Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Klappjakten/Jingle all the Way dubb?

Startat av Mystemo, 7 oktober 2018 kl. 12:27:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mystemo

Har en väldigt tydlig minnesbild av att ha hyrt julklassikern Klappjakten/Jingle all the Way med en svensk dubbning på VHS men kan inte hitta några bevis på att den dubben existerar någonstans. Finns det en dubbning av den här filmen eller är det något som min hjärna bara hittat på?

Daniel Hofverberg

Jag har inget minne av att ha sett Klappjakten med svenskt tal. Jag hittar heller inget som tyder på det utifrån en första snabbsökning. I Svensk Mediedatabas finns ingen notis om att vare sig bioversionen eller VHS-utgåvan skulle ha svenskt tal.

Jag kan dock inte säga med någon form av visshet att det inte skulle finnas någon svensk dubb, men jag hittar i alla fall inget som tyder på det.

Vad säger ni andra? Är det någon som vet mer om detta?