Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är bäst som Timon?

Startat av TonyTonka, 23 september 2010 kl. 10:19:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som lustigkurren Timon?

Peter Rangmar
21 (91.3%)
Anders Öjebo
2 (8.7%)
Per Fritzell
0 (0%)

Antal personer som röstat: 23

Omröstningen avslutas: 7 februari 2106 kl. 07:28:15

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My


Igthorn

Jag visste inte att Per Fritzel gjorde Timon. Men jag håller med föregående talare, Peter Ragmar. Anders Öjebo är bara pinsam i den rollen imo.

Cadpig

Hmm, svår. Om vi säger så här, jag skulle inte vilja höra Öjebo i Lejonkungen och jag skulle inte vilka höra Rangmar i Timon & Pumbaa. Det är två helt olika Timon, Öjebo är dock rösten jag blivit mest van vid.

Fritzel gjorde rösten till Timon i "Lejonkungen 3: Låt oss slakta en klassiker".

Conan

Peter är självklart bäst av alla Timon-röster, och kommer alltid att va så, även efter hans tragiska död. Han och Per var ju kollegor i GAS, så det va inte alls konstigt att Per tog över rösten i trean.

Elias Prenbo

Jag tycker att alla Timons röster han har haft är bra, samma sak tycker jag med Pumbaa.

JRL

Självklart är Öjebo/Maniette bäst. Det är riktig dubbning. Rangmar/Rippe var dålig buskis.

Anders

Citat från: Cadpig skrivet 31 maj 2011 kl. 15:43:13
Hmm, svår. Om vi säger så här, jag skulle inte vilja höra Öjebo i Lejonkungen och jag skulle inte vilka höra Rangmar i Timon & Pumbaa. Det är två helt olika Timon, Öjebo är dock rösten jag blivit mest van vid.

Fritzel gjorde rösten till Timon i "Lejonkungen 3: Låt oss slakta en klassiker".
Jag har ungefär samma åsikt. Jag har svårt att föreställa mig Peters röst i TV-serien och vice versa. I det stora hela är jag dock mest van vid Anders röst då Peter bara har medverkar i en enda film om Lejonkungen.

När har Per gjort rösten?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elias Prenbo


Conan

Jag tror att Per har spelat in rösten i slutet av 2003, då filmen släpptes i februari-04. Man dubbar ju alltid filmer/serier några månader i förväg innan de släpptes på bio/DVD/tv.

Elios

Undrar lite varför den eller ja jag tycker iallafall den borde ha släppts på bio.
Sen tycker jag ju helt klart Per Fritzell är en god ersättare till Peter Rangmar här.  ::)

gstone

Per Fritzell  är nästa ekat lika bra som Peter Rangmat :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.