjärta eller hörde jag alldeles fel?
Kan ju bara hålla tummarna för att han gör rösten till Sigge i tv-serien som börjar snart, och att det va ett undantag i filmen.



Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 oktober 2017 kl. 08:26:31
Jag såg premiären, och visst fanns utsatta dubbcredits. Det som stod var följande:

Svenska röster:
Göran Engman
Lars Säfsund
Adam Portnoff
Oskar Nilsson
Mikaela Tidermark
Felix von Bahder
Irene Lindh
Anders Nilsson
Alex Kantsjö
Anders Beckman
Anita Molander
Ayla Kabaca
Niklas Engdahl
Per Sandborgh


Introsång:
Lars Säfsund
Anna Engh


Översättare:
Maria Rydberg

Regissör:
Bjarne Heuser

Kreativt ansvarig:
Michael Rudolph

Studioproducent:
SDI Media


Men vad hände med Kalle Anka...? Andreas Nilsson fanns alltså inte med på creditlistan, fastän han uppenbarligen fortfarande spelar Kalle. Har de skrivit fel, så att Anders Nilsson i själva verket avser Andreas Nilsson, eller...?

Det råder ju ingen tvekan om att Adam Portnoff spelar Fnatte och att Oskar Nilsson spelar Tjatte, så utifrån creditordningen bör vi väl kunna anta att det är Lars Säfsund som spelar Knatte...? Sen är det utan tvekan Mikaela Tidermark som spelar Anki (och gjorde en riktigt bra insats) och Irene Lindh som återigen spelar fru Matilda.

Jag tycker i alla fall att serien verkar riktigt lovande, utifrån premiäravsnittet. Det kommer att ta ett tag att vänja sig vid den här nya karaktärsdesignen, i synnerhet på Knattarna, men handlingen och animationen i övrigt är bra. Dubbningen var i mina ögon (öron) bra, även fast det är lite svårt att vänja sig vid både farbror Joakims nya röst och Knattarnas mer vuxna röster...

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 oktober 2017 kl. 08:26:31
Jag såg premiären, och visst fanns utsatta dubbcredits. Det som stod var följande:

Her er dubbcredits fra norske Disney XD:

Norske stemmer:
Harald Mæle
Scott Maurstad
Stinius Maurstad
Aslak Maurstad
Sanna Bjerketvedt
Anders Bye
Anne Marie Ottersen Lindtner
Ståle Dammen Ek
Anders Hatlo
Christine Meyer
Ivar Nørve
Jeppe Westerby
Lena Meieran
Paul-Ottar Haga
Øyvind B. Lyse
Åse Bredeli Røyset

Introsang:
Christine Meyer

Dialog- og sang oversetter:
Harald Mæle

Oversetter:
Lars Bjerke

Kreativt ansvarlig:
Michael Rudolph

Studioprodusent:
SDI Media


Danske stemmer:
Lars Knutzon
Sebastian Harris
Benjamin Hasselflug
Michael Lundbye Slebsager
Sophie Marie Jeppesen
Kasper Leisner
Michelle Bjørn-Andersen
Peter Zhelder
Henrik Koefoed
Jan Tellefsen
Lars Thiesgaard
Sonny Lahey
Vibeke Dueholm


Introsang:
Emma Sehested Høeg
Vibeke Dueholm


Dialoginstruktør:
Sonny Lahey

Vokalinstruktør:
Vibeke Dueholm

Dialogoversætter:
Henning Frøjk Nørby Nielsen

Sangoversætter:
Trine Dansgaard

Kreativt ansvarlig:
Michael Rudolph

Studioproducent:
SDI Media

Samlaren

något som var konstigt dock var att de hade intrlåten 2gånger alltså delade upp första avsnittet i 2 delar.

Men jag vart possitivt överraskad.

Om den här var bra måste den nya Darkwing Duck vara minst lika bra :)

Alexander

Citat från: NoID skrivet 28 oktober 2017 kl. 23:11:05
något som var konstigt dock var att de hade intrlåten 2gånger alltså delade upp första avsnittet i 2 delar.

Men jag vart possitivt överraskad.

Om den här var bra måste den nya Darkwing Duck vara minst lika bra :)

Kul att du gillade den.  :)

För närvarande har Disney inga planer på att göra en ny Darkwing Duck serie, men han är bekräftad till att dyka upp i ett kommande avsnitt i Ducktales serien.

TrondM

Citat från: NoID skrivet 28 oktober 2017 kl. 23:11:05något som var konstigt dock var att de hade intrlåten 2gånger

Neida. Det var ingen introlåt i starten.

Citat från: NoIDalltså delade upp första avsnittet i 2 delar.

Episoden ble vist slik i USA også.

Men, en litt merkelig ting jeg la merke til, var at end credits var omformatert



Daniel Hofverberg

Citat från: NoID skrivet 28 oktober 2017 kl. 23:11:05
något som var konstigt dock var att de hade intrlåten 2gånger alltså delade upp första avsnittet i 2 delar.
Det var lite lurigt gjort vid premiären i fredags, som gjorde att man fick det intrycket. Det var som sagt inget intro i början, utan introt kommer i pilotavsnittet efter ungefär halva avsnittet. Det luriga var däremot att i fredags hade Disney Channel reklampaus just innan introt, och reklampausen avslutades med en trailer för de ordinarie avsnitten av DuckTales som råkade bestå av introt plus en kort speakerröst ("Kommer den 6 november på Disney XD"). Effekten blev alltså att det efter reklamen visades först hela introt som del av trailern och sen började avsnittet om och samma intro visades igen...

Hur det såg ut på Disney XD i fredags vet jag inte.

Citat från: TrondM skrivet 28 oktober 2017 kl. 22:40:56
Her er dubbcredits fra norske Disney XD:
Tack så mycket för de norska och danska creditsen. Lyckades du placera in vem som spelade respektive rollfigur i den norska dubbningen?

TonyTonka

Eftersom att jag ännu inte sett pilotavsnittet vet jag inte om Sigge har exakt samma röst, men åtminstonde i smygtitten på sex minuter som Daniel postade, så är det Niklas Engdahl som gör rösten till Sigge. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 29 oktober 2017 kl. 14:18:34
Eftersom att jag ännu inte sett pilotavsnittet vet jag inte om Sigge har exakt samma röst, men åtminstonde i smygtitten på sex minuter som Daniel postade, så är det Niklas Engdahl som gör rösten till Sigge. ^^
Det var samma röst även i det fulla pilotavsnittet, och samma dubbning överhuvudtaget som i den 6 minuter långa smygtitten. Niklas Engdahl står ju också med på creditlistan, så...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2017 kl. 14:29:14
Det var samma röst även i det fulla pilotavsnittet, och samma dubbning överhuvudtaget som i den 6 minuter långa smygtitten. Niklas Engdahl står ju också med på creditlistan, så...

Gäller creditslistan för hela serien eller bara för pilotavsnittet förresten? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D